Badanie Żabka Polska: Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym w Polsce

2018-04-16 | 08:00

Polacy coraz bardziej cenią swój poranny czas, dlatego – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla firmy Żabka Polska – 30% z nas spożywa śniadanie poza domem. Drugim, równie ważnym po śniadaniu posiłkiem stała się przekąska, którą spożywa aż 96% Polaków. Przekąski najczęściej konsumujemy w pracy czy w szkole, a miejscem ich zakupu są wygodne, małe sklepy po drodze, takie jak np. Żabka.

Szybkie śniadanie
Jedzenie śniadań to nawyk głęboko w nas zakorzeniony. Zmiana stylu życia spowodowała jednak, że niemal co trzeci Polak spożywa je już poza domem. W ciągu tygodnia częściej jemy śniadanie w pracy, na uczelni czy po prostu w drodze do biura, na spotkanie etc. Kiedy decydujemy się na śniadanie poza domem, to głównym kryterium wyboru, jeśli chodzi o zakup, jest szybkość skonsumowania śniadania i wygoda (41%), mniej istotna jest cena (26%), czy fakt, iż jest to produkt niskokaloryczny (27%). Śniadanie kupujemy w drodze, w godzinach 7.00-9.00.

- Najczęściej kupowanym produktem śniadaniowym jest kanapka. Sięga po nią 3 miliony badanych. Na drugim miejscu znalazły się drożdżówki i pączki oraz jogurty pitne. Szybkość i dostępność oferty śniadaniowej to ważne czynniki determinujące decyzję zakupową konsumentów. Sprzyja temu lokalizacja sklepów blisko domu czy pracy, ułatwiająca zakup bez kolejek i straty czasu. 41% Polaków uznaje szybkość za kluczowe kryterium zakupu śniadania, podobnie jest przy wyborze przekąski śniadaniowej - 42%

– mówi Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy Żabka Polska.

Duża popularność kanapek wśród produktów śniadaniowych stała się impulsem dla sieci sklepów Żabka do wprowadzenia nowej linii kanapek pod marką Tomcio Paluch. W ofercie znaleźć można  kanapki mięsne jak i wegetariańskie. Nowością są kajzerki, bagietki oraz trójkąty. Nowoczesne, wygodne opakowania sprzyjają zakupom w biegu, a urozmaicona oferta przyciąga do sklepów nowych klientów ceniących swój czas.

Polacy pokochali przekąski
Szybkie tempo życia spowodowało, że Polacy docenili wygodę związaną z możliwością zakupu tzw. drugiego śniadania. Według badań przekąski zaczęły pełnić bardzo ważną rolę w rozkładzie posiłków w ciągu tygodnia. Sięgają po nie, przynajmniej od czasu do czasu, prawie wszyscy Polacy. Przekąskę po śniadaniu spożywa poza domem aż 73% Polaków, a dzieje się to po śniadaniu, zazwyczaj w godzinach 9.00-12.00.

- Przekąski, które pełnią rolę tzw. drugiego śniadania, to jeden z kluczowych filarów kategorii QMS (Quick Meal Solutions) czyli dań gotowych i produktów, które zabiegani klienci mogą spożyć łatwo i szybko, nawet bez podgrzewania. Ich zróżnicowanie jest niezwykle istotne, bo przekąski to kategoria, którą rządzi impulsowość, charakterystyczna dla sklepów sieci convenience jak Żabka. Większość klientów wchodząc do sklepu nie wie jeszcze co wybierze, a decyzję podejmuje dopiero na miejscu – dodaje Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy firmy Żabka Polska.

Badania pokazują, że smak jest jednym z istotnych czynników wyboru przekąski. Wchodząc do sklepu wiemy czy chcemy zjeść „na słono” czy „na słodko”, jednak decyzję zakupową dotyczącą konkretnego produktu podejmujemy dopiero w placówce. W kategorii śniadań królują kanapki, jednak jeśli chodzi o przekąski, to Polacy częściej wybierają coś słodkiego. Królową przekąsek jest drożdżówka (zastępowana także pączkiem), po którą sięga aż 14% badanych. Na kolejnych miejscach są jogurty pitne (11%), oraz różnego rodzaju batony i wafelki (9%). Słodkości bowiem idealnie pasują do kawy, którą większość z nas wypija w pracy po śniadaniu.

Od rana do wieczora w biegu
Popularność szybkich przekąsek to znak czasów. Dziś bowiem żyjemy intensywnie, nieustannie się spieszymy, jesteśmy w drodze. Czas, który kilkanaście lat temu poświęcaliśmy na przygotowanie posiłków, dziś poświęcamy na realizację codziennych zadań. Nie zmienia to faktu, że chcemy zjeść smaczne. Sieć Żabka nieustannie rozbudowuje ofertę śniadaniową właśnie z myślą o współczesnych konsumentach i ich potrzebach. Duży wybór kanapek, ale także szeroka gama przekąsek na słodko jak i na słono znajdziemy w każdym sklepie sieci. Tym, którzy mimo pośpiechu nie zapominają o tym, aby odżywiać się zdrowo sklepy oferują różnego rodzaju jogurty pitne, sałatki, smoothies, a nawet coraz bardziej popularne w ostatnim czasie onigiri.

Ankieta przeprowadzona  na panelu internetowym na zlecenie firmy Żabka Polska przez Kantar TNS w marcu 2017 na próbie 600 dorosłych Polaków.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: pixabay.com Źródło: Żabka

Badanie Żabka Polska: Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.