Kiedy warto pomyśleć o outsourcingu logistyki?

2022-11-25 | 08:00

W ostatnich kilku latach rozwój kanału e-commerce zdecydowanie przyspieszył. Duży wpływ na to miała pandemia, która zmieniła zwyczaje zakupowe klientów, a także rozwój technologii, dzięki której dostęp do e-zakupów stał się jeszcze prostszy.


Sklepy internetowe chcąc konkurować ze sobą mogą wyróżnić się atrakcyjnym produktem i jego ceną, doskonałą jakością obsługi klienta, a także szybką i bezbłędną realizacją zamówień. Według badania E-commerce w Polsce 2021 firmy Gemius, największym problem dla kupujących w Internecie (dla 34 proc.) jest długie oczekiwanie na dostawę produktu. Mówiąc wprost, dowodzi to, że w wielu e-sklepach nadal niewydolne są procesy logistyczne.

Wyzwania logistyczne w e-commerce

Firmy inwestujące w kanał e-commerce chcąc konkurować z innym i sprostać wymaganiom swoich klientów stają przed wieloma wyzwaniami logistycznymi:

  • Jak duży magazyn właściwie potrzebuje oraz jak go wyposażyć?
  • Co należy zrobić, żeby obsłużyć wzrastające wolumeny zamówień?
  • Jak radzić sobie z peakami i sezonowością sprzedaży?
  • W jaki system WMS zainwestować, jak wygląda wdrożenie i ile on kosztuje?
  • Jakich kompetencji logistycznych potrzebuje oraz decydując się na własną logistykę - ilu zatrudnić pracowników?

Dodatkowo dochodzą kwestie jakości samego magazynu, a mianowicie jego wysokości, położenia względem hubów kurierskich, czy też dostępu do powierzchni biurowej. Zatem, niewydolna logistyka, dylematy inwestycyjne, problemy z kadrą pracowniczą, to podstawowe determinanty, kiedy warto sprawdzić ofertę na outsourcing logistyki i co ma do zaproponowania w tym obszarze operator logistyczny, tak aby skoncentrować się maksymalnie na sprzedaży, a nie na operacjach.

Czym jest fulfillment?

Fulfillment to pełne wsparcie w zakresie obsługi logistycznej. Do głównych procesów należą: przyjęcie towaru, magazynowanie, kompletacja i pakowanie, wysyłka, a także obsługa zwrotów i usługi VAS (value added services).

Zalety współpracy z operatorem logistycznym

Coraz więcej firm na rynku dostrzega korzyści ze współpracy z outsourcerem. Według raportu GS1 „Fulfilment w e-commerce” sklepy internetowe cenią partnerów logistycznych przede wszystkim za:

  • Oszczędność czasu (4,22 pkt / 5)
  • Zwiększenie jakości obsługi logistycznej (4,2 pkt / 5)
  • Większą możliwość rozwoju na nowych rynkach (4,18 pkt / 5)
  • Wygodę (4,18 pkt / 5)

Te wszystkie odpowiedzi to wynikowa pozytywnej współpracy z operatorem, który odciąża firmy na wielu płaszczyznach:

  • Elastyczność i skalowalność powierzchni logistycznej: możliwość zwiększania magazynu poprzez dobór kolejnych modułów w centrach logistycznych
  • Brak problemów z kadrą: zatrudnienie, szkolenia, obsługa HR
  • Dostęp do wiedzy eksperckiej: doświadczenie we wdrożeniu i obsłudze wielu klientów
  • Nowoczesna infrastruktura, automatyzacja i digitalizacja: dostęp do najnowszych technologii, powielanie rozwiązań
  • Bezproblemowa obsługa peaków sprzedażowych: wykorzystanie automatyzacji, współpraca z agencjami pracy
  • Możliwość skupienia się na własnym biznesie
  • Brak kosztów stałych

Przejrzyste raportowanie wykonanych operacji oraz monitoring wskaźników jakościowych.

Podsumowanie

Wybór outsourcingu logistycznego to strategiczna decyzja wielu firm, w dużej mierze zależna od skali prowadzonego biznesu, ponieważ przy wysyłce kilkudziesięciu czy kilkuset zamówień dziennie sklepy internetowe są stanie obsłużyć takie ilości w ramach własnej infrastruktury logistycznej. Często zlecenie usług partnerowi zewnętrznemu to trudna i strategiczna decyzja dla firmy, nie mniej jednak pozwalająca na bardzo szybki rozwój, posiadane zasoby w firmie mogę w pełni skupić się na swoim core biznesie, a dotychczasowe działania operacyjne przekazać profesjonalistom i ekspertom w tej branży.

W ramach Arvato Supply Chain Solutions w Polsce obsługujemy zarówno polskie, jak i światowe brandy, świadcząc usługę fulfillment w 16 centrach logistycznych na powierzchni operacyjnej ponad 400 000 m2. Każdy projekt to dla nas nowe wyzwanie i z ogromnym zaangażowaniem podchodzimy do każdego klienta.


Zapraszamy do kontaktu i współpracy!

  • Jadwiga Żurek, Dyrektor ds. sprzedaży.
  • zapytania@arvato-scs.com.
  • https://arvato-supply-chain.pl/
  • https://blog.arvato.pl/
Tagi: Arvato Supply Chain Solutions e-commerce Logistyka Arvato Services
Oceń artykuł:

Fot: Arvato Supply Chain Solutions Źródło: Arvato Supply Chain Solutions

Kiedy warto pomyśleć o outsourcingu logistyki?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.