Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Sławomir Uherek, Saturn: Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek

2014-02-26 08:08:28

Saturn to znana na polskim rynku sieć sklepów z elektroniką. Marka, która początkowo funkcjonowała wyłącznie w Niemczech, obecnie posiada swoje punkty sprzedaży w aż 6 krajach Europy i liczy ponad 220 placówek. Firma nie zamierza jednak na tym zaprzestać. Przedstawiciele sieci już teraz zapowiadają ekspansję i kolejne otwarcia. O innowacjach, działalności w internecie oraz planach na nowy rok opowiada Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający siecią Saturn. Ile sklepów posiadają aktualnie marka Saturn?

Obecnie mamy 20 sklepów Saturn w 12 miastach Polski. 5 z nich zlokalizowanych jest w Warszawie, gdzie jesteśmy niekwestionowanym liderem.

Od kiedy marka posiada swój własny sklep internetowy?

Marka Saturn zadebiutowała w polskim internecie w 2012 roku, kiedy uruchomiony został sklep internetowy www.saturn.pl. Natomiast kilka miesięcy później Saturn zintensyfikował swoje działania w social mediach, uruchamiając oficjalne profile w serwisach Facebook, Google +.

Kilka miesięcy temu wprowadzili Państwo także mobilną wersję sklepu m.saturn.pl. Jak działa i na czym polega? Czy z perspektywy czas mogą Państwo powiedzieć, że taka forma się przyjęła i okazała się sukcesem?

W sierpniu ubiegłego roku, w odpowiedzi na potrzeby coraz liczniejszej grupy internautów robiących zakupy za pomocą smartfonów, uruchomiona została mobilna wersja sklepu m.saturn.pl. Klienci od ręki mogą znaleźć najbliższy sklep Saturn w okolicy, sprawdzić dostępność i ceny produktów oraz zamówić je z dostawą do domu lub odbiorem w markecie. Strona jest dość popularna – była wyświetlana ponad 2 mln razy, obejrzało ją ponad 300 tys. unikalnych użytkowników.

Mobilna wersja sklepu to rzeczywiście duży sukces i innowacja. Co jeszcze udało się osiągnąć w 2013 roku?

Rok 2013 był dla nas bardzo ważny: otworzyliśmy 3 markety Saturn w Gliwicach, Poznaniu i Krakowie, rozwijaliśmy sklep internetowy saturn.pl z najszerszą na rynku ofertą produktów, a przede wszystkim otworzyliśmy nowy, innowacyjny format specjalistycznych sklepów Saturn Connect, dedykowanych mobilnym technologiom i akcesoriom. Pierwszy został uruchomiony w Galerii Katowickiej. Równocześnie w każdym ze sklepów Saturn powstały wydzielone strefy mobilne, ułatwiające Klientom dotarcie do poszukiwanych produktów.  Działania te są odpowiedzią na zmieniające się trendy i dynamicznie rozwijającą się kategorię produktów, jakimi są właśnie urządzenia mobilne.
 
Na czym sieć sklepów Saturn zamierza skupić się w tym roku? Czy planują Państwo otwarcia nowych punktów handlowych?

Cały czas się rozwijamy. Już w marcu zostaną otwarte kolejne dwa sklepy Saturn. Pierwszy powstanie w CH Riviera w Gdyni. Będzie to, po markecie w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, drugi Saturn w Trójmieście. Kolejny sklep marki pojawi się w CH Felicity w Lublinie i będzie to najbardziej wysunięty na wschód kraju market sieci.

Czy planują Państwo rozwój wyłącznie na terenie centrów handlowych czy także poza nimi?

Wszystko zależy od oferty obiektów na rynku. Nie budujemy swoich sklepów, tylko je wynajmujemy.

Dużą wagę przywiązują Państwo do rozwoju marki w internecie. Jak wygląda sprzedaż za pomocą tego kanału w porównaniu do sklepów stacjonarnych? Który z nich generuje większe zyski?


Te dwa kanały uzupełniają się nawzajem, a Saturn to przedsiębiorstwo wielokanałowe. Wielu klientów wybiera zakupy w sieci i nasz sklep saturn.pl cieszy się dużym zaufaniem internautów. Znacząca większość konsumentów wybiera jednak wizytę w sklepie stacjonarnym, porównuje urządzenia, korzysta z fachowej porady sprzedawców i od razu zabiera zakupiony sprzęt ze sobą.

Czy planują Państwo znaczące zmiany w najbliższym czasie?


Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek. Staramy się być zawsze o krok przed klientem, proponując mu nowe produkty i nowe rozwiązania technologiczne. Stale rozwijamy ofertę usług dodatkowych, które ułatwią dokonanie zakupu, a później korzystanie z zakupionego produktu, dostosowujemy formę prezentacji do pojawiających się nowych technologii, tak aby nasi klienci mogli łatwo zapoznać się z produktami i porównać ich właściwości. Nieustannie dbamy także o rozwój pracowników, aby potrafili pomóc klientom w doborze sprzętu właściwie dopasowanego do ich realnych potrzeb i stylu życia.


Więcej komentarzy:
Renata Madej-Wachulak, Bath & Candle World: Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce to nowy trend
Są takie sklepy, w których zmysły wariują, a nawet dorośli i poważni klienci mogą się poczuć znów jak dzieci. Bath & Candle World to wyjątkowe miejsc...

Tomasz Grochowski, Galeria Przymorze: Chcemy być konsekwentni w realizacji ekologicznej „misji”
Obywające się cyklicznie akcje ekologiczne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów. Centra handlowe jednak nie ograniczają się je...

Marian Włodarczyk, Dalia: Nadszedł czas na przekroczenie zachodnich granic
Dalia to firma, która w ciągu 20 lat przeszła wielką metamorfozę. Z punktu krawieckiego przekształciła się w rozpoznawalną markę bieliźniarską z włas...

Aleksandra Sadkiewicz, Lavard: Tylko obustronna współpraca może przynieść zadowalające wyniki
Ponad 90 salonów zlokalizowanych na terenie całego kraju, prawie 7 tys. fanów na portalu Facebook, nowy koncept i kolejne planowane otwarcia - marka ...

Szymon Dąbrowski, Tchibo: Obserwujemy ogólny wzrost konsumpcji kawy
Jeszcze do niedawna marka Tchibo kojarzyła się Polakom wyłącznie z kawą w opakowaniu. Świadomość klientów rośnie jednak z dnia na dzień dzięki działa...

Kinga Dołęga-Lesińska, Moje Kino: Zdobycze technologii nie zastąpią atmosfery jaką daje sala kinowa
Kino zajęło specjalne miejsce w sercach ludzi jeszcze zanim nastały czasy panowania telewizji i Internetu. Jednak ostatnia dekada to okres, w którym ...

Jacek Kosmulski, Agio: Naszym zdaniem kryzys nie istnieje
Na polskim rynku bielizny, zdominowanym przez zaledwie kilka sieci handlowych, potrzeba powiewu świeżości i urozmaicenia. Polscy producenci utożsamia...

Małgorzata Konarska: W ciągu 4 lat CHT MARYWILSKA 44 odwiedziło już ponad 12 mln klientów
Kiedy CHT MARYWILSKA 44 rozpoczynało funkcjonowanie, chyba nikt nie spodziewał się jak duży sukces odniesie obiekt. 4 lata działalności to wskaźnik k...

Magdalena Chachulska: Chcemy, by Galeria Katowicka była dobrze zintegrowaną częścią miasta
Świętująca w tym roku pierwszy jubileusz, Galeria Katowicka może poszczycić się samymi sukcesami. Dowodem na to są otrzymywane nagrody, ale również u...

Katarzyna Korpak: Mój cel to rozwój portfolio najemców Galerii Jurajskiej i dywersyfikacja ich listy
Z początkiem września stanowisko Galerii Jurajskiej przejęła Pani Katarzyna Korpak, która swoim dotychczasowym doświadczeniem będzie chciała przede w...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.