Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Magdalena Mularuk, Starbucks: 2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany

2013-03-06 09:59:19

Sieć Starbucks nieustanie rozwija się na polskim rynku. Oprócz nowych otwarć, w minionym roku udało się także wprowadzić unikalne, nieznane dotychczas w naszym kraju koncepty. O tym jak przedstawiciele sieci oceniają rok 2012, na jakich lokalizacjach skupiają się otwierając nowe kawiarnie oraz w jaki sposób sieć zamierza pozyskać nowych klientów opowiada Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany. Otworzyliśmy łącznie 11 kawiarni w pięciu miastach Polski, w tym w Katowicach, w których marka Starbucks nie była dotychczas obecna. We Wrocławiu otworzyliśmy pierwszą w Polsce kawiarnię Starbucks Reserve – unikalny koncept, który oprócz standardowego menu Starbucks, charakteryzuje specjalna oferta najwyższej jakości, egzotycznych kaw ziarnistych, tzw. stanowisko „slow coffee”, przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby, a także wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza. W Bielanach Wrocławskich powstała natomiast pierwsza w całej Europie Środkowo-Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru. Bardzo ważnym wydarzeniem było dla nas również otwarcie kawiarni Starbucks na warszawskim placu Trzech Krzyży, w miejscu legendarnej kawiarni Lajkonik. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy odrestaurować i ponownie udostępnić Warszawiakom słynne malowidła ścienne z Lajkonika. W 2012 roku weszliśmy też na dworce kolejowe w Polsce.

Zgodnie z polityką firmy nie ujawniamy naszych wyników i planów inwestycyjnych dla poszczególnych krajów, jednak z radością mogę powiedzieć, że po prawie czterech latach działalności Starbucks w Polsce staliśmy się ważnym graczem na tym rynku, a nasza oferta przypadła Polakom do gustu. Jesteśmy bardzo ciepło przyjmowani we wszystkich nowych lokalizacjach, w których otwieramy nasze kawiarnie. Sprzedaż sieci z roku na rok wzrasta, przybywa także naszych fanów na Facebooku. Otrzymujemy również zapytania od osób mieszkających w miastach, do których jeszcze nie weszliśmy, kiedy otworzymy tam pierwszą kawiarnię Starbucks. Widzimy duży potencjał oraz możliwości dalszego rozwoju na polskim rynku kawiarnianym.

Oczywiście planujemy dalszy rozwój w Polsce. W kwestii lokalizacji, staramy się wybierać dla naszych kawiarni zawsze najlepsze miejsca, które zapewniają naszym gościom szybki i łatwy dostęp, niezależnie od tego, czy są to główne ulice w centrach miast, centra handlowe czy budynki biurowe. Najważniejsze jest dla nas to, by otwierać nasze kawiarnie tam, gdzie chcieliby nas znaleźć klienci.

W Starbucks stale staramy się poznawać upodobania naszych gości i uatrakcyjniać nasze menu, wprowadzając do niego nowe produkty – na stałe lub sezonowo. Dla przykładu na jesieni ubiegłego roku nasza stała oferta wzbogaciła się o nową kawę Ristretto Bianco, a także pyszne nowe ciabatty. Wraz z początkiem 2013 roku wprowadziliśmy pączki w amerykańskim stylu, tzw. donuty, a już na wiosnę planujemy kolejne, zaskakujące nowości. Chciałabym również przypomnieć, że od niedawna w naszych kawiarniach dostępna jest nasza legendarna karta Starbucks połączona z programem lojalnościowym MyStarbucks Rewards. Posiadacze zarejestrowanych kart mogą liczyć na różne benefity, takie jak powitalna kawa, herbata lub czekolada, muffin na urodziny czy specjalne oferty w naszych kawiarniach. Mogą także wielokrotnie doładowywać swoją kartę nawet do kwoty 1 tys. zł i płacić nią we wszystkich naszych lokalach w Polsce.

Starbucks zawsze chce być dobrym sąsiadem we wszystkich miejscach, w których otwieramy kawiarnie. Nasi partnerzy (tak nazywamy naszych pracowników) w całej Polsce chętnie angażują się jako wolontariusze w pomoc lokalnym społecznościom, przy czym z reguły każda kawiarnia organizuje tego typu działania we własnym zakresie. Przykładem akcji podjętej wspólnie przez wszystkie nasze lokale w Polsce było zaproszenie wolontariuszy WOŚP na bezpłatną kawę przelewową w dniu 21. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, 13 stycznia 2013 roku.

Planujemy dalszy rozwój w Polsce, zwłaszcza w miastach, w których już działają nasze kawiarnie. W miniony piątek, 1 marca, otworzyliśmy nasz nowy lokal w poznańskiej Galerii MM. O wszystkich kolejnych otwarciach będziemy informować na bieżąco.


Więcej komentarzy:
Piotr Gajda, Silesia City Center: Marketing centrum handlowego nie może nudzić
Marketing centrów handlowych skupia się w głównej mierze na wydarzeniach zwanych potocznie eventami. To one mają przyciągnąć jeszcze większą ilość kl...

Osman Pullukcu, Derimod: Otwierając nowy punkt sprzedaży zawsze staramy się być blisko światowych marek
Derimod to turecka marka z wyrobami ze skóry, założona w 1974 roku. W zakresie promocji współpracowała już z takimi gwiazdami światowego modelingu ja...

Henryk Mędrzak, Svilanit: Rynek tekstyliów domowych cofnął się o kilka kroków
Jedynie niewielka grupa klienteli w Polsce docenia wartość wysokiej jakości tkanin, którą stosuje się w produkcji wyrobów tekstylnych. Większość bowi...

Katarzyna Najdzik, CH Krokus: Zintensyfikowana promocja może pomóc w osiągnięciu celu
Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe w centrum handlowym? Jak ten segment działań zmieniał się na przełomie ostatnich lat?...

Simon Mainwaring, We First: Dzisiejsi konsumenci szanują marki, które mają pozytywny wpływ na świat
W 2013 roku Simon Mainwaring zyskał miano jednego z 30 Najbardziej Wpływowych Głosów Ameryki oraz uplasował się na 15 pozycji w rankingu 500 Najbardz...

Jacek Słonina, English Home: Do końca 2016 r. staniemy się liderem w swojej branży na polskim rynku
Na polskim rynku wyposażenia i dodatków w aranżacji wnętrz nadal jest miejsce dla nowych marek. English Home jest tego znakomitym przykładem. Marka, ...

Elżbieta Sędziak, psycholog: Sprzedawcy powinni dobierać język komunikacji do klienta
Zakupy wzbudzają w nas wiele emocji, podekscytowanie, radość, a czasem nawet złość. Jednak nie zawsze są to naturalne zachowania. Często nieświadomie...

Nissan Joseph, Crocs India: Wszystkie wschodzące gospodarki mają swoje wzloty i upadki
Produkty marki Crocs zyskały już popularność na całym świecie. Charakterystyczne buty są niezwykle wygodne. O rozwoju w Indiach i na innych azjatycki...

Agnieszka Tokarz-Iwanek: Nie wolno się bać, należy szukać możliwości rozwoju i być wytrwałym
Już od dziecięcych lat przejawiała zamiłowanie do wszystkiego, co było związane z jej przyszłą karierą zawodową. Dzięki niezłomności i ciągłemu zdo...

Agnieszka Ciesielska, blogerka eventowa: Pomysł – to jest sekret dobrego marketingu
Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe? Jakie działania eventowe wpływają na wizerunek centrum handlowego/ marki? Jak na p...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.
GALERIE HANDLOWE RETAIL DATABASE SHOPPING MALL MARKETING SHOPPING MALL EXPERT
GALERIE HANDLOWE to największy miesięcznik biznesowy opisujący rozwój centrów i sieci handlowych na polskim rynku. Miesięcznik czytany jest przez blisko 9000 prezesów, dyrektorów zarządzających, managerów marketingu oraz rozwoju centrów i sieci handlowych, a także firm powiązanych z rynkiem RETAIL. RETAIL DATABASE jest największą platformą informacyjno-bazodanową, dotyczącą rynku powierzchni handlowych w Polsce. System składa się z trzech katalogów tematycznych obejmujących: otwarte centra handlowe, obiekty handlowe w budowie oraz rozwój sieci handlowych na polskim rynku. Dostęp jedynie dla zalogowanych Użytkowników. SHOPPING MALL MARKETING to dodatek tematyczny do magazynu Galerie Handlowe trafiający na biurka ponad 1300 marketing managerów centrów i sieci handlowych. To doskonałe kompendium wiedzy o najważniejszych działaniach marketingowych, szeroko wykorzystywanych przez Centra i Sieci Handlowe w komunikacji z klientami. SHOPPING MALL EXPERT to bezpłatny raport opisujący rozwój Centrów i Sieci Handlowych na polskim rynku. Publikacja kierowana do managerów zarządzających z Polski i zagranicy, której celem w głównej mierze ukazanie potencjału polskiego sektora RETAIL dla inwetorów zagranicznych, zainteresowanych polskim rynkiem powierzchni handlowych.
zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej