Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Sławomir Uherek, Saturn: Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek

2014-02-26 08:08:28

Saturn to znana na polskim rynku sieć sklepów z elektroniką. Marka, która początkowo funkcjonowała wyłącznie w Niemczech, obecnie posiada swoje punkty sprzedaży w aż 6 krajach Europy i liczy ponad 220 placówek. Firma nie zamierza jednak na tym zaprzestać. Przedstawiciele sieci już teraz zapowiadają ekspansję i kolejne otwarcia. O innowacjach, działalności w internecie oraz planach na nowy rok opowiada Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający siecią Saturn. Ile sklepów posiadają aktualnie marka Saturn?

Obecnie mamy 20 sklepów Saturn w 12 miastach Polski. 5 z nich zlokalizowanych jest w Warszawie, gdzie jesteśmy niekwestionowanym liderem.

Od kiedy marka posiada swój własny sklep internetowy?

Marka Saturn zadebiutowała w polskim internecie w 2012 roku, kiedy uruchomiony został sklep internetowy www.saturn.pl. Natomiast kilka miesięcy później Saturn zintensyfikował swoje działania w social mediach, uruchamiając oficjalne profile w serwisach Facebook, Google +.

Kilka miesięcy temu wprowadzili Państwo także mobilną wersję sklepu m.saturn.pl. Jak działa i na czym polega? Czy z perspektywy czas mogą Państwo powiedzieć, że taka forma się przyjęła i okazała się sukcesem?

W sierpniu ubiegłego roku, w odpowiedzi na potrzeby coraz liczniejszej grupy internautów robiących zakupy za pomocą smartfonów, uruchomiona została mobilna wersja sklepu m.saturn.pl. Klienci od ręki mogą znaleźć najbliższy sklep Saturn w okolicy, sprawdzić dostępność i ceny produktów oraz zamówić je z dostawą do domu lub odbiorem w markecie. Strona jest dość popularna – była wyświetlana ponad 2 mln razy, obejrzało ją ponad 300 tys. unikalnych użytkowników.

Mobilna wersja sklepu to rzeczywiście duży sukces i innowacja. Co jeszcze udało się osiągnąć w 2013 roku?

Rok 2013 był dla nas bardzo ważny: otworzyliśmy 3 markety Saturn w Gliwicach, Poznaniu i Krakowie, rozwijaliśmy sklep internetowy saturn.pl z najszerszą na rynku ofertą produktów, a przede wszystkim otworzyliśmy nowy, innowacyjny format specjalistycznych sklepów Saturn Connect, dedykowanych mobilnym technologiom i akcesoriom. Pierwszy został uruchomiony w Galerii Katowickiej. Równocześnie w każdym ze sklepów Saturn powstały wydzielone strefy mobilne, ułatwiające Klientom dotarcie do poszukiwanych produktów.  Działania te są odpowiedzią na zmieniające się trendy i dynamicznie rozwijającą się kategorię produktów, jakimi są właśnie urządzenia mobilne.
 
Na czym sieć sklepów Saturn zamierza skupić się w tym roku? Czy planują Państwo otwarcia nowych punktów handlowych?

Cały czas się rozwijamy. Już w marcu zostaną otwarte kolejne dwa sklepy Saturn. Pierwszy powstanie w CH Riviera w Gdyni. Będzie to, po markecie w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, drugi Saturn w Trójmieście. Kolejny sklep marki pojawi się w CH Felicity w Lublinie i będzie to najbardziej wysunięty na wschód kraju market sieci.

Czy planują Państwo rozwój wyłącznie na terenie centrów handlowych czy także poza nimi?

Wszystko zależy od oferty obiektów na rynku. Nie budujemy swoich sklepów, tylko je wynajmujemy.

Dużą wagę przywiązują Państwo do rozwoju marki w internecie. Jak wygląda sprzedaż za pomocą tego kanału w porównaniu do sklepów stacjonarnych? Który z nich generuje większe zyski?


Te dwa kanały uzupełniają się nawzajem, a Saturn to przedsiębiorstwo wielokanałowe. Wielu klientów wybiera zakupy w sieci i nasz sklep saturn.pl cieszy się dużym zaufaniem internautów. Znacząca większość konsumentów wybiera jednak wizytę w sklepie stacjonarnym, porównuje urządzenia, korzysta z fachowej porady sprzedawców i od razu zabiera zakupiony sprzęt ze sobą.

Czy planują Państwo znaczące zmiany w najbliższym czasie?


Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek. Staramy się być zawsze o krok przed klientem, proponując mu nowe produkty i nowe rozwiązania technologiczne. Stale rozwijamy ofertę usług dodatkowych, które ułatwią dokonanie zakupu, a później korzystanie z zakupionego produktu, dostosowujemy formę prezentacji do pojawiających się nowych technologii, tak aby nasi klienci mogli łatwo zapoznać się z produktami i porównać ich właściwości. Nieustannie dbamy także o rozwój pracowników, aby potrafili pomóc klientom w doborze sprzętu właściwie dopasowanego do ich realnych potrzeb i stylu życia.


Więcej komentarzy:
Przemysław Ciernioch, Bioway: Przyszłość to przede wszystkim zdrowa żywność
"Jesteś tym co jesz" to nadrzędna zasada, która przyświeca w restauracjach Bioway, dlatego oferowane posiłki muszą być nie tylko smaczne, ale...

Katarzyna Czech, Mon Credo: Staramy się kreować świadomość zakupową naszego klienta
Projektant, kolekcjoner sztuki, ale przede wszystkim założyciel Domu Mody w Paryżu, Hubert de Givenchy mówił „Zapach w elegancji jest kropką nad i”. ...

Dorota Wiaderek, Go Sport: Zapotrzebowanie na produkty sportowe w Polsce wzrasta
Zainteresowanie sportem wśród Polaków ciągle rośnie, o czym świadczy nie tylko zwiększająca się liczba biegaczy, ale także kolejne sieci sportowe, kt...

Tomasz Plata, Słoń Torbalski: Uczestniczymy w grze rynkowej także w internecie
Słoń Torbalski to polska marka skórzanych toreb, która powstała w 1997 roku w Krakowie. Dziś jej produkty dostępne są zarówno w sklepach stacjonarnyc...

Andrzej Jackiewicz, CHI Polska: Rebranding jest złożonym procesem
CHI Polska, operator kawiarni Costa i coffeeheaven kontynuuje proces rebrandingu, którego zakończenie planowane jest na koniec 2015 r. Dynamiczne zmi...

Anna Witkowska-Długosz, Galeria Grafitt: Staramy się, by nasza galeria miała kameralny charakter
Dekadę temu, kiedy na mapie Zielonej Góry pojawiła się Galeria Grafitt była pierwszym tego typu obiektem w mieście. Dziś nie tylko kusi multifunkcjon...

Marzena Janiak, Marilyn: Od dłuższego czasu rozwijamy relacje biznesowe
Podobnie jak aktorka, do której imienia nawiązuje nazwa firmy, Marilyn stawia przede wszystkim na wyeksponowanie kobiecego piękna i wdzięku. Produkty...

Katarzyna Tondel - Jędrzejczak, Ferio Konin: Jesteśmy obiektem aktywnym marketingowo
Koniński obiekt handlowy, który pół roku temu zakończył rozbudowę jest przykładem na to, że nawet centra zlokalizowane w mniejszych miastach mogą rów...

Daniel Kucharski, Pijalnie Czekolady E.Wedel: Kontynuacja dziedzictwa rodziny Wedlów jest priorytetem
Pijalnie Czekolady E.Wedel świętują na polskim rynku już 10 lat istnienia. Ten czas to pasmo sukcesów, ale też nowych wyzwań, jakie przed sieciami ha...

Ireneusz Żeromski, Diverse: E-commerce obecnie pełni rolę lookbooka
Tegoroczne zmiany w koncepcie sprzedaży sieci Diverse widoczne są już w dwóch lokalizacjach. Sklepy Diverse w Olsztynie i w Rzeszowie zostały podziel...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.