Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Andrzej Seliga, Bonarka City Center: Nasze wyniki mówią same za siebie

2011-08-29 08:00:00

Bonarka City Center to obecnie jedno z najbardziej popularnych centrów handlowych w Polsce. Osiągane przez galerię wyniki na niezwykle konkurencyjnym rynku świadczą o przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii, która przekłada się na uznanie wśród odwiedzających. Andrzej Seliga, Dyrektor Zarządzający Bonarka City Center opowiada o szczegółach działań podjętych do tej pory jak również o planach rozwoju centrum.

Główne kryteria w oparciu o które klienci postrzegają obiekty handlowe to lokalizacja, obecność ich ulubionych marek oraz atmosfera i wizerunek danej galerii. W procesie budowania przewagi konkurencyjnej Bonarka City Center staramy się wykorzystywać potencjał wszystkich tych trzech elementów. Lokalizacja BCC jest jedną z najlepszych w Krakowie, jeśli chodzi o łatwość i czas dojazdu oraz wygodę korzystania z centrum.

Kolejnym elementem wyróżniającym nasze centrum jest odpowiednio dobrany tenant mix. Opierając się na badaniach oraz stałej obserwacji trendów i oczekiwań naszych klientów zbudowaliśmy portfolio najemców, które oferuje najszerszy wybór modowy w Krakowie. Mamy pod swoim dachem wszystkie najpopularniejsze marki odzieżowe oraz starannie dobraną ofertę marek luksusowych. Szczycimy się także tym, że cenione światowe marki na lokalizację swoich pierwszych lub jedynych sklepów w Małopolsce wybierają właśnie Bonarkę.

Największe pole do popisu jeśli chodzi o wyróżnienie się na rynku daje jednak sfera wizerunkowa. W tym zakresie wiele się w Bonarce wydarzyło w ostatnim czasie. Po przestudiowaniu wyników badań konsumenckich postanowiliśmy odwołać się wizerunkowo głównie do młodych, niezależnych, mądrych i dynamicznych kobiet. Komunikację z klientami oparliśmy na takich cechach jak: miejskość, podążanie za trendami, wyjątkowy charakter i atmosfera miejsca. Słowne zabawy w hasłach reklamowych „Modogamistki”, „Rabatofanki”, czy „Pensjonarki” nawiązujące do aktualnych promocji pozytywnie „podbiły” indywidualny wizerunek miejsca.

Popularność centrum to bardzo delikatna i złożona kwestia, jednak na podstawie coraz lepszych wyników odwiedzalności i obrotów skłaniam się do stwierdzenia, że to głównie umiejętne wykorzystanie opisanych powyżej czynników sprawia, że Bonarka zyskuje coraz większą popularność w szerokiej strefie zasięgu. Nasze wyniki same mówią za siebie. W pierwszy weekend lipca galerię odwiedziło dokładnie 253 072 klientów. To o ponad 40.000 więcej niż zaledwie tydzień wcześniej i blisko 30% więcej w porównaniu z danymi za  poprzedni rok.

Nasza najnowsza strategia reklamowa i marketingowa polega na przemyślanym łączeniu tradycyjnych, sprawdzonych realizacji z nowoczesnymi trendami. Podsumowanie dotychczasowych działań wykazało, że przy relatywnie niskim budżecie, efektywne wykorzystanie narzędzi (zarówno ATL, jak i BTL ), pozwoliło Bonarce na uzyskanie znakomitych wyników na tle konkurencji. Istotne jest to, że na bieżąco monitorujemy potrzeby naszych klientów i dostosowujemy działania do ich wymagań. W ten sposób powstał na przykład przewodnik po sklepach Bonarki, których w centrum jest ponad 200. Znacząco ułatwił on orientację w asortymencie butików i układzie galerii. Do przewodnika dołączono także kupony rabatowe do zrealizowania w galerii, w ten sposób z powodzeniem połączyliśmy w nim funkcję informacyjną z działaniem posprzedażowym. Wśród ciekawszych narzędzi wykorzystanych w ostatniej kampanii wymienić warto także aktywność Bonarki na Facebooku. W krótkim czasie profil Bonarka City Center zgromadził ponad 6000 fanów a publikowane na fanpage’u felietony i informacje o modzie i trendach cieszą się dużą popularnością i są chętnie komentowane przez użytkowników tego portalu. Nie zapomnieliśmy również o współpracy z lokalnymi instytucjami działającymi na Podgórzu – dzielnicy, w której zlokalizowana jest Bonarka. Cotygodniowe bezpłatne warsztaty organizowane we współpracy z Domem Kultury Podgórze przyciągały dzieci z rodzicami, którzy poznawali artystyczne techniki ręcznie wytwarzanej biżuterii, sztukę decoupage, origami, ale także zasady komunikacji interpersonalnej oraz fotografii cyfrowej.

Cały czas jesteśmy na bieżąco i uważnie obserwujemy trendy marketingowe.  To, co dzieje się w naszym otoczeniu znacząco wpływa na naszą strategię marketingową. Wykorzystujemy wszystkie dostępne kanały komunikacji, by kompleksowo docierać do wszystkich klientów. Jedynie spójna i dobrze opracowana, całościowa  komunikacja jest skuteczna. Szeroka gama narzędzi marketingowych jest po to, by czerpać z niej garściami. Dlatego do przekazywania informacji o aktualnych wydarzeniach wykorzystujemy zarówno billboardy, nośniki wewnątrz galerii, narzędzia PR i fanpage na Facebooku. Oryginalne akcje promocyjne, loteria i ciekawe konkursy sprawiają, że przybywa fanów Bonarki, nie tylko na FB ale też w tzw. „realu”.

Od początku działania Bonarka City Center i inwestora centrum TriGranit Development Corporation uwzględniają w swoich działaniach interesy społeczne. Jest to ważny aspekt polityki naszej firmy. Młodzieżowy Ośrodek Rozwoju Społecznego Stowarzyszenia „U Siemachy”, który teraz mieści się w Bonarka City Center to przede wszystkim wyjście naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia. Dodatkowo to innowacyjna odpowiedź na współczesne przeobrażenia przestrzeni miejskiej. Działając w obszarze CSR chcemy wznieść się ponad komercyjny wymiar działania centrum i budować dobrosąsiedzkie relacje z najbliższym otoczeniem. Wierzymy, że w dłuższej perspektywie takie działania przynoszą wiele wymiernych i niewymiernych korzyści wszystkim zaangażowanym.

W ramach rekomercjalizacji centrum poszukujemy unikalnych marek, których nie znajdziemy w Krakowie, ale również w regionie. Stąd ważne, aby każda nowa marka wchodząca na rynek w Krakowie miała swój pierwszy sklep w Bonarka City Center. Tak było z siecią TK Maxx, która zadebiutowała na krakowskim rynku właśnie w Bonarce pod koniec maja bieżącego roku. Dla nas zawsze jednym z najważniejszych kryteriów wyboru marki będzie jej atrakcyjność. Pozwala to przyzwyczaić naszego klienta, iż najlepsze kolekcje znajdzie właśnie w naszym centrum. Przy wyborze marek patrzymy również na dostępność lokalu oraz kryteria biznesowe związane z zamknięciem umowy najmu. Zawsze doprowadzamy do sytuacji, w której Wynajmujący-Najemca-Klient są zwycięzcami. Każda ze stron musi być zadowolona – to nasza dewiza.

Nie zmienia się składu który wygrywa, a wyniki naszych działań pokazują, że aktywność Bonarka City Center idzie we właściwą stronę. Chcąc rozwijać przestrzeń wokół siebie i miasto, na terenie Bonarka City Center otworzyliśmy biurową część kompleksu Bonarka 4 Business. Nowoczesne rozwiązania architektoniczne, techniczne i funkcjonalne tworzą tu  znakomite środowisko pracy dla mieszkańców Krakowa. Na efekt synergii składa sie bliskość obiektów biurowych i centrum handlowego – pracownicy biur mają łatwy dostęp do punktów gastronomicznych i usługowych, a najemcy galerii handlowej zyskują stałych klientów. Współpraca, uwzględnianie potrzeb ludzi, rozwój miasta i otoczenia dają niesamowite możliwości. To właśnie na ich jak najlepszym wykorzystaniu skupiać się będziemy w najbliższym czasie.


Więcej komentarzy:
Katarzyna Czech, Mon Credo: Staramy się kreować świadomość zakupową naszego klienta
Projektant, kolekcjoner sztuki, ale przede wszystkim założyciel Domu Mody w Paryżu, Hubert de Givenchy mówił „Zapach w elegancji jest kropką nad i”. ...

Dorota Wiaderek, Go Sport: Zapotrzebowanie na produkty sportowe w Polsce wzrasta
Zainteresowanie sportem wśród Polaków ciągle rośnie, o czym świadczy nie tylko zwiększająca się liczba biegaczy, ale także kolejne sieci sportowe, kt...

Tomasz Plata, Słoń Torbalski: Uczestniczymy w grze rynkowej także w internecie
Słoń Torbalski to polska marka skórzanych toreb, która powstała w 1997 roku w Krakowie. Dziś jej produkty dostępne są zarówno w sklepach stacjonarnyc...

Andrzej Jackiewicz, CHI Polska: Rebranding jest złożonym procesem
CHI Polska, operator kawiarni Costa i coffeeheaven kontynuuje proces rebrandingu, którego zakończenie planowane jest na koniec 2015 r. Dynamiczne zmi...

Anna Witkowska-Długosz, Galeria Grafitt: Staramy się, by nasza galeria miała kameralny charakter
Dekadę temu, kiedy na mapie Zielonej Góry pojawiła się Galeria Grafitt była pierwszym tego typu obiektem w mieście. Dziś nie tylko kusi multifunkcjon...

Marzena Janiak, Marilyn: Od dłuższego czasu rozwijamy relacje biznesowe
Podobnie jak aktorka, do której imienia nawiązuje nazwa firmy, Marilyn stawia przede wszystkim na wyeksponowanie kobiecego piękna i wdzięku. Produkty...

Katarzyna Tondel - Jędrzejczak, Ferio Konin: Jesteśmy obiektem aktywnym marketingowo
Koniński obiekt handlowy, który pół roku temu zakończył rozbudowę jest przykładem na to, że nawet centra zlokalizowane w mniejszych miastach mogą rów...

Daniel Kucharski, Pijalnie Czekolady E.Wedel: Kontynuacja dziedzictwa rodziny Wedlów jest priorytetem
Pijalnie Czekolady E.Wedel świętują na polskim rynku już 10 lat istnienia. Ten czas to pasmo sukcesów, ale też nowych wyzwań, jakie przed sieciami ha...

Ireneusz Żeromski, Diverse: E-commerce obecnie pełni rolę lookbooka
Tegoroczne zmiany w koncepcie sprzedaży sieci Diverse widoczne są już w dwóch lokalizacjach. Sklepy Diverse w Olsztynie i w Rzeszowie zostały podziel...

Iwona Kossmann: Wierzę, że marka Kossmann może z sukcesem zaistnieć na rynkach międzynarodowych
Zarządzała już m.in. takimi spółkami jak Deni Cler i Orange, ale po 20-stu latach pracy w innych firmach postanowiła zaryzykować i stworzyć własną ma...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.