W tym dniu w galerii odbędzie się międzynarodowa kampania poświęcona przeciwdziałaniu przemocy wobec kobiet. Jest ona prowadzona przez mężczyzn, a jej nazwa pochodzi od białej kokardki przypinanej przez nich do ubrania na znak szacunku dla kobiet. Focus Mall Rybnik jest jednym z partnerów tej akcji.
-
To już IV edycja tej kampanii w naszym mieście. Jej inicjatorami i organizatorami są nauczyciele oraz uczniowie, w przeważającej większości młodzi mężczyźni, z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Rybniku. Tego popołudnia młodzież będzie informowała o założeniach kampanii oraz zachęcała do wpisywania się do Księgi Ambasadorów Białej Wstążki. Wśród osób, które już poparły tę akcję są m.in. sportowcy z Żużlowego Klubu Sportowego ROW Rybnik. Zaprezentowane zostaną także: krótki film oraz multimedialna prezentacja, przygotowane przez uczniów Technikum. Są one poświęcone przeciwdziałaniu przemocy wobec kobiet. W części artystycznej będzie można podziwiać występy taneczne i muzyczne oraz pokazy samoobrony w wykonaniu młodzieży zaangażowanej w kampanię. Patronem honorowym akcji jest Prezydent Miasta Rybnika. W imieniu organizatorów, zachęcam do licznego uczestnictwa w wydarzeniu i przypięcia białej wstążki - mówi Sonia Kostecka, dyrektor galerii Focus Mall Rybnik.
Kampania „Białej Wstążki” zainicjowana została w 1991 roku w Kanadzie przez grupę mężczyzn w II rocznicę Masakry w Montrealu. 6.12.1898 r. ekstremista zastrzelił kilkanaście studentek politechniki i broniących ich mężczyzn. Oświadczył, że to niewłaściwe, aby kończyły one studia techniczne.
„Biała Wstążka” propagowana jest w Polsce od 2011 roku. Powstała wówczas Honorowa Lista Ambasadorów Białej Wstążki. Do tej pory wpisali się na nią m.in. Michał Żebrowski, Paweł Małaszyński, Jan Englert czy Marek Kondrat.
W 1999 roku ONZ oficjalnie uchwaliło 25 listopada Międzynarodowym Dniem na Rzecz Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.
Tagi: