Konsumenci zwracają często uwagę na kompleksowość udogodnień

2020-11-30 | 09:00

Aby konkurować na najwyższym poziomie wydajności, sklep musi oferować klientom najwyższej jakości środowisko zakupów. Nowe technologie, w tym rozwiązania digital signage, zmienią sklepy oraz sposób robienia zakupów i na pewno taka sytuacja będzie się pogłębiać na przestrzeni najbliższych lat - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Anna Krajczyńska, Starszy Specjalista ds. Marketingu centrum handlowego NoVa Park

Jednym z przykładów technologicznych rozwiązań, które są dziś mocno widoczne są kioski i kasy samoobsługowe, stosowane w wybranych sieciach restauracyjnych, drogeriach czy sklepach spożywczych. Walory użytkowe i mnogość zastosowań sprawiają, iż jest to obecnie najbardziej praktyczna i najszybciej wdrażana technologia. Kioski to najczęściej ekrany dotykowe pełniące jednocześnie rolę punktu informacyjnego i cyfrowego sprzedawcy. Dzięki nim klient może sprawdzić ceny oraz dostępność wybranego produktu, samodzielnie złożyć zamówienie i opłacić je bezgotówkowo. Kioski odciążają kolejki w godzinach szczytu i pozwalają na przyjęcie większej liczby zamówień, a długookresowo przyczyniają się do zmniejszenia kosztów. Innym przykładem, o którym już głośno się mówi, są wirtualne przymierzalnie, znane także jako inteligentne lustra, które mają uprościć i przyspieszyć proces zakupu ubrań. Dzięki technologii Kinnect, klient ruchem dłoni zmienia ubrania, ich kolory czy rozmiary i tworzy własne stylizacje. Coraz trudniej jest przykuć uwagę klienta statyczną reklamą, dlatego interaktywne wyświetlacze już niedługo staną się głównym atraktorem. W dodatku są świetnie widoczne z dużych odległości.

Klienci stają się bardziej świadomi swoich wyborów, przez co coraz trudniej zaspokoić ich potrzeby. Konsumenci zwracają często uwagę na kompleksowość dostępnych udogodnień. Dla świadomego klienta liczy się również dostępność oraz wysoka jakość stref wypoczynku i gastronomicznych. Klienci oczekują od obiektów wielkopowierzchniowych nie tylko bogatej oferty zakupowej, ale przede wszystkim rozrywki na wysokim poziomie oraz miejsca do wypoczynku i spędzenia czasu wolnego.

Wybuch pandemii COVID-19 i strach o własne bezpieczeństwo oraz większa troska o budżet w niepewnych czasach, doprowadziły również do zmian w sposobie dokonywania zakupów przez konsumentów. Dostrzegając zmieniające się pod wpływem pandemii zachowania, zarówno centra handlowe, jak i poszczególne sklepy muszą stanąć na wysokości zadania i zapewnić klientom pełny komfort i wygodę zakupów, a przede wszystkim zadbać o ich bezpieczeństwo. Wiele badań potwierdza, że obecny konsument podejmuje decyzje zakupowe w bardziej przemyślany sposób niż miało to kiedyś miejsce. Sklepy muszą więc zaoferować klientom nowe powody do wizyty w sklepie stacjonarnym i zakupów w trybie offline, koncentrując się na cenie, asortymencie i bezpieczeństwie. Jedynie odpowiednie zrozumienie tempa zmian może pozwolić na poradzenie sobie ze zmienną rzeczywistością oraz zdobycie zaufania klientów.

Cyfryzacja i nowe technologie już zmieniają oblicze tradycyjnego handlu, a co za tym idzie także trendy i zachowania konsumentów. Klienci oczekują, że zakupy będą szybkie i wygodne, a pomóc mogą w tym rozwiązania technologiczne stosowane w centrach handlowych czy poszczególnych sklepach, które usprawniają relację sprzedawca-klient. Zdajemy sobie z tego doskonale sprawę, dlatego wprowadzamy nowe technologie do naszego centrum. W NoVa Park posiadamy ekrany multimedialne, które zapewniają możliwość reklamy i dostarczają informacji o wydarzeniach w centrum. Klienci mogą także w dogodny sposób sprawdzić promocje sklepów czy zobaczyć rozkład komunikacji miejskiej.

Nowe technologie to nie tylko rozwiązania wspierające zakupy i sprzedaż, ale także zapewniające rozrywkę na innym niż dotąd poziomie. Dlatego też jako pierwsi w województwie lubuskim zainstalowaliśmy także interaktywną atrakcję dla najmłodszych – KineticWall (9 szt. 46” ekranów bezszwowych w dedykowanej, mobilnej obudowie z dodatkowymi komponentami umożliwiającymi wyświetlanie filmów i TV oraz obsługę efektów w rozszerzonej rzeczywistości). Jest ona wyposażona w czujnik ruchu i głębi, który umożliwia wykorzystanie Video Wall do różnego rodzaju aplikacji kinetycznych sterowanych gestem.

 

Tagi: Anna Krajczyńska
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

Konsumenci zwracają często uwagę na kompleksowość udogodnień

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.