Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

GalerieHandlowe.pl
Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Magdalena Mularuk, Starbucks: 2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany

2013-03-06 09:59:19

Sieć Starbucks nieustanie rozwija się na polskim rynku. Oprócz nowych otwarć, w minionym roku udało się także wprowadzić unikalne, nieznane dotychczas w naszym kraju koncepty. O tym jak przedstawiciele sieci oceniają rok 2012, na jakich lokalizacjach skupiają się otwierając nowe kawiarnie oraz w jaki sposób sieć zamierza pozyskać nowych klientów opowiada Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany. Otworzyliśmy łącznie 11 kawiarni w pięciu miastach Polski, w tym w Katowicach, w których marka Starbucks nie była dotychczas obecna. We Wrocławiu otworzyliśmy pierwszą w Polsce kawiarnię Starbucks Reserve – unikalny koncept, który oprócz standardowego menu Starbucks, charakteryzuje specjalna oferta najwyższej jakości, egzotycznych kaw ziarnistych, tzw. stanowisko „slow coffee”, przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby, a także wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza. W Bielanach Wrocławskich powstała natomiast pierwsza w całej Europie Środkowo-Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru. Bardzo ważnym wydarzeniem było dla nas również otwarcie kawiarni Starbucks na warszawskim placu Trzech Krzyży, w miejscu legendarnej kawiarni Lajkonik. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy odrestaurować i ponownie udostępnić Warszawiakom słynne malowidła ścienne z Lajkonika. W 2012 roku weszliśmy też na dworce kolejowe w Polsce.

Zgodnie z polityką firmy nie ujawniamy naszych wyników i planów inwestycyjnych dla poszczególnych krajów, jednak z radością mogę powiedzieć, że po prawie czterech latach działalności Starbucks w Polsce staliśmy się ważnym graczem na tym rynku, a nasza oferta przypadła Polakom do gustu. Jesteśmy bardzo ciepło przyjmowani we wszystkich nowych lokalizacjach, w których otwieramy nasze kawiarnie. Sprzedaż sieci z roku na rok wzrasta, przybywa także naszych fanów na Facebooku. Otrzymujemy również zapytania od osób mieszkających w miastach, do których jeszcze nie weszliśmy, kiedy otworzymy tam pierwszą kawiarnię Starbucks. Widzimy duży potencjał oraz możliwości dalszego rozwoju na polskim rynku kawiarnianym.

Oczywiście planujemy dalszy rozwój w Polsce. W kwestii lokalizacji, staramy się wybierać dla naszych kawiarni zawsze najlepsze miejsca, które zapewniają naszym gościom szybki i łatwy dostęp, niezależnie od tego, czy są to główne ulice w centrach miast, centra handlowe czy budynki biurowe. Najważniejsze jest dla nas to, by otwierać nasze kawiarnie tam, gdzie chcieliby nas znaleźć klienci.

W Starbucks stale staramy się poznawać upodobania naszych gości i uatrakcyjniać nasze menu, wprowadzając do niego nowe produkty – na stałe lub sezonowo. Dla przykładu na jesieni ubiegłego roku nasza stała oferta wzbogaciła się o nową kawę Ristretto Bianco, a także pyszne nowe ciabatty. Wraz z początkiem 2013 roku wprowadziliśmy pączki w amerykańskim stylu, tzw. donuty, a już na wiosnę planujemy kolejne, zaskakujące nowości. Chciałabym również przypomnieć, że od niedawna w naszych kawiarniach dostępna jest nasza legendarna karta Starbucks połączona z programem lojalnościowym MyStarbucks Rewards. Posiadacze zarejestrowanych kart mogą liczyć na różne benefity, takie jak powitalna kawa, herbata lub czekolada, muffin na urodziny czy specjalne oferty w naszych kawiarniach. Mogą także wielokrotnie doładowywać swoją kartę nawet do kwoty 1 tys. zł i płacić nią we wszystkich naszych lokalach w Polsce.

Starbucks zawsze chce być dobrym sąsiadem we wszystkich miejscach, w których otwieramy kawiarnie. Nasi partnerzy (tak nazywamy naszych pracowników) w całej Polsce chętnie angażują się jako wolontariusze w pomoc lokalnym społecznościom, przy czym z reguły każda kawiarnia organizuje tego typu działania we własnym zakresie. Przykładem akcji podjętej wspólnie przez wszystkie nasze lokale w Polsce było zaproszenie wolontariuszy WOŚP na bezpłatną kawę przelewową w dniu 21. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, 13 stycznia 2013 roku.

Planujemy dalszy rozwój w Polsce, zwłaszcza w miastach, w których już działają nasze kawiarnie. W miniony piątek, 1 marca, otworzyliśmy nasz nowy lokal w poznańskiej Galerii MM. O wszystkich kolejnych otwarciach będziemy informować na bieżąco.


Więcej komentarzy:
Maciej Sartanowicz, BARWA SYSTEM Sp. z o.o.: Doświadczenie i rozwój, to nasze największe trofea
Każdy klient jest dla nich tak samo ważny. Dla każdego znajdą rozwiązanie, które będzie w innowacyjny sposób odpowiadało na jego potrzeby. Dziś po 22...

Robert Dworak, New Men Style: W ostatnich latach rynek odzieży męskiej bardzo się rozrósł
W polskiej branży odzieży formalnej od lat prym wiodą silni liderzy z tradycjami. Jednak nie należy zapominać o mniejszych graczach, którzy również d...

Maciej Tatała, NoVa Park: Innowacyjność to jedna z wytycznych w naszej strategii biznesowej
4-letnia działalność NoVa Park pokazała jej właścicielom, że konsekwentnie realizowana strategia przyczyniła się do wysokiej pozycji jaką obecnie obi...

Beniamin Krasicki, City Security: Jesteśmy pionierem we wprowadzaniu aplikacji w ochronie w Polsce
Żyjąc w XXI wieku nie sposób nie dostrzec jaki wpływ na nasze życie mają najnowsze technologie. Z ich wykorzystaniem spotykamy się w codziennym życiu...

Agatha Picqe, Kiabi: Sieć, która od 30 lat z sukcesem ubiera Francuzów
Posiada ponad 100 sklepów poza granicami rodzimej Francji i wciąż podbija nowe rynki. Tylko w 2015 roku otworzyła sklepy w Arabii Saudyjskiej, Tunezj...

Artur Mikołajko, Intersport: Z optymizmem patrzymy w przyszłość
Polski rynek artykułów sportowych nadal ewoluuje. Nie wszyscy gracze potrafią sprostać zmieniającym się trendom, dlatego przedsiębiorstwo z długoletn...

Jolanta Gryczyńska, CALLA: Inwestorzy chętnie decydują się na nietuzinkowe zagospodarowanie przestrzeni
Współczesne społeczeństwo coraz więcej czasu spędza w zamkniętych pomieszczeniach - domach, biurach czy galeriach handlowych. Duża ilość różnego rodz...

Jacek Wachowicz, GTC: Galeria Północna to obiekt, na który czekają mieszkańcy
Jak głosi powszechna opinia, w Warszawie nie brakuje centrów handlowych. Tymczasem różne badania i analizy pokazują, że w dzielnicach takich jak Biał...

Ireneusz Sęk, Fabryka Formy: Fitness w dobrej formie
Polska to obok Turcji jeden z najprężniej rozwijających się regionów Europy w branży fitness. Pole do manewru dla nowych i obecnych graczy jest ogrom...

Waldemar Nowakowski, Polska Izba Handlu: Podatek obrotowy nie może dotyczyć systemów franczyzowych
Rok 2015 to wiele zmian w sektorze handlowym, zarówno tych pozytywnych, jak i ocenianych negatywnie. O najważniejszych z nich rozmawiamy z Waldemarem...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2015 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.
GALERIE HANDLOWE RETAIL DATABASE SHOPPING MALL MARKETING SHOPPING MALL EXPERT
GALERIE HANDLOWE to największy miesięcznik biznesowy opisujący rozwój centrów i sieci handlowych na polskim rynku. Miesięcznik czytany jest przez blisko 9000 prezesów, dyrektorów zarządzających, managerów marketingu oraz rozwoju centrów i sieci handlowych, a także firm powiązanych z rynkiem RETAIL. RETAIL DATABASE jest największą platformą informacyjno-bazodanową, dotyczącą rynku powierzchni handlowych w Polsce. System składa się z trzech katalogów tematycznych obejmujących: otwarte centra handlowe, obiekty handlowe w budowie oraz rozwój sieci handlowych na polskim rynku. Dostęp jedynie dla zalogowanych Użytkowników. SHOPPING MALL MARKETING to dodatek tematyczny do magazynu Galerie Handlowe trafiający na biurka ponad 1300 marketing managerów centrów i sieci handlowych. To doskonałe kompendium wiedzy o najważniejszych działaniach marketingowych, szeroko wykorzystywanych przez Centra i Sieci Handlowe w komunikacji z klientami. SHOPPING MALL EXPERT to największy branżowy magazyn biznesowo-lifestylowy, opisujący działalność firm i managerów zarządzających centrami i sieciami handlowymi na całym świecie. Dystrybuowany podczas największych wydarzeń poświęconych rozwojowi sektora RETAIL na 5 kontynentach, powstaje przy współpracy z największymi ekpertami branży.
zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej