Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Sławomir Uherek, Saturn: Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek

2014-02-26 08:08:28

Saturn to znana na polskim rynku sieć sklepów z elektroniką. Marka, która początkowo funkcjonowała wyłącznie w Niemczech, obecnie posiada swoje punkty sprzedaży w aż 6 krajach Europy i liczy ponad 220 placówek. Firma nie zamierza jednak na tym zaprzestać. Przedstawiciele sieci już teraz zapowiadają ekspansję i kolejne otwarcia. O innowacjach, działalności w internecie oraz planach na nowy rok opowiada Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający siecią Saturn. Ile sklepów posiadają aktualnie marka Saturn?

Obecnie mamy 20 sklepów Saturn w 12 miastach Polski. 5 z nich zlokalizowanych jest w Warszawie, gdzie jesteśmy niekwestionowanym liderem.

Od kiedy marka posiada swój własny sklep internetowy?

Marka Saturn zadebiutowała w polskim internecie w 2012 roku, kiedy uruchomiony został sklep internetowy www.saturn.pl. Natomiast kilka miesięcy później Saturn zintensyfikował swoje działania w social mediach, uruchamiając oficjalne profile w serwisach Facebook, Google +.

Kilka miesięcy temu wprowadzili Państwo także mobilną wersję sklepu m.saturn.pl. Jak działa i na czym polega? Czy z perspektywy czas mogą Państwo powiedzieć, że taka forma się przyjęła i okazała się sukcesem?

W sierpniu ubiegłego roku, w odpowiedzi na potrzeby coraz liczniejszej grupy internautów robiących zakupy za pomocą smartfonów, uruchomiona została mobilna wersja sklepu m.saturn.pl. Klienci od ręki mogą znaleźć najbliższy sklep Saturn w okolicy, sprawdzić dostępność i ceny produktów oraz zamówić je z dostawą do domu lub odbiorem w markecie. Strona jest dość popularna – była wyświetlana ponad 2 mln razy, obejrzało ją ponad 300 tys. unikalnych użytkowników.

Mobilna wersja sklepu to rzeczywiście duży sukces i innowacja. Co jeszcze udało się osiągnąć w 2013 roku?

Rok 2013 był dla nas bardzo ważny: otworzyliśmy 3 markety Saturn w Gliwicach, Poznaniu i Krakowie, rozwijaliśmy sklep internetowy saturn.pl z najszerszą na rynku ofertą produktów, a przede wszystkim otworzyliśmy nowy, innowacyjny format specjalistycznych sklepów Saturn Connect, dedykowanych mobilnym technologiom i akcesoriom. Pierwszy został uruchomiony w Galerii Katowickiej. Równocześnie w każdym ze sklepów Saturn powstały wydzielone strefy mobilne, ułatwiające Klientom dotarcie do poszukiwanych produktów.  Działania te są odpowiedzią na zmieniające się trendy i dynamicznie rozwijającą się kategorię produktów, jakimi są właśnie urządzenia mobilne.
 
Na czym sieć sklepów Saturn zamierza skupić się w tym roku? Czy planują Państwo otwarcia nowych punktów handlowych?

Cały czas się rozwijamy. Już w marcu zostaną otwarte kolejne dwa sklepy Saturn. Pierwszy powstanie w CH Riviera w Gdyni. Będzie to, po markecie w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, drugi Saturn w Trójmieście. Kolejny sklep marki pojawi się w CH Felicity w Lublinie i będzie to najbardziej wysunięty na wschód kraju market sieci.

Czy planują Państwo rozwój wyłącznie na terenie centrów handlowych czy także poza nimi?

Wszystko zależy od oferty obiektów na rynku. Nie budujemy swoich sklepów, tylko je wynajmujemy.

Dużą wagę przywiązują Państwo do rozwoju marki w internecie. Jak wygląda sprzedaż za pomocą tego kanału w porównaniu do sklepów stacjonarnych? Który z nich generuje większe zyski?


Te dwa kanały uzupełniają się nawzajem, a Saturn to przedsiębiorstwo wielokanałowe. Wielu klientów wybiera zakupy w sieci i nasz sklep saturn.pl cieszy się dużym zaufaniem internautów. Znacząca większość konsumentów wybiera jednak wizytę w sklepie stacjonarnym, porównuje urządzenia, korzysta z fachowej porady sprzedawców i od razu zabiera zakupiony sprzęt ze sobą.

Czy planują Państwo znaczące zmiany w najbliższym czasie?


Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek. Staramy się być zawsze o krok przed klientem, proponując mu nowe produkty i nowe rozwiązania technologiczne. Stale rozwijamy ofertę usług dodatkowych, które ułatwią dokonanie zakupu, a później korzystanie z zakupionego produktu, dostosowujemy formę prezentacji do pojawiających się nowych technologii, tak aby nasi klienci mogli łatwo zapoznać się z produktami i porównać ich właściwości. Nieustannie dbamy także o rozwój pracowników, aby potrafili pomóc klientom w doborze sprzętu właściwie dopasowanego do ich realnych potrzeb i stylu życia.


Więcej komentarzy:
Jarosław Karczmarzyk, Toys Box: To galerie przyciągają większą ilość klientów
Centra handlowe to, jak wskazuje Jarosław Karczmarzyk, dyrektor ds. rozwoju handlu detalicznego sieci Toys Box, odpowiednie miejsca inwestycji dla sk...

Brian Kilcourse, RSR: Detaliści muszą stawić czoła kontaktowi z klientem w przestrzeni wirtualnej
Nowy Rok to nowe wyzwania i możliwości. Globalne konflikty zbrojne, wzrost znaczenia e-commerce i m-commerce, rosnąca konkurencja - to tylko niektóre...

Anna Dworak, Gemini Park Bielsko-Biała: Obecnie centra handlowe są jak hybrydy
W branży nieruchomości handlowych od pewnego czasu rysują się dwa wyraźne trendy. Jednym z nich jest łączenie w jednym obiekcie możliwie jak najwięks...

Katarzyna Kaczmarek, CH Batory: Rok 2014 czasem zmian i ulepszeń
Początek roku to najlepszy czas na podsumowania, refleksje oraz zaplanowanie kolejnych działań. Po hucznych 16-tych urodzinach Centrum Handlowego Bat...

Zbigniew Markowski, Giacomo Conti: E-sklep to dodatkowe źródło dystrybucji
Giacomo Conti, jeden z kluczowych graczy na rynku odzieży męskiej, optymalizuje sieć sprzedaży i zapowiada dynamiczną ekspansję w 2015 r. Choć posiad...

Krzysztof Szulborski, Stowarzyszenie Polskich Kucharzy: Restauracje w galeriach to intratny biznes
Prowadzenie restauracji nie jest zadaniem dla amatora. Biznes gastronomiczny w związku z licznymi programami kulinarnymi jest co prawda aktualnie &...

Agnieszka Buniek, T. Deker: Nasza strategia posiada w sobie świeży powiew pasji
Współczesne cukiernictwo wychodzi poza ramy branży gastronomicznej, a dbałość o klienta to coś więcej, niż tylko smaczne łakocie. Wie o tym sieć T.De...

Radosław Płonka, BCC: Plusy i minusy nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
Już 18 stycznia br. wejdzie w życie nowelizacja Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Nowe przepisy zmienią zakres uprawnień prezesa UOKiK ora...

Jan Bagatela, radca prawny: Procedura uchwalania mpzp jest bardzo sformalizowana i wieloetapowa
Wielu inwestorów planujących w Polsce budowę wielkopowierzchniowych obiektów handlowych natrafia na przeszkodę w postaci przepisów o Miejscowym Plani...

Anna Orska: W Polsce jesteśmy bardzo skandynawscy jeśli chodzi o design
Na swoim koncie ma współpracę z takimi markami jak W. Kruk, Deni Cler czy Swarovski Elements. Jej prace były wystawiane w Nowym Jorku, Berlinie i Med...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.