Galeriom może być niełatwo odzyskać szybko klientów

2020-08-19 | 09:00

W czasie pandemii konsumenci przetestowali, czy i jak da się żyć bez różnych nawyków, na przykład wizyt w galeriach handlowych. Rzeczywiście, nie potrzebujemy zaglądać tam kilka razy w tygodniu - po szampon do włosów czy zeszyt można się wybrać do osiedlowego skepu. Krótko mówiąc - pewnie trochę się odzwyczailiśmy - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Beata Chojecka-Kuczek, Zastępca Dyrektora Sprzedaży Jet Line Sp. z o.o. Sp. k.

Aby klienci mogli przyzwyczaić się na nowo, dobrze jest o sobie przypominać o sobie - czyli o zaletach robienia zakupów i przy okazji załatwiania spraw w galerii handlowej. Warto poszukać miejsc, w które klienci przenieśli się ostatnio, czyli np. w pobliżu małych sklepów i zobaczyć, czy możemy tam opowiedzieć o swojej ofercie. My podpowiadamy: sieć cyfrowych ekranów MORE znajduje się właśnie w takich lokalizacjach i jest adresowana do przechodniów, rowerzystów, ludzi na hulajnogach. 

Galeriom może być niełatwo odzyskać szybko klientów. Myślę, że potrzebny jest pomysł na kilka nowości. Na pewno najważniejsze będzie poczucie bezpieczeństwa. Warto podkreślać, że nic nam nie zagraża, że zadbano o nas w różnych miejscach centrum handlowego. Z drugiej strony, osobiście byłabym ostrożna z ilością komunikatów. Myślę też, że kluczowa będzie praktyka, a klienci szybko zorientują się, czy naprawdę jest czysto czy tylko mówimy, że jest czysto. Zaś bez przerwy płynąca z głośników informacja o konieczności dezynfekowania rąk czy innych zabiegach higienicznych wprowadza atmosferę zagrożenia i nie sprzyja tworzeniu przyjemnego nastroju. A właśnie o dobrą atmosferę, o to aby każdy odwiedzający czuł się zaopiekowany - trzeba będzie zadbać jeszcze bardziej. 

Przed nami lato, miejmy nadzieję dobra pogoda imyślę, że dobrze jest się przygotować do spotkań i  eventów np. na świeżym powietrzu. To może być dobra propozycja dla tych, którzy ciągle jeszcze obawiają się zamkniętych obiektów. 

Druga kluczowa sprawa to oferta. Klienci chętniej wrócą do zakupów w galeriach, jeśli będą mieli po co, jeśli nadal będą tam ich ulubione sklepy. Rolą właścicieli jest zatrzymanie w galeriach tych marek, które cieszą się największą popularnością wśród kupujących. To oni mogą stać się kołem ratunkowym dla wielu miejsc. Rozmowy najemców z galeriami, kompromisy i podejście ze zrozumieniem do sytuacji przez obie strony to warunek przetrwania dla jednych i drugich. 

Sprzedaż internetowa rzeczywiście urosła. Dla wielu osób pierwsze zakupy online, od razu na taką skalę, od razu tak różnorodne - to początek przygody z internetowym handlem. Jeśli te doświadczenia były dobre, klienci nadal będą korzystać z tej formy zakupów. Nie wierzę jednak, żeby okazało się to początkiem końca stacjonarnych sklepów. Natomiast na pewno dla sklepów stacjonarnych jest to ciekawy czas i spore wyzwanie. Trzeba zabiegów, żeby móc konkurować z zakupami w internecie. 

Doceniamy bony rabatowe, programy lojalnościowe, wygodę, lubimy czuć się wyjątkowo wyjmując z paczki ładnie zapakowaną rzecz z uroczą karteczką i życzeniami miłego dnia. Być może bony mogą być realizowane tylko w sklepach stacjonarnych? Być może okaże się, że zwrot produktu już nie jest drogą przez mękę a procesem równie prostym, jak w przypadku platform internetowych? Może pani w sklepie zgodzi się odłożyć zakupiony towar, abyśmy nie musieli z wielką torbą wędrować po innych sklepach ( a to wcale nie było dotychczas oczywiste)? Myślę, że na nowo docenimy bezpośredni kontakt ze sprzedawcami, fachową poradę, realną pomoc, życzliwość i wrócimy do sklepów, choć pewnie trochę to potrwa.

Tagi: Beata Chojecka-Kuczek Jet Line
Oceń artykuł:

Źródło: Jet Line

Galeriom może być niełatwo odzyskać szybko klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.