Galeria Krosno jest zlokalizowana w bliskim sąsiedztwie Galerii Portius. Każdego dnia gości blisko 4600 klientów, a co miesiąc obiekt odwiedza ponad 140 tys. kupujących. Wysoki wskaźnik odwiedzalności to efekt dostosowywania się do zmieniających się potrzeb konsumentów oraz budowania oferty na zasadzie komplementarności uwzględniającej charakterystyczną lokalizację. O wyzwaniach, jakie niesie ze sobą zarządzanie Galerią Krosno, rozmawiamy z Grzegorzem Kondrackim, właścicielem obiektu
Od niedawna jest Pan nowym właścicielem Galerii Krosno.
To półprawda, ponieważ współwłaścicielem Galerii Krosno byłem od jej założenia w 2008 r., natomiast w październiku 2016 r. odkupiłem udziały od wspólnika.
Skąd ta decyzja?
Skłoniła mnie do tego możliwość posiadania 100 proc. udziałów firmy oraz perspektywa samodzielnego zarządzania obiektem.
Galeria Krosno przeszła już rebranding nazwy (wcześniej Galeria Elijot). Teraz obiekt zostanie rozbudowany. Na jakie zmiany mogą liczyć klienci po przebudowie?
Galeria Krosno jest w trakcie rozbudowy, powierzchnia handlowa zwiększy się o dodatkowe 2 200 m kw. Powiększony zostanie parking dla Klientów całej Galerii o ok. 300 miejsc parkingowych. Wykonamy dodatkowy zjazd, który usprawni komunikację.
Czy pozostała część również przejdzie prace remontowe?
Tak, stara część Galerii przejdzie prace remontowe, takie jak zmiana kolorystyki zewnętrznej i wewnętrznej, wymiana oświetlenia, częściowa wymiana kostki brukowej na froncie i wokół budynku oraz zamontowanie nowoczesnych reklam na zewnątrz.
Na jakim etapie rozbudowy znajduje się obecnie obiekt?
Obecnie obiekt jest w stanie surowym zamkniętym. Trwają prace przy wykonywaniu instalacji: elektrycznych, wod.-kan., klimatyzacji i wentylacji. W najbliższym czasie zostanie rozpoczęte wykonywanie wylewek, tynków, położymy płytki i postawimy ścianki działowe. Na zewnątrz trwają prace porządkowe.
Czy realizacja prac modernizacyjnych nie zakłóci codziennego funkcjonowania galerii?
Nie zakłóci, ponieważ prace będą prowadzone w nocy, co nie wpłynie na funkcjonowanie Galerii Krosno.
Kiedy planują Państwo powitać pierwszych klientów?
Otwarcie nowej części Galerii Krosno planowane jest na pierwszy kwartał 2018 roku.
Co stanowi dla Pana największe wyzwanie podczas realizacji rozbudowy obiektu?
Faktem jest, iż rozbudowa obiektu zbliża się ku końcowi, jednak codziennie zdarzały się jakieś małe wyzwania z tym związane. Największym było otrzymanie pozwolenia na budowę oraz dotrzymanie terminów kolejnych etapów budowy ze względu na brak odpowiedniej liczby pracowników budowlanych.
Obecnie najemcy posiadają szeroki wybór obiektów handlowych. W jaki sposób zachęciłby Pan przyszłych najemców do lokowania biznesu w Galerii Krosno?
Galeria Krosno posiada kilka atrakcyjnych korzyści, aby zachęcić przyszłych najemców do wynajmu lokalu. Jednym z głównych jest dobra lokalizacja. Galeria Krosno położona jest w pobliżu staromiejskiego centrum Krosna oraz obiektów ważnych dla miasta, takich jak targowisko miejskie o powierzchni 4 ha, hali sportowo-widowiskowej oraz Galerii Portius z zapleczem hotelowym. Kolejnym ważnym argumentem jest duża odwiedzalność. Dobra lokalizacja Galerii Krosno sprawia, że jest najczęściej odwiedzanym centrum handlowym w Krośnie. Dane statystyczne pokazują blisko 4600 odwiedzin dziennie. Następnym atutem jest powiększony parking przy Galerii na ok. 500 miejsc.
Cały wywiad można przeczytać na łamach listopadowego wydania Magazynu Galerie Handlowe