Bluetooth i multiroom niezbędne funkcjonalności w elektronice konsumenckiej

2017-09-21 | 11:00

Pozytywna wiadomość dla rynku sprzętu audio: konsumenci coraz bardziej cenią pozytywne doświadczenia muzyczne. W każdym miejscu i o każdej porze. W konsekwencji zapotrzebowanie na odpowiednie produkty rośnie, co daje branży kolejny impuls. A producenci podążają za tymi oczekiwaniami dostarczając nowe rozwiązania: funkcje multiroom, streamingu dla domu oraz bezprzewodowe rozwiązania na zewnątrz.

Analitycy GfK prognozują, iż w 2017 r. segment słuchawek i mobilnych zestawów słuchawkowych zanotuje sprzedaż na poziomie 368 mln sztuk, co w porównaniu z rokiem ubiegłym oznaczać będzie wzrost o 4%. Wyższa będzie również sprzedaż w ujęciu wartościowym. Jednak w tym wypadku prognozowany wzrost wyniesie aż 10%, co wynika głównie z tendencji panującej na całym tym rynku, czyli do migracji producentów w stronę segmentu produktów o wyższych cenach. Spodziewany globalny przychód w tym segmencie wyniesie w 2017 r. około 8,8 mln euro.

W Europie Zachodniej technologia bluetooth nadal mocno wpływa na wzrost: około 15% słuchawek i przenośnych zestawów słuchawkowych sprzedanych w pierwszej połowie 2017 roku oferowało łączność za pomocą bluetooth. Udział tej technologii był więc niemal dwukrotnie wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Szczególnie duże zyski wygenerowały modele słuchawek bluetooth, tak samo jak opaski na głowę wyposażone w tę technologię. Zwiększa się również zapotrzebowanie na urządzenia zupełnie bezprzewodowe (całkowicie bezprzewodowe słuchawki douszne), urządzenia z aktywną funkcją neutralizacji hałasu oraz urządzenia specjalnie zaprojektowane do uprawiania sportu.

Przenośne głośniki bluetooth nadal cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Te małe głośniki dostępne są teraz nie tylko w różnych kolorach i kształtach, ale oferują nowe funkcje, takie jak odporność na wstrząsy czy działanie wody. GfK szacuje, że za cały 2017 r. wielkość sprzedaży w Europie Zachodniej wyniesie 15 mln sztuk, osiągając 14% wzrost. Oczekuje się, iż wygenerowany przychód wyniesie 1,3 mld euro (wzrost o 11%).

Na rynku elektroniki samochodowej (radia samochodowe, systemy multimedialne i systemy nawigacyjne) stale rosnącą popularnością cieszą się urządzenia z interfejsem bluetooth oraz urządzenia posiadające Apple CarPlay lub Android Auto.

Konsumenci coraz częściej wymagają funkcjonalności bezprzewodowej łączności domowego sprzętu hi-fi oraz systemu multiroom. W pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż urządzeń audio obsługujących funkcje streamingu wzrosła w Europie o 4%, do dwóch milionów sztuk. Przychody za ten sam okres wyniosły 480 mln euro, nieco mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W pierwszej połowie roku niewielki spadek dotyczył również soundbar-ów. Po latach wzrostu rynek osiągnął w Europie przychód w wysokości 369 mln euro.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: www.gfk.com

Bluetooth i multiroom niezbędne funkcjonalności w elektronice konsumenckiej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.