Jakość to priorytet

2017-09-13 | 08:00

Lodolandia to największa i najszybciej rozwijająca się sieć street food w Polsce. Ich lody świderki i inne słodkości zyskały uznanie wielu klientów. Mobilność, elastyczność i jakość dają przewagę nad stacjonarnym biznesem. Marcin Olesiak, Prezes spółki Sweet Gallery, opowiedział o współpracy z galeriami handlowymi, ekspansji i rozwoju marki Lodolandia.

Jakie były początki pierwszego konceptu Lodolandia, w jakim tempie otwierane były kolejne punkty? Lodolandia to młoda marka gastronomiczna, jednak może się już pochwalić liczbą kilkuset punktów sprzedaży.

To prawda. Swoją działalność rozpoczęliśmy 4 lata temu od 3 własnych punktów Lodolandii. Byliśmy mile zaskoczeni tym, że koncept bardzo dobrze się przyjął. W drugim miesiącu działalności otworzyliśmy kolejne 5 punktów. Rok później było ich już 29, z czego 15 stanowiły punkty własne, a 14 – franczyzowe. W 2015 roku Lodolandia miała już łącznie 184 punkty sprzedaży, a w 2016 roku – 250.

Teraz w całej Polsce jest 350 punktów Lodolandii.

Jakie idee przyświecały otworzeniu biznesu właśnie w tej branży? Skąd pomysł na inwestycję w biznes lodowy?

Nie każdy wie, że lody świderki są znane tylko w Polsce i w Tajlandii. W 2013 roku znaleźliśmy niszę na rynku i dobry pomysł na biznes. Jesteśmy zadowoleni z osiąganych wyników i bardzo pochlebnego przyjęcia przez Polaków tego konceptu lodowego, dlatego też wchodzimy na kolejne rynki, na których ten produkt to wciąż novum.

Wspominał Pan, że posiadacie ponad 300 punktów sprzedaży w Polsce. Można zatem stwierdzić, że ten biznes się sprawdził. Co takiego wyjątkowego jest w Państwa produktach?

Świderki, co to znaczy? To lody, które w odróżnieniu od lodów włoskich nie są napowietrzane, przez co jest więcej loda w lodzie. Świderki są zmrożone do -12 stopni, dzięki czemu delektowanie się nimi trwa dłużej. Można je fajniej uformować i dają fantastyczne orzeźwienie. W każdej lokalizacji smak lodów jest taki sam. Klienci bardzo chwalą smak naszej śmietanki.

Ile nowych punktów zamierzacie Państwo otworzyć w najbliższym roku?

W 2018 roku chcemy otworzyć aż 150 nowych punktów. Kolejny rok planujemy zamknąć z łączną liczbą 600 punktów sprzedaży w Polsce i za granicą.

Na Państwa stronie internetowej odwiedzających wita hasło „pierwsza w Polsce franczyza lodowa pod klucz”. Czy może Pan rozwinąć ten slogan?

Przede wszystkim nasi franczyzobiorcy nie pozostają bez opieki. Nasz system franczyzowy zapewnia im nie tylko wiedzę w zakresie sprzedaży, ale również całe know- how związane z prowadzeniem biznesu. To pakiet szkoleń, wsparcie marketingowe, serwis, kompleksowe zaopatrzenie towarowe i rozwiązania księgowe oraz narzędzia do kontroli sprzedaży.

Ponadto, dostarczamy franczyzobiorcom w pełni wyposażone przyczepy gastronomiczne z niezbędnymi dokumentami. Zapewniamy także szkolenia dla menadżerów, osób zarządzających i pracowników. Uważam, że ogromne znaczenie mają oferowane przez nas lokalizacje. Dzięki współpracy z największymi sieciami handlowymi w kraju, m.in. Tesco, Kaufland, Carrefour, Intermarché, E.Leclerc czy Inter IKEA, Lodolandia oferuje franczyzobiorcom optymalne lokalizacje przy najpopularniejszych centrach handlowych w niemal każdym mieście w Polsce.

Tym, co nas wyróżnia, jest fakt, że jako jedyni w branży, razem z Klientem otwieramy punkt sprzedaży i jesteśmy z nim podczas tego pierwszego dnia.

Czy uważa Pan, że ten biznes jest dla każdego?

Każdego franczyzobiorcę powinna wyróżniać przedsiębiorczość, nie wspominając już o pracowitości i łatwemu nawiązywaniu kontaktów – to bardzo pomaga w pracy z ludźmi. W naszej branży przez 7 dni w tygodniu kontakt z personelem i Klientami jest nieodłącznym elementem tej pracy. Nasi franczyzobiorcy bardzo szybko się rozwijają. Nie otwierają tylko jednego punkt sprzedaży, jakby się mogło wydawać. Decydują się na prowadzenie od 3 do 5 punktów, a niektórzy franczyzobiorcy prowadzą ich nawet 10.

Dziękuję za rozmowę.

Pełny wywiad z Marcinem Olesiakiem przeczytasz we wrześniowym wydaniu Magazynu Galerie Handlowe, www.magazyngalerie.pl

Tagi: Lodolandia Marcin Olesiak Sweet Gallery
Oceń artykuł:

Źródło: Sweet Gallery

Jakość to priorytet

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.