Filozofia Kaizen opiera się na nieustannym procesie ulepszania. W firmie przekłada się to na zaangażowanie pracowników w rozwój marki i ciągłe tworzenie nowych rozwiązań, niezależnie od zajmowanego stanowiska czy stażu pracy. Ideologia ta wpisuje się idealnie w kulturę pracy Nesperta, właściciela marki Semilac, o której opowiada Tomasz Gołębiewski, Prezes spółki Nesperta
Spółka Nesperta na polskim rynku funkcjonuje od 4 lat. Dlaczego podjęli Państwo decyzję o uruchomieniu biznesu właśnie w branży stylizacji i pielęgnacji paznokci?
Od zawsze chcieliśmy stworzyć miejsce, dzięki któremu stylistki paznokci będą rozwijać swoje umiejętności. Misję tę realizuje Akademia Semilac. Tam kursantki zdobywają kompetencje w zakresie stylizacji paznokci, pracując jednocześnie na najlepszych produktach. To ich potrzeby i oczekiwania przyczyniły się do powstania naszej marki, która od samego początku jest synonimem najwyższej jakości.
Stawiacie na dynamiczny rozwój. Tylko podczas wakacji byliśmy świadkami kilkunastu otwarć nowych punktów sprzedaży w całej Polsce.
To prawda. Obecnie otwartych mamy już 40 wysp, a do końca roku planujemy otworzyć co najmniej drugie tyle. Jesteśmy niezwykle dumni z tego, jak dynamicznie rozwija się nasza sieć franczyzowa. Każda wyspa handlowa Semilac to dla nas kolejny krok naprzód - to wprowadzenie marki do nowego miasta, a tym samym bycie bliżej kobiet, które tam mieszkają. To szansa na poznanie i zrozumienie ich potrzeb. To unikalna wartość, której nie da się zyskać poprzez np. internetowe kanały sprzedaży.
A jak zaplanowali państwo 2018 rok?
W przyszłym roku nadal będziemy stawiać na dynamiczny rozwój sieci franczyzowej. To istotna droga rozwoju dla marki, ale i dla naszych partnerów biznesowych, dla których to dodatkowy kanał sprzedaży. Wiemy, że wyspy handlowe to jedno z ulubionych miejsc zakupów Polek, dlatego tak mocno zabiegamy o obecność w centrach i galeriach. Warto jednak podkreślić, że równie intensywnie skupiamy się na rozwoju franczyzy Akademii Semilac.
Dlaczego?
Poprzez otwieranie profesjonalnych centrów szkoleniowych wspieramy edukację w zakresie manicure hybrydowego i tym samym realizujemy jedną z kluczowych misji firmy. W tej chwili posiadamy 3 Akademie – w Poznaniu, Warszawie i Kielcach. Dążymy do tego, aby Akademia Semilac działała w każdym z 16 województw. Ważnym wyzwaniem na kolejny rok jest dla nas również dalsza dynamiczna ekspansja na rynki globalne. Semilac obecny jest już w 32 krajach poza Polską, ale oczywiście nie spoczywamy na laurach. Mamy ambicję wprowadzenia marki Semilac na nowe rynki. Chcemy pokazać kolejnym krajom, jak dobry może być polski produkt.
Wyspy handlowe są bardzo popularnym modelem sprzedaży. Czy uważa Pan, że i lepszą formą dotarcia do klienta?
Kobiety, w tym profesjonalne stylistki paznokci, dla których tworzymy produkty, bardzo chętnie odwiedzają galerie handlowe. Ze względu na ich wygodę i chęć zaoszczędzenia czasu, wyspy powinny znajdować się na ich codziennej „drodze zakupowej” – tak, by z łatwością mogły kupić ulubione produkty, ale i uzyskać fachową poradę. Semilac chce być wszędzie tam, gdzie nasze obecne i potencjalne klientki. Nie faworyzujemy jednak wysp. Każdy punkt sprzedaży – czy to lokal czy wyspa – jest dla nas niezwykle istotny.
Rozwijają się Państwo głównie dzięki franczyzie. Jakie korzyści Semilac oferuje partnerom biznesowym w tym zakresie?
Z pewnością dla potencjalnych franczyzobiorców niezwykle istotna jest możliwość współpracy z marką, która w swojej kategorii jest numerem 1. Zwiększa to prawdopodobieństwo sukcesu i szybkiego zwrotu z inwestycji.
Co może zachęcać przyszłych franczyzobiorców do spróbowania swoich sił w tym biznesie?
Współpraca z nami przynosi wymierne zyski przy stosunkowo niskiej barierze wejścia na rynek. Zawsze podkreślam, że jest to idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają pomysłu na biznes z niewielkim wkładem finansowym. Warto też pamiętać o tym, że zapewniamy naszym partnerom pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji i negocjacjach czynszowych. Dbamy, by każdy z nich miał dostęp do niezbędnych materiałów i szkoleń sprzedażowych. Wspieramy franczyzobiorców na każdym etapie współpracy, dlatego bardzo często decydują się oni na uruchomienie kolejnych punktów handlowych. Ponadto, mocną stroną naszych wysp handlowych jest jednolity, spójny wizerunek, nowoczesny design i szybko rotujące produkty.
W jaki sposób negocjujecie z centrami handlowymi w kwestii lokalizacji? Która przestrzeń w galerii handlowej wydaje się być najbardziej atrakcyjną dla produktów marki Semilac?
Wspieramy naszych partnerów na każdym kroku rozwoju franczyzy, począwszy od etapu rozmów z galeriami handlowymi aż po przeprowadzenie szkoleń personelu. Prowadząc negocjacje wsłuchujemy się w potrzeby i możliwości wszystkich stron oraz staramy się zrozumieć politykę handlową danego centrum handlowego. Biorąc pod uwagę pozycję naszej marki najatrakcyjniejsze lokalizacje dla wysp Semilac to strefy przy drogeriach, jubilerach czy butikach premium. Jednak tak jak wspomniałem, wybierając odpowiednie miejsce zawsze szukamy rozwiązania, które usatysfakcjonuje wszystkie strony.
W ofercie marki Semilac znajduje się blisko 700 produktów. Co i dlaczego sprzedaje się najchętniej w Polsce?
Nasze lakiery hybrydowe ze względu na swoją trwałość i dobrą pigmentację są najczęściej wybieranymi produktami z naszego portfolio. To utwierdza mnie w przekonaniu, że udało nam się zbudować wartościową i docenianą markę, oferującą najwyższej jakości produkty. Ciężko pracujemy na pozycję lidera branży. Nieustannie dbamy o zachowanie najwyższych standardów, przeprowadzamy testy dermatologiczne i tworzymy innowacyjne rozwiązania.
Jak zatem pozostały asortyment wypada na tle lakierów hybrydowych?
Oczywiście dużą popularnością cieszą się także pozostałe produkty. Zaufały nam profesjonalistki, które równie chętnie sięgają po różnego rodzaju akcesoria do stylizacji paznokci, np. pędzelki. Zawodowe stylistki chcą być też zawsze na bieżąco z nowymi trendami i szlifować swoje umiejętności po to, aby oferować klientkom najmodniejsze zdobienia. Dlatego często kupują nasze efekty, takie jak świetne pyłki Semilac Flash czy Semilac Flash Galaxy i innowacyjne produkty – na przykład Semilac Top Chameleon No Wipe i Semilac Sharm Effect.
Cały wywiad można przeczytać na łamach październikowego wydania Magazynu Galerie Handlowe