Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Magdalena Mularuk, Starbucks: 2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany

2013-03-06 09:59:19

Sieć Starbucks nieustanie rozwija się na polskim rynku. Oprócz nowych otwarć, w minionym roku udało się także wprowadzić unikalne, nieznane dotychczas w naszym kraju koncepty. O tym jak przedstawiciele sieci oceniają rok 2012, na jakich lokalizacjach skupiają się otwierając nowe kawiarnie oraz w jaki sposób sieć zamierza pozyskać nowych klientów opowiada Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany. Otworzyliśmy łącznie 11 kawiarni w pięciu miastach Polski, w tym w Katowicach, w których marka Starbucks nie była dotychczas obecna. We Wrocławiu otworzyliśmy pierwszą w Polsce kawiarnię Starbucks Reserve – unikalny koncept, który oprócz standardowego menu Starbucks, charakteryzuje specjalna oferta najwyższej jakości, egzotycznych kaw ziarnistych, tzw. stanowisko „slow coffee”, przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby, a także wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza. W Bielanach Wrocławskich powstała natomiast pierwsza w całej Europie Środkowo-Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru. Bardzo ważnym wydarzeniem było dla nas również otwarcie kawiarni Starbucks na warszawskim placu Trzech Krzyży, w miejscu legendarnej kawiarni Lajkonik. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy odrestaurować i ponownie udostępnić Warszawiakom słynne malowidła ścienne z Lajkonika. W 2012 roku weszliśmy też na dworce kolejowe w Polsce.

Zgodnie z polityką firmy nie ujawniamy naszych wyników i planów inwestycyjnych dla poszczególnych krajów, jednak z radością mogę powiedzieć, że po prawie czterech latach działalności Starbucks w Polsce staliśmy się ważnym graczem na tym rynku, a nasza oferta przypadła Polakom do gustu. Jesteśmy bardzo ciepło przyjmowani we wszystkich nowych lokalizacjach, w których otwieramy nasze kawiarnie. Sprzedaż sieci z roku na rok wzrasta, przybywa także naszych fanów na Facebooku. Otrzymujemy również zapytania od osób mieszkających w miastach, do których jeszcze nie weszliśmy, kiedy otworzymy tam pierwszą kawiarnię Starbucks. Widzimy duży potencjał oraz możliwości dalszego rozwoju na polskim rynku kawiarnianym.

Oczywiście planujemy dalszy rozwój w Polsce. W kwestii lokalizacji, staramy się wybierać dla naszych kawiarni zawsze najlepsze miejsca, które zapewniają naszym gościom szybki i łatwy dostęp, niezależnie od tego, czy są to główne ulice w centrach miast, centra handlowe czy budynki biurowe. Najważniejsze jest dla nas to, by otwierać nasze kawiarnie tam, gdzie chcieliby nas znaleźć klienci.

W Starbucks stale staramy się poznawać upodobania naszych gości i uatrakcyjniać nasze menu, wprowadzając do niego nowe produkty – na stałe lub sezonowo. Dla przykładu na jesieni ubiegłego roku nasza stała oferta wzbogaciła się o nową kawę Ristretto Bianco, a także pyszne nowe ciabatty. Wraz z początkiem 2013 roku wprowadziliśmy pączki w amerykańskim stylu, tzw. donuty, a już na wiosnę planujemy kolejne, zaskakujące nowości. Chciałabym również przypomnieć, że od niedawna w naszych kawiarniach dostępna jest nasza legendarna karta Starbucks połączona z programem lojalnościowym MyStarbucks Rewards. Posiadacze zarejestrowanych kart mogą liczyć na różne benefity, takie jak powitalna kawa, herbata lub czekolada, muffin na urodziny czy specjalne oferty w naszych kawiarniach. Mogą także wielokrotnie doładowywać swoją kartę nawet do kwoty 1 tys. zł i płacić nią we wszystkich naszych lokalach w Polsce.

Starbucks zawsze chce być dobrym sąsiadem we wszystkich miejscach, w których otwieramy kawiarnie. Nasi partnerzy (tak nazywamy naszych pracowników) w całej Polsce chętnie angażują się jako wolontariusze w pomoc lokalnym społecznościom, przy czym z reguły każda kawiarnia organizuje tego typu działania we własnym zakresie. Przykładem akcji podjętej wspólnie przez wszystkie nasze lokale w Polsce było zaproszenie wolontariuszy WOŚP na bezpłatną kawę przelewową w dniu 21. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, 13 stycznia 2013 roku.

Planujemy dalszy rozwój w Polsce, zwłaszcza w miastach, w których już działają nasze kawiarnie. W miniony piątek, 1 marca, otworzyliśmy nasz nowy lokal w poznańskiej Galerii MM. O wszystkich kolejnych otwarciach będziemy informować na bieżąco.


Więcej komentarzy:
Dominik Piwek, Aura Centrum Olsztyna: Marketing nie może bać się odważnych decyzji
O tym jak z akcji marketingowej zrobić wydarzenie, o którym mówi się na spotkaniach z przyjaciółmi i z obcymi osobami w środkach komunikacji miejskie...

Adam Kołodziejczyk, Sephora: Wyniki e-sklepu spełniają nasze oczekiwania
W lutym 2015 r. minie rok odkąd Sephora, część międzynarodowego koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton, udostępniła klientom z całej Polski sprzedaż on...

Katarzyna Kaczmarek, CH Batory: Jesteśmy miejscem potrzebnym Gdyni i jej mieszkańcom
Dziś po 16 latach działalności Centrum Handlowe Batory jest obiektem, który podkreśla przede wszystkim miejsce w jakim jest zlokalizowane. Gdynia, kt...

Ewa Pawłowska, Golden Rose: Stawiamy na rozwój we wszystkich możliwych aspektach
Pierwszy punkt sieci Golden Rose uruchomiony został w 2003 roku i od tego momentu marka dynamicznie się rozwija. Dziś w jej skład wchodzi już ponad 6...

Dorota Beltrani, PH Młyn: Kluczowym atutem obiektów typu retail park jest „wygoda”
W tym miesiącu mija 6 lat od otwarcia pierwszego paku handlowego w Polsce, a był nim wrocławski obiekt Młyn. Niegdyś mało znany format, dziś zyskuje ...

Katarzyna Michałowska, Super Prezenty: Polski rynek jest znacznie większy niż rynki krajów bałtyckich
Grudzień to wyjątkowo gorący okres, związany z przygotowywaniem Świąt i prezentów dla bliskich. Oprócz tych tradycyjnych, takich jak książki czy słod...

Joanna Zboch: Salon firmowy Bobbi Brown umożliwia nam efektywniejsze budowanie świadomości marki
Kiedy w 1991 roku Bobbi Brown zadebiutowała na rynku ze swoim pierwszym kosmetykiem, spodziewała się sprzedać 100 sztuk pomadek w pierwszym miesiącu ...

Krzysztof Sajnóg, Blue City: Z sukcesem zakończyliśmy optymalizację kompozycji najemców
Blue City będące pierwszym centrum handlowym, które uwierzyło w reklamę internetową. Pionier wprowadzaniu rozwiązań opartych na mapach interaktywnych...

Aleksandra Potrykus-Wincza, Mood Media: To nie magia, to dobrze zaprojektowany marketing
Świąteczna gorączka zakupów to najlepszy czas dla sprzedawców, którzy w tym okresie generują niespotykane w skali roku zyski. Nic jednak nie dzieje s...

Przemysław Ciernioch, Bioway: Przyszłość to przede wszystkim zdrowa żywność
"Jesteś tym co jesz" to nadrzędna zasada, która przyświeca w restauracjach Bioway, dlatego oferowane posiłki muszą być nie tylko smaczne, ale...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.