Branża handlowa na Internet Rzeczy wyda 22,66 mld dolarów w 2018

2018-05-25 | 10:29

Agencja badawcza Transparency Market Research (TMR) szacuje, że wartość rozwiązań Internetu Rzeczy (IoT) dedykowanych branży handlowej, na koniec 2018 wyniesie 22,66 mld dolarów. Według ekspertów z TMR, wydatki na te rozwiązania będą o 16% większe niż w ubiegłym roku. Długoterminowe prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Do 2025 wartość Internetu Rzeczy dla branży handlowej będzie rosła rok do roku o prawie 20%.

W kwietniu Transparency Market Research (TMR), działająca na 60 rynkach firma analityczna opublikowała prognozy dla globalnego rynku rozwiązań IoT dedykowanych branży handlowej. Według analityków, do końca br. na Internet Rzeczy detaliści wydadzą o 16% więcej niż w 2017. Jak podaje TMR, na koniec 2018 r., suma globalnych wydatków ma być równa kwocie 22,66 mld dolarów.

Według analityków motorem napędowym wzrostu będzie dążenie do poprawy procesu zakupowego na wszystkich jego etapach. Jak mówi Wojciech Stramski, Prezes Lab4Motion, firmy specjalizującej się w analizie wideo oraz cyfryzacji placówek handlowych:
 — E-commerce, mimo szybkiego wzrostu, stanowi w tej chwili niewielką część rynku. Handel jest dziś w ogromnej mierze analogowy, co sprawia, że branża nie zna swoich klientów i ich potrzeb.  Traci w ten sposób pieniądze, bo doświadczenia pokazują, że realnie, dzięki digitalizacji stacjonarnego handlu, można poprawić wskaźniki sprzedażowe co najmniej o kilkanaście procent — tłumaczy.

Wzrost: 20% na rok!
Jak pokazują dane, Transparency Market Research, zarządzający firmami zaczynają to dostrzegać. Wydatki na rozwiązania oparte na IoT dla sektora handlowego, będą rosły o 19,8% rok do roku. Takie tempo ma się utrzymać aż do 2025 roku. Według TMR, wartość rynku rozwiązań IoT dla handlu za siedem lat będzie ponad trzykrotnie wyższa niż obecnie, osiągając wartość 82,31 mld dolarów.

- Rynek szybko rośnie, bo z rozwiązań w zakresie Digital Merchandisingu czy Video Recognition opartych na IoT korzysta niewiele firm – niezależnie od szerokości geograficznej. W krajach zachodnich analizowanie zachowań konsumentów i ich obsługi czy monitorowanie towaru na półkach sklepowych jest wprawdzie bardziej popularne niż w Polsce, ale i tam potencjał rozwoju rynku jest znaczący

— komentuje Wojciech Stramski z Lab4Motion

Jak wynika z raportu Transparency Market Research, aż 77% przedstawicieli branży handlowej uważa, że Internet Rzeczy przekształci całą branżę w niedługim czasie.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Wojciech Stramski Internet Rzeczy
Oceń artykuł:

Źródło: Mat. prasowe

Branża handlowa na Internet Rzeczy wyda 22,66 mld dolarów w 2018

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.