Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Magdalena Mularuk, Starbucks: 2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany

2013-03-06 09:59:19

Sieć Starbucks nieustanie rozwija się na polskim rynku. Oprócz nowych otwarć, w minionym roku udało się także wprowadzić unikalne, nieznane dotychczas w naszym kraju koncepty. O tym jak przedstawiciele sieci oceniają rok 2012, na jakich lokalizacjach skupiają się otwierając nowe kawiarnie oraz w jaki sposób sieć zamierza pozyskać nowych klientów opowiada Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

2012 rok na polskim rynku możemy uznać za naprawdę udany. Otworzyliśmy łącznie 11 kawiarni w pięciu miastach Polski, w tym w Katowicach, w których marka Starbucks nie była dotychczas obecna. We Wrocławiu otworzyliśmy pierwszą w Polsce kawiarnię Starbucks Reserve – unikalny koncept, który oprócz standardowego menu Starbucks, charakteryzuje specjalna oferta najwyższej jakości, egzotycznych kaw ziarnistych, tzw. stanowisko „slow coffee”, przy którym klienci mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa różne sposoby, a także wyjątkowy, elegancki wystrój wnętrza. W Bielanach Wrocławskich powstała natomiast pierwsza w całej Europie Środkowo-Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru. Bardzo ważnym wydarzeniem było dla nas również otwarcie kawiarni Starbucks na warszawskim placu Trzech Krzyży, w miejscu legendarnej kawiarni Lajkonik. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy odrestaurować i ponownie udostępnić Warszawiakom słynne malowidła ścienne z Lajkonika. W 2012 roku weszliśmy też na dworce kolejowe w Polsce.

Zgodnie z polityką firmy nie ujawniamy naszych wyników i planów inwestycyjnych dla poszczególnych krajów, jednak z radością mogę powiedzieć, że po prawie czterech latach działalności Starbucks w Polsce staliśmy się ważnym graczem na tym rynku, a nasza oferta przypadła Polakom do gustu. Jesteśmy bardzo ciepło przyjmowani we wszystkich nowych lokalizacjach, w których otwieramy nasze kawiarnie. Sprzedaż sieci z roku na rok wzrasta, przybywa także naszych fanów na Facebooku. Otrzymujemy również zapytania od osób mieszkających w miastach, do których jeszcze nie weszliśmy, kiedy otworzymy tam pierwszą kawiarnię Starbucks. Widzimy duży potencjał oraz możliwości dalszego rozwoju na polskim rynku kawiarnianym.

Oczywiście planujemy dalszy rozwój w Polsce. W kwestii lokalizacji, staramy się wybierać dla naszych kawiarni zawsze najlepsze miejsca, które zapewniają naszym gościom szybki i łatwy dostęp, niezależnie od tego, czy są to główne ulice w centrach miast, centra handlowe czy budynki biurowe. Najważniejsze jest dla nas to, by otwierać nasze kawiarnie tam, gdzie chcieliby nas znaleźć klienci.

W Starbucks stale staramy się poznawać upodobania naszych gości i uatrakcyjniać nasze menu, wprowadzając do niego nowe produkty – na stałe lub sezonowo. Dla przykładu na jesieni ubiegłego roku nasza stała oferta wzbogaciła się o nową kawę Ristretto Bianco, a także pyszne nowe ciabatty. Wraz z początkiem 2013 roku wprowadziliśmy pączki w amerykańskim stylu, tzw. donuty, a już na wiosnę planujemy kolejne, zaskakujące nowości. Chciałabym również przypomnieć, że od niedawna w naszych kawiarniach dostępna jest nasza legendarna karta Starbucks połączona z programem lojalnościowym MyStarbucks Rewards. Posiadacze zarejestrowanych kart mogą liczyć na różne benefity, takie jak powitalna kawa, herbata lub czekolada, muffin na urodziny czy specjalne oferty w naszych kawiarniach. Mogą także wielokrotnie doładowywać swoją kartę nawet do kwoty 1 tys. zł i płacić nią we wszystkich naszych lokalach w Polsce.

Starbucks zawsze chce być dobrym sąsiadem we wszystkich miejscach, w których otwieramy kawiarnie. Nasi partnerzy (tak nazywamy naszych pracowników) w całej Polsce chętnie angażują się jako wolontariusze w pomoc lokalnym społecznościom, przy czym z reguły każda kawiarnia organizuje tego typu działania we własnym zakresie. Przykładem akcji podjętej wspólnie przez wszystkie nasze lokale w Polsce było zaproszenie wolontariuszy WOŚP na bezpłatną kawę przelewową w dniu 21. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, 13 stycznia 2013 roku.

Planujemy dalszy rozwój w Polsce, zwłaszcza w miastach, w których już działają nasze kawiarnie. W miniony piątek, 1 marca, otworzyliśmy nasz nowy lokal w poznańskiej Galerii MM. O wszystkich kolejnych otwarciach będziemy informować na bieżąco.


Więcej komentarzy:
Agata Maraszek, DKMS: Dzięki nam galeria czy centrum może pokazać swoje społeczne zaangażowanie
Co roku tysiące osób rejestruje się w bazie potencjalnych dawców szpiku. Wielu z nich podejmując świadomą decyzję, daje szansę na nowe życie komuś in...

Waldemar Nowakowski, Polska Izba Handlu: Niższe interchange to w praktyce fikcja
Od 1 lipca w Polce obowiązują nowe niższe stawki interchange. Agenci rozliczeniowi nie informują jednak przedsiębiorców o możliwości obniżenia tej op...

Joanna Herczakowska, B-Man: Organizacja wielkich imprez ma sens, żeby wygrywać w walce o klienta
Kiedy ponad rok temu dotarli do finału programu telewizyjnego znani byli całej Polsce. Jednak jak sami podkreślają telewizja nie jest potrzebna do pr...

Grzegorz Kowalski, Super-Pharm Poland: Staramy się być konsekwentni w naszej strategii rozwoju
W maju 2001 roku w Warszawie otwarty został pierwszy drugstore Super-Pharm. Obecnie sieć działa już w większości dużych miast w Polsce. Innowacyjna f...

Piotr Nowjalis, CCC: W 2014 r. otworzymy łącznie blisko 200 sklepów
Lata 2014–2015 zdecydują o pozycji międzynarodowej CCC. Spółka zamierza już w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy udowodnić, że zasługuje na miano...

Joanna Trepka, Loft37.pl: Konsument musi mieć wybór i sam decydować
Loft37.pl to marka obuwnicza, która narodziła się z przyjaźni, pasji tworzenia i przede wszystkim - miłości do pięknych rzeczy. Buty Loft37 to orygin...

Katarzyna Nagrodzka, Galeria Słoneczna: W I poł. 2014 roku odwiedziło nas prawie 4 mln klientów
Po pierwszej połowie 2014 roku Galeria Słoneczna świętująca w tym roku 3 urodziny może poszczycić się niesłabnącym zainteresowaniem oraz interesujący...

Sławomir Świętochowski, Kari: Dla nowej marki centra i galerie handlowe to dobre rozwiązanie
W Polsce pierwszy sklep Kari otwarto w  Radomiu 25 maja 2012 roku. Dziś marka jest znana w całym kraju, jednak jej przedstawiciele nie spoczywaj...

Krzysztof Szargawiński, Sky Tower: Dążymy do samowystarczalności i kompleksowej obsługi klienta
Sky Tower jest jednym z pierwszych w Polsce centrów handlowych piątej generacji, czyli miejscem, w którym połączone zostają ze sobą praktycznie wszys...

Paweł Skaba, Starbucks: Zwyczaj zwracania się do klientów po imieniu jest globalnym pomysłem
Dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Zadaniu temu pomaga sprostać personalizacja, która pole...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.