Pozytywna wiadomość dla rynku sprzętu audio: konsumenci coraz bardziej cenią pozytywne doświadczenia muzyczne. W każdym miejscu i o każdej porze. W konsekwencji zapotrzebowanie na odpowiednie produkty rośnie, co daje branży kolejny impuls. A producenci podążają za tymi oczekiwaniami dostarczając nowe rozwiązania: funkcje multiroom, streamingu dla domu oraz bezprzewodowe rozwiązania na zewnątrz.
Analitycy GfK prognozują, iż w 2017 r. segment słuchawek i mobilnych zestawów słuchawkowych zanotuje sprzedaż na poziomie 368 mln sztuk, co w porównaniu z rokiem ubiegłym oznaczać będzie wzrost o 4%. Wyższa będzie również sprzedaż w ujęciu wartościowym. Jednak w tym wypadku prognozowany wzrost wyniesie aż 10%, co wynika głównie z tendencji panującej na całym tym rynku, czyli do migracji producentów w stronę segmentu produktów o wyższych cenach. Spodziewany globalny przychód w tym segmencie wyniesie w 2017 r. około 8,8 mln euro.
W Europie Zachodniej technologia bluetooth nadal mocno wpływa na wzrost: około 15% słuchawek i przenośnych zestawów słuchawkowych sprzedanych w pierwszej połowie 2017 roku oferowało łączność za pomocą bluetooth. Udział tej technologii był więc niemal dwukrotnie wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Szczególnie duże zyski wygenerowały modele słuchawek bluetooth, tak samo jak opaski na głowę wyposażone w tę technologię. Zwiększa się również zapotrzebowanie na urządzenia zupełnie bezprzewodowe (całkowicie bezprzewodowe słuchawki douszne), urządzenia z aktywną funkcją neutralizacji hałasu oraz urządzenia specjalnie zaprojektowane do uprawiania sportu.
Przenośne głośniki bluetooth nadal cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Te małe głośniki dostępne są teraz nie tylko w różnych kolorach i kształtach, ale oferują nowe funkcje, takie jak odporność na wstrząsy czy działanie wody. GfK szacuje, że za cały 2017 r. wielkość sprzedaży w Europie Zachodniej wyniesie 15 mln sztuk, osiągając 14% wzrost. Oczekuje się, iż wygenerowany przychód wyniesie 1,3 mld euro (wzrost o 11%).
Na rynku elektroniki samochodowej (radia samochodowe, systemy multimedialne i systemy nawigacyjne) stale rosnącą popularnością cieszą się urządzenia z interfejsem bluetooth oraz urządzenia posiadające Apple CarPlay lub Android Auto.
Konsumenci coraz częściej wymagają funkcjonalności bezprzewodowej łączności domowego sprzętu hi-fi oraz systemu multiroom. W pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż urządzeń audio obsługujących funkcje streamingu wzrosła w Europie o 4%, do dwóch milionów sztuk. Przychody za ten sam okres wyniosły 480 mln euro, nieco mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W pierwszej połowie roku niewielki spadek dotyczył również soundbar-ów. Po latach wzrostu rynek osiągnął w Europie przychód w wysokości 369 mln euro.