Coraz więcej usług jest przenoszonych do sieci

2017-07-17 | 11:05

Jak wynika z badania „Polki wykluczone cyfrowo 2017”, aż co trzecia polska kobieta w wieku 45–70 lat nie korzysta z internetu wcale lub korzysta sporadycznie. Na sytuację tę składają się przyczyny takie jak brak dostępu do sieci, niedostateczne kompetencje cyfrowe czy niedostrzeganie korzyści, które daje internet. Jak zwiększyć poziom ucyfrowienia tych kobiet?

38% badanych Polek między 45. a 70. rokiem życia nie ma dostępu do internetu w ogóle. 39% – ma, ale tego nie wykorzystuje. Najczęstszym powodem niekorzystania z sieci jest brak takiej potrzeby (58%). 26% respondentek mówi, że nie potrafi obsługiwać komputera, tabletu ani smartfona, a 24% – że nie ma żadnego z tych urządzeń.

Jeśli chodzi o kompetencje cyfrowe, 60% badanych uważa, że w ich przypadku są one niskie.

Ankietowane najgorzej oceniają u siebie umiejętność kupowania w sieci (78%). Na dalszych miejscach znajdują się płacenie przez internet (73%), odbieranie i wysyłanie zdjęć (72%) oraz pisanie mejli (69%). 31% respondentek korzysta z sieci tylko przy pomocy drugiej osoby.

Co zaskakujące, aż 70% badanych swojej wiedzy z zakresu korzystania z internetu poszerzać wcale nie chce. Mimo tego 85% ankietowanych jest zdania, że kompetencje cyfrowe można posiąść w każdym wieku. Tym, co najbardziej mogłoby skłonić respondentki do częstszego korzystania z sieci, jest możliwość utrzymywania bliższych kontaktów z rodziną i znajomymi (28%). Niewiele mniejszy odsetek kobiet wskazał na dostęp do informacji na temat leczenia i zdrowia (26%).

„Internet może zaoferować kobietom wykluczonym cyfrowo wiele, np. możliwość robienia zakupów online czy korzystania z bankowości internetowej. Ułatwia też pozostanie w kontakcie z wnukami, dziećmi i rodzinami mieszkającymi za granicą lub w innych miastach […]. Dlatego jest to wyjątkowo ważne, abyśmy edukowali takie kobiety, jak korzystać z internetu, i dali im narzędzia, których do tego potrzebują. Uważam, że nie tylko państwo, lecz także firmy takie jak nasza powinny starać się pomóc tym osobom w uzyskaniu dostępu do mediów cyfrowych i internetu” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Ovais Siddiqui, prezes firmy Aasa Polska.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: infowire.pl

Coraz więcej usług jest przenoszonych do sieci

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.