Strona ta wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie ich zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w naszym Regulaminie. Zamknij

Wyszukiwanie treści
Wyszukiwanie centrum
Wyszukiwanie sklepu
Wyszukiwanie produktu

Wpisz szukaną nazwę

Wpisz nazwę centrum

Wpisz nazwę miasta

Słowo kluczowe

Wpisz nazwę miasta

Wpisz nazwę centrum

Kategoria

Wpisz nazwę produktu

Wpisz nazwę miasta

Cena od

Cena do

Dodaj centrum
Dodaj sklep
odwiedź nas na:
Zobacz filmy o centrach handlowych na YouTube Facebook

Aby otrzymywać informacje o promocjach i nowościach w centrach handlowych wpisz swój e-mail.

dodaj / usuń

Wywiady

Sławomir Uherek, Saturn: Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek

2014-02-26 08:08:28

Saturn to znana na polskim rynku sieć sklepów z elektroniką. Marka, która początkowo funkcjonowała wyłącznie w Niemczech, obecnie posiada swoje punkty sprzedaży w aż 6 krajach Europy i liczy ponad 220 placówek. Firma nie zamierza jednak na tym zaprzestać. Przedstawiciele sieci już teraz zapowiadają ekspansję i kolejne otwarcia. O innowacjach, działalności w internecie oraz planach na nowy rok opowiada Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający siecią Saturn. Ile sklepów posiadają aktualnie marka Saturn?

Obecnie mamy 20 sklepów Saturn w 12 miastach Polski. 5 z nich zlokalizowanych jest w Warszawie, gdzie jesteśmy niekwestionowanym liderem.

Od kiedy marka posiada swój własny sklep internetowy?

Marka Saturn zadebiutowała w polskim internecie w 2012 roku, kiedy uruchomiony został sklep internetowy www.saturn.pl. Natomiast kilka miesięcy później Saturn zintensyfikował swoje działania w social mediach, uruchamiając oficjalne profile w serwisach Facebook, Google +.

Kilka miesięcy temu wprowadzili Państwo także mobilną wersję sklepu m.saturn.pl. Jak działa i na czym polega? Czy z perspektywy czas mogą Państwo powiedzieć, że taka forma się przyjęła i okazała się sukcesem?

W sierpniu ubiegłego roku, w odpowiedzi na potrzeby coraz liczniejszej grupy internautów robiących zakupy za pomocą smartfonów, uruchomiona została mobilna wersja sklepu m.saturn.pl. Klienci od ręki mogą znaleźć najbliższy sklep Saturn w okolicy, sprawdzić dostępność i ceny produktów oraz zamówić je z dostawą do domu lub odbiorem w markecie. Strona jest dość popularna – była wyświetlana ponad 2 mln razy, obejrzało ją ponad 300 tys. unikalnych użytkowników.

Mobilna wersja sklepu to rzeczywiście duży sukces i innowacja. Co jeszcze udało się osiągnąć w 2013 roku?

Rok 2013 był dla nas bardzo ważny: otworzyliśmy 3 markety Saturn w Gliwicach, Poznaniu i Krakowie, rozwijaliśmy sklep internetowy saturn.pl z najszerszą na rynku ofertą produktów, a przede wszystkim otworzyliśmy nowy, innowacyjny format specjalistycznych sklepów Saturn Connect, dedykowanych mobilnym technologiom i akcesoriom. Pierwszy został uruchomiony w Galerii Katowickiej. Równocześnie w każdym ze sklepów Saturn powstały wydzielone strefy mobilne, ułatwiające Klientom dotarcie do poszukiwanych produktów.  Działania te są odpowiedzią na zmieniające się trendy i dynamicznie rozwijającą się kategorię produktów, jakimi są właśnie urządzenia mobilne.
 
Na czym sieć sklepów Saturn zamierza skupić się w tym roku? Czy planują Państwo otwarcia nowych punktów handlowych?

Cały czas się rozwijamy. Już w marcu zostaną otwarte kolejne dwa sklepy Saturn. Pierwszy powstanie w CH Riviera w Gdyni. Będzie to, po markecie w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, drugi Saturn w Trójmieście. Kolejny sklep marki pojawi się w CH Felicity w Lublinie i będzie to najbardziej wysunięty na wschód kraju market sieci.

Czy planują Państwo rozwój wyłącznie na terenie centrów handlowych czy także poza nimi?

Wszystko zależy od oferty obiektów na rynku. Nie budujemy swoich sklepów, tylko je wynajmujemy.

Dużą wagę przywiązują Państwo do rozwoju marki w internecie. Jak wygląda sprzedaż za pomocą tego kanału w porównaniu do sklepów stacjonarnych? Który z nich generuje większe zyski?


Te dwa kanały uzupełniają się nawzajem, a Saturn to przedsiębiorstwo wielokanałowe. Wielu klientów wybiera zakupy w sieci i nasz sklep saturn.pl cieszy się dużym zaufaniem internautów. Znacząca większość konsumentów wybiera jednak wizytę w sklepie stacjonarnym, porównuje urządzenia, korzysta z fachowej porady sprzedawców i od razu zabiera zakupiony sprzęt ze sobą.

Czy planują Państwo znaczące zmiany w najbliższym czasie?


Cały czas się rozwijamy i zmieniamy tak, jak zmienia się rynek. Staramy się być zawsze o krok przed klientem, proponując mu nowe produkty i nowe rozwiązania technologiczne. Stale rozwijamy ofertę usług dodatkowych, które ułatwią dokonanie zakupu, a później korzystanie z zakupionego produktu, dostosowujemy formę prezentacji do pojawiających się nowych technologii, tak aby nasi klienci mogli łatwo zapoznać się z produktami i porównać ich właściwości. Nieustannie dbamy także o rozwój pracowników, aby potrafili pomóc klientom w doborze sprzętu właściwie dopasowanego do ich realnych potrzeb i stylu życia.


Więcej komentarzy:
Marek Grochowski, Cinnabon: Najlepiej odbierani jesteśmy w galeriach handlowych
Podczas tworzenia konceptu Cinnabon jego twórcy poświęcili miesiące na poszukiwania niepowtarzalnej receptury cynamonowych babeczek. W rezultacie, w ...

Sandra Łykowska, Vessa: Dajemy klientowi produkt idealnie dopasowany do jego potrzeb
Jest właścicielką firmy Bukuri do których należy sieć Vessa oraz nie dawno powstała marka Shega. Każda z nich oferuje zupełnie inny asortyment, zysku...

Anna Frydrysiak: 10 lat funkcjonowania Galerii Gniezno to wciąż nowe wyzwania i duża satysfakcja
W tym roku Galeria Gniezno świętuje dekadę działalności na polskim rynku centrów i galerii handlowych. 10 lat to najlepszy czas na podsumowanie funkc...

Julia Kozak, Związek Firm Public Relations: Pojęcie tradycyjnego marketingu mocno się zmienia
Obecnie w całej Polsce powstaje ponad 300 mniejszych i większych obiektów handlowych. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, a galerie muszą w...

Bartosz Gibała, Fitness Platinium: Fitness kluby postrzegane są jako generatory ruchu
Pięć z dwunastu klubów sieci Fitness Platinium zlokalizowanych jest na terenie centrów handlowych. To nie przypadek. Branża fitness coraz śmielej wkr...

Tomasz Wojsz: Galeria Malta – centrum wywołujące cały wachlarz pozytywnych emocji
Dla poznańskiej Galerii Malta pierwsze trzy miesiące bieżącego roku to czas intensywnej pracy zarówno w sferze działań marketingowych, jak i w proces...

Matt Cartmell, PRCA: Kluczem do sukcesu jest idealne dopasowanie pomiędzy klientem, a agencją PR
Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, strony internetowe, blogi etc. - nowych kanałów komunikacji z klientami nieustannie przybywa i od dawna nie ...

Krzysztof Klicki, Kolporter: Gazety to specyficzny towar
10 kwietnia 1990 r. Krzysztof Klicki zarejestrował działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Zakład Kolportażu Książki i Prasy...

Izabela Albrychiewicz, MEC: Największym wyzwaniem jest w gruncie rzeczy bariera mentalna
Co będzie największym wyzwaniem dla branży retail w 2015 roku? Z jakimi wyzwaniami czy też problemami będą musieli zmierzyć się przedstawiciele sieci...

Magdalena Sobocińska, UE we Wrocławiu: Wyzwaniem jest ochrona wizerunku w sieci
Współcześnie zadania z zakresu public relations i marketingu coraz bardziej się zazębiają i przenikają. Dobra organizacja, odpowiedni przepływ inform...



Wszelkie prawa zastrzeżone CentraNet 2007-2014 Regulamin Ogólne warunki umów
Informacje zamieszczone na niniejszej stronie internetowej mają charakter reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.
GALERIE HANDLOWE RETAIL DATABASE SHOPPING MALL MARKETING SHOPPING MALL EXPERT
GALERIE HANDLOWE to największy miesięcznik biznesowy opisujący rozwój centrów i sieci handlowych na polskim rynku. Miesięcznik czytany jest przez blisko 9000 prezesów, dyrektorów zarządzających, managerów marketingu oraz rozwoju centrów i sieci handlowych, a także firm powiązanych z rynkiem RETAIL. RETAIL DATABASE jest największą platformą informacyjno-bazodanową, dotyczącą rynku powierzchni handlowych w Polsce. System składa się z trzech katalogów tematycznych obejmujących: otwarte centra handlowe, obiekty handlowe w budowie oraz rozwój sieci handlowych na polskim rynku. Dostęp jedynie dla zalogowanych Użytkowników. SHOPPING MALL MARKETING to dodatek tematyczny do magazynu Galerie Handlowe trafiający na biurka ponad 1300 marketing managerów centrów i sieci handlowych. To doskonałe kompendium wiedzy o najważniejszych działaniach marketingowych, szeroko wykorzystywanych przez Centra i Sieci Handlowe w komunikacji z klientami. SHOPPING MALL EXPERT to bezpłatny raport opisujący rozwój Centrów i Sieci Handlowych na polskim rynku. Publikacja kierowana do managerów zarządzających z Polski i zagranicy, której celem w głównej mierze ukazanie potencjału polskiego sektora RETAIL dla inwetorów zagranicznych, zainteresowanych polskim rynkiem powierzchni handlowych.
zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej zobacz więcej