Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Magdalena Mularuk, Starbucks: 2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany

2013-03-06 09:59:19

Sieć Starbucks nieustanie rozwija się na polskim rynku. Oprócz nowych otwarć, w minionym roku udało się także wprowadzić unikalne, nieznane dotychczas w naszym kraju koncepty. O tym jak przedstawiciele sieci oceniają rok 2012, na jakich lokalizacjach skupiają się otwierając nowe kawiarnie oraz w jaki sposób sieć zamierza pozyskać nowych klientów opowiada Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany. Otworzyliśmy łącznie 11 kawiarni w pięciu miastach Polski, w tym w Katowicach, w których marka Starbucks nie była dotychczas obecna. We Wrocławiu otworzyliśmy pierwszą w Polsce kawiarnię Starbucks Reserve – unikalny koncept, który oprócz standardowego menu Starbucks, charakteryzuje specjalna oferta najwyższej jakości, egzotycznych kaw ziarnistych, tzw. stanowisko „slow coffee”, przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby, a także wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza. W Bielanach Wrocławskich powstała natomiast pierwsza w całej Europie Środkowo-Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru. Bardzo ważnym wydarzeniem było dla nas również otwarcie kawiarni Starbucks na warszawskim placu Trzech Krzyży, w miejscu legendarnej kawiarni Lajkonik. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy odrestaurować i ponownie udostępnić Warszawiakom słynne malowidła ścienne z Lajkonika. W 2012 roku weszliśmy też na dworce kolejowe w Polsce.

Zgodnie z polityką firmy nie ujawniamy naszych wyników i planów inwestycyjnych dla poszczególnych krajów, jednak z radością mogę powiedzieć, że po prawie czterech latach działalności Starbucks w Polsce staliśmy się ważnym graczem na tym rynku, a nasza oferta przypadła Polakom do gustu. Jesteśmy bardzo ciepło przyjmowani we wszystkich nowych lokalizacjach, w których otwieramy nasze kawiarnie. Sprzedaż sieci z roku na rok wzrasta, przybywa także naszych fanów na Facebooku. Otrzymujemy również zapytania od osób mieszkających w miastach, do których jeszcze nie weszliśmy, kiedy otworzymy tam pierwszą kawiarnię Starbucks. Widzimy duży potencjał oraz możliwości dalszego rozwoju na polskim rynku kawiarnianym.

Oczywiście planujemy dalszy rozwój w Polsce. W kwestii lokalizacji, staramy się wybierać dla naszych kawiarni zawsze najlepsze miejsca, które zapewniają naszym gościom szybki i łatwy dostęp, niezależnie od tego, czy są to główne ulice w centrach miast, centra handlowe czy budynki biurowe. Najważniejsze jest dla nas to, by otwierać nasze kawiarnie tam, gdzie chcieliby nas znaleźć klienci.

W Starbucks stale staramy się poznawać upodobania naszych gości i uatrakcyjniać nasze menu, wprowadzając do niego nowe produkty – na stałe lub sezonowo. Dla przykładu na jesieni ubiegłego roku nasza stała oferta wzbogaciła się o nową kawę Ristretto Bianco, a także pyszne nowe ciabatty. Wraz z początkiem 2013 roku wprowadziliśmy pączki w amerykańskim stylu, tzw. donuty, a już na wiosnę planujemy kolejne, zaskakujące nowości. Chciałabym również przypomnieć, że od niedawna w naszych kawiarniach dostępna jest nasza legendarna karta Starbucks połączona z programem lojalnościowym MyStarbucks Rewards. Posiadacze zarejestrowanych kart mogą liczyć na różne benefity, takie jak powitalna kawa, herbata lub czekolada, muffin na urodziny czy specjalne oferty w naszych kawiarniach. Mogą także wielokrotnie doładowywać swoją kartę nawet do kwoty 1 tys. zł i płacić nią we wszystkich naszych lokalach w Polsce.

Starbucks zawsze chce być dobrym sąsiadem we wszystkich miejscach, w których otwieramy kawiarnie. Nasi partnerzy (tak nazywamy naszych pracowników) w całej Polsce chętnie angażują się jako wolontariusze w pomoc lokalnym społecznościom, przy czym z reguły każda kawiarnia organizuje tego typu działania we własnym zakresie. Przykładem akcji podjętej wspólnie przez wszystkie nasze lokale w Polsce było zaproszenie wolontariuszy WOŚP na bezpłatną kawę przelewową w dniu 21. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, 13 stycznia 2013 roku.

Planujemy dalszy rozwój w Polsce, zwłaszcza w miastach, w których już działają nasze kawiarnie. W miniony piątek, 1 marca, otworzyliśmy nasz nowy lokal w poznańskiej Galerii MM. O wszystkich kolejnych otwarciach będziemy informować na bieżąco.


Więcej komentarzy:
Anna Rosłoniec, A.T. Kearney: Na multiformatowość stawia większość dużych sieci spożywczych
Empik Express, Decathlon Easy, Tesco, Carrefour, IKEA, a ostatnio także Pizza Express – to tylko przykłady sieci handlowych, które zdecydowały się na...

Waldemar Nowakowski, Polska Izba Handlu: Handel będzie musiał zmierzyć się z wciąż postępującą dyskontyzacją
Obecny rok dla branży handlu detalicznego będzie charakteryzował się integracją w tej dziedzinie, rozwojem systemów franczyzowych oraz grup zakupowyc...

Wojciech Czernek, Toys"R"Us: Rosnąca świadomość wychowawczej roli zabawy otwiera nowe perspektywy
Rynek artykułów dziecięcych w Polsce ewoluuje, a wraz z nim zmieniają się także obowiązujące trendy. I choć rola zabawek pozostaje niezmienna od poko...

Todd Kurie, RedMart: Na znaczeniu zyskiwać będzie przede wszystkim mobile commerce
Współcześnie wirtualna przestrzeń zdaje się stwarzać centrom i sieciom handlowym niemal nieograniczone możliwości, dlatego coraz więcej firm decyduje...

Łukasz Wołek, Internet ASAP: Święty Graal marketingowców jest w internecie
Już 21 i 22 maja w Krakowie odbędzie się kolejna edycja konferencji Internet ASAP. Jej celem jest przekazanie wiedzy z zakresu e-­marketingu i e-­com...

Robert Dworak, New Men Style: Widzimy duże zapotrzebowanie na średnią półkę odzieży męskiej
Na polskim rynku przybywa firm specjalizujących się w produkcji i sprzedaży odzieży męskiej. Wraz ze wzrostem konkurencji w tym segmencie, swoje pozy...

Karen Eidsvik Moody, Subway: Detaliści powinni zweryfikować sposób komunikacji z klientami
Rozwojowi branży retail w Azji uważnie przygląda się coraz więcej sieci handlowych z całego świata. Trudno się temu dziwić, bo to jeden z najszybciej...

Michał Dąbek, Merit Lead: Należy dostrzec szansę, jaką daje marketing doświadczeń i działania holistyczne
Co będzie największym wyzwaniem dla branży retail w 2015 roku? Z jakimi wyzwaniami czy też problemami będą musieli zmierzyć się przedstawiciele sieci...

Aleksandra Mątkiewicz, Ufufu: Klienci coraz częściej szukają indywidualizmu
Salony typu concept store są niewątpliwie projektami z pomysłem. Taką marką, oferującą nie tylko odzież, ale też np. kosmetyki ekologiczne jest równi...

Bogdan Górski: Galeria Metropolia to oferta handlowa oparta na niepowtarzalności i wyjątkowości
Galeria Metropolia to unikatowy w Trójmieście obiekt piątej generacji, który wyznaczy nową jakość na mapie pomorskich przestrzeni handlowych. 35 tys....



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.
GALERIE HANDLOWE RETAIL DATABASE SHOPPING MALL MARKETING SHOPPING MALL EXPERT
GALERIE HANDLOWE to największy miesięcznik biznesowy opisujący rozwój centrów i sieci handlowych na polskim rynku. Miesięcznik czytany jest przez blisko 9000 prezesów, dyrektorów zarządzających, managerów marketingu oraz rozwoju centrów i sieci handlowych, a także firm powiązanych z rynkiem RETAIL. RETAIL DATABASE jest największą platformą informacyjno-bazodanową, dotyczącą rynku powierzchni handlowych w Polsce. System składa się z trzech katalogów tematycznych obejmujących: otwarte centra handlowe, obiekty handlowe w budowie oraz rozwój sieci handlowych na polskim rynku. Dostęp jedynie dla zalogowanych Użytkowników. SHOPPING MALL MARKETING to dodatek tematyczny do magazynu Galerie Handlowe trafiający na biurka ponad 1300 marketing managerów centrów i sieci handlowych. To doskonałe kompendium wiedzy o najważniejszych działaniach marketingowych, szeroko wykorzystywanych przez Centra i Sieci Handlowe w komunikacji z klientami. SHOPPING MALL EXPERT to bezpłatny raport opisujący rozwój Centrów i Sieci Handlowych na polskim rynku. Publikacja kierowana do managerów zarządzających z Polski i zagranicy, której celem w głównej mierze ukazanie potencjału polskiego sektora RETAIL dla inwetorów zagranicznych, zainteresowanych polskim rynkiem powierzchni handlowych.
zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej