Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Magdalena Mularuk, Starbucks: 2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany

2013-03-06 09:59:19

Sieć Starbucks nieustanie rozwija się na polskim rynku. Oprócz nowych otwarć, w minionym roku udało się także wprowadzić unikalne, nieznane dotychczas w naszym kraju koncepty. O tym jak przedstawiciele sieci oceniają rok 2012, na jakich lokalizacjach skupiają się otwierając nowe kawiarnie oraz w jaki sposób sieć zamierza pozyskać nowych klientów opowiada Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany. Otworzyliśmy łącznie 11 kawiarni w pięciu miastach Polski, w tym w Katowicach, w których marka Starbucks nie była dotychczas obecna. We Wrocławiu otworzyliśmy pierwszą w Polsce kawiarnię Starbucks Reserve – unikalny koncept, który oprócz standardowego menu Starbucks, charakteryzuje specjalna oferta najwyższej jakości, egzotycznych kaw ziarnistych, tzw. stanowisko „slow coffee”, przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby, a także wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza. W Bielanach Wrocławskich powstała natomiast pierwsza w całej Europie Środkowo-Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru. Bardzo ważnym wydarzeniem było dla nas również otwarcie kawiarni Starbucks na warszawskim placu Trzech Krzyży, w miejscu legendarnej kawiarni Lajkonik. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy odrestaurować i ponownie udostępnić Warszawiakom słynne malowidła ścienne z Lajkonika. W 2012 roku weszliśmy też na dworce kolejowe w Polsce.

Zgodnie z polityką firmy nie ujawniamy naszych wyników i planów inwestycyjnych dla poszczególnych krajów, jednak z radością mogę powiedzieć, że po prawie czterech latach działalności Starbucks w Polsce staliśmy się ważnym graczem na tym rynku, a nasza oferta przypadła Polakom do gustu. Jesteśmy bardzo ciepło przyjmowani we wszystkich nowych lokalizacjach, w których otwieramy nasze kawiarnie. Sprzedaż sieci z roku na rok wzrasta, przybywa także naszych fanów na Facebooku. Otrzymujemy również zapytania od osób mieszkających w miastach, do których jeszcze nie weszliśmy, kiedy otworzymy tam pierwszą kawiarnię Starbucks. Widzimy duży potencjał oraz możliwości dalszego rozwoju na polskim rynku kawiarnianym.

Oczywiście planujemy dalszy rozwój w Polsce. W kwestii lokalizacji, staramy się wybierać dla naszych kawiarni zawsze najlepsze miejsca, które zapewniają naszym gościom szybki i łatwy dostęp, niezależnie od tego, czy są to główne ulice w centrach miast, centra handlowe czy budynki biurowe. Najważniejsze jest dla nas to, by otwierać nasze kawiarnie tam, gdzie chcieliby nas znaleźć klienci.

W Starbucks stale staramy się poznawać upodobania naszych gości i uatrakcyjniać nasze menu, wprowadzając do niego nowe produkty – na stałe lub sezonowo. Dla przykładu na jesieni ubiegłego roku nasza stała oferta wzbogaciła się o nową kawę Ristretto Bianco, a także pyszne nowe ciabatty. Wraz z początkiem 2013 roku wprowadziliśmy pączki w amerykańskim stylu, tzw. donuty, a już na wiosnę planujemy kolejne, zaskakujące nowości. Chciałabym również przypomnieć, że od niedawna w naszych kawiarniach dostępna jest nasza legendarna karta Starbucks połączona z programem lojalnościowym MyStarbucks Rewards. Posiadacze zarejestrowanych kart mogą liczyć na różne benefity, takie jak powitalna kawa, herbata lub czekolada, muffin na urodziny czy specjalne oferty w naszych kawiarniach. Mogą także wielokrotnie doładowywać swoją kartę nawet do kwoty 1 tys. zł i płacić nią we wszystkich naszych lokalach w Polsce.

Starbucks zawsze chce być dobrym sąsiadem we wszystkich miejscach, w których otwieramy kawiarnie. Nasi partnerzy (tak nazywamy naszych pracowników) w całej Polsce chętnie angażują się jako wolontariusze w pomoc lokalnym społecznościom, przy czym z reguły każda kawiarnia organizuje tego typu działania we własnym zakresie. Przykładem akcji podjętej wspólnie przez wszystkie nasze lokale w Polsce było zaproszenie wolontariuszy WOŚP na bezpłatną kawę przelewową w dniu 21. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, 13 stycznia 2013 roku.

Planujemy dalszy rozwój w Polsce, zwłaszcza w miastach, w których już działają nasze kawiarnie. W miniony piątek, 1 marca, otworzyliśmy nasz nowy lokal w poznańskiej Galerii MM. O wszystkich kolejnych otwarciach będziemy informować na bieżąco.


Więcej komentarzy:
Renata Madej-Wachulak, Bath & Candle World: Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce to nowy trend
Są takie sklepy, w których zmysły wariują, a nawet dorośli i poważni klienci mogą się poczuć znów jak dzieci. Bath & Candle World to wyjątkowe miejsc...

Tomasz Grochowski, Galeria Przymorze: Chcemy być konsekwentni w realizacji ekologicznej „misji”
Obywające się cyklicznie akcje ekologiczne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów. Centra handlowe jednak nie ograniczają się je...

Marian Włodarczyk, Dalia: Nadszedł czas na przekroczenie zachodnich granic
Dalia to firma, która w ciągu 20 lat przeszła wielką metamorfozę. Z punktu krawieckiego przekształciła się w rozpoznawalną markę bieliźniarską z włas...

Aleksandra Sadkiewicz, Lavard: Tylko obustronna współpraca może przynieść zadowalające wyniki
Ponad 90 salonów zlokalizowanych na terenie całego kraju, prawie 7 tys. fanów na portalu Facebook, nowy koncept i kolejne planowane otwarcia - marka ...

Szymon Dąbrowski, Tchibo: Obserwujemy ogólny wzrost konsumpcji kawy
Jeszcze do niedawna marka Tchibo kojarzyła się Polakom wyłącznie z kawą w opakowaniu. Świadomość klientów rośnie jednak z dnia na dzień dzięki działa...

Kinga Dołęga-Lesińska, Moje Kino: Zdobycze technologii nie zastąpią atmosfery jaką daje sala kinowa
Kino zajęło specjalne miejsce w sercach ludzi jeszcze zanim nastały czasy panowania telewizji i Internetu. Jednak ostatnia dekada to okres, w którym ...

Jacek Kosmulski, Agio: Naszym zdaniem kryzys nie istnieje
Na polskim rynku bielizny, zdominowanym przez zaledwie kilka sieci handlowych, potrzeba powiewu świeżości i urozmaicenia. Polscy producenci utożsamia...

Małgorzata Konarska: W ciągu 4 lat CHT MARYWILSKA 44 odwiedziło już ponad 12 mln klientów
Kiedy CHT MARYWILSKA 44 rozpoczynało funkcjonowanie, chyba nikt nie spodziewał się jak duży sukces odniesie obiekt. 4 lata działalności to wskaźnik k...

Magdalena Chachulska: Chcemy, by Galeria Katowicka była dobrze zintegrowaną częścią miasta
Świętująca w tym roku pierwszy jubileusz, Galeria Katowicka może poszczycić się samymi sukcesami. Dowodem na to są otrzymywane nagrody, ale również u...

Katarzyna Korpak: Mój cel to rozwój portfolio najemców Galerii Jurajskiej i dywersyfikacja ich listy
Z początkiem września stanowisko Galerii Jurajskiej przejęła Pani Katarzyna Korpak, która swoim dotychczasowym doświadczeniem będzie chciała przede w...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.