Firmy zwiększają inwestycje w jakość obsługi i nowinki technologiczne. Klienci stają się coraz bardziej wymagający

2017-03-22 | 13:00

Coraz częściej przy wyborze sklepu lub usługodawcy liczy się nie cena, a jakość obsługi. Dlatego przedsiębiorcy zwiększają nakłady na poprawę relacji z klientami i narzędzia technologiczne, które usprawniają obsługę. W efekcie od dziesięciu lat rośnie satysfakcja konsumentów z jakości obsługi. Tylko co piąta transakcja kończy się niezadowoleniem. Większość firm dostrzega, że bez satysfakcji klienta nie będzie możliwy sukces biznesowy.

– Na przestrzeni 10 lat obserwujemy stały wzrost jakości obsługi w Polsce, czyli wzrost zadowolenia, satysfakcji konsumentów. 10 lat temu jedynie co czwarta transakcja była oceniana przez konsumentów pozytywnie, a dziś – trzy na cztery. Oczywiście klienci zgłaszają drobne uwagi i proponują usprawnienia firmom, ale można powiedzieć o olbrzymiej zmianie, która dokonała się na naszych oczach – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mirosław Bartoń, organizator Polskiego Programu Jakości Obsługi oraz portalu jakoscobslugi.pl.

Badania Polskiego Programu Jakości Obsługi wskazują, że w 2016 roku wskaźnik jakości obsługi uzyskał rekordowy poziom 77,5 proc. W ciągu kilkunastu lat polskie firmy przeszły długą drogę i bardzo poprawiły jakość obsługi. Jeszcze kilka lat temu wskaźnik satysfakcji nieznacznie przekraczał 40 proc., gdy w tym samym momencie w Stanach Zjednoczonych sięgał 76 proc. Pod tym względem dogoniliśmy już Zachód.

– Stworzyliśmy dla polskich konsumentów portal jakoscobslugi.pl, na którym mogą się dzielić opiniami, wyrażać swoje zdanie i podsuwać pomysły przedsiębiorstwom – mówi Bartoń. – Firmy, które uczestniczą w Polskim Programie Jakości Obsługi, mogą przede wszystkim korzystać z opinii konsumentów. Otrzymują nowoczesny kanał wymiany informacji z konsumentami i to kanał niezależny.

Najlepsze firmy w Polsce, które cechują się wysokimi standardami w zakresie obsługi klienta, zostają wyróżnione Gwiazdą Jakości Obsługi, czyli certyfikatem zaufania konsumentów. Firmy muszą wciąż inwestować w poprawę jakości obsługi, bo z biegiem czasu klient przyzwyczaja się do pewnych zachowań i standardów.

– Cały czas wzrastają świadomość i oczekiwania pacjentów, to z kolei wymaga od firm inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne, ale przede wszystkim w kadry, w tym w ciągłą edukację personelu – tłumaczy Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED, firmy wyróżnionej Gwiazdą Jakości Obsługi. –Wszyscy, na każdym szczeblu, muszą wiedzieć, że pacjent jest dla firmy najważniejszy i to dla niego jesteśmy.

Branża medyczna ze wskaźnikiem zaufania na poziomie bliskim 80 proc. znajduje się w czołówce. Firmy coraz częściej inwestują w nowinki technologiczne, które ułatwiają pacjentom kontakt z placówką czy lekarzem. Rozwijana jest telemedycyna, która pozwala uniknąć kolejek, a część schorzeń skonsultować bez konieczności wizyty w placówce.

– Wchodzimy bardzo mocno w rozwiązania digitalowe. To już nie jest ta sama medycyna, co 10 lat temu, gdzie był tylko kontakt z pacjentem, umówienie się na wizytę i to tylko w placówce. Dzisiaj wszystko robi się poprzez inne narzędzia, żeby pacjent trafił do przychodni wtedy, kiedy faktycznie musi

– podkreśla Rulkiewicz.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: AI Newseria

Firmy zwiększają inwestycje w jakość obsługi i nowinki technologiczne. Klienci stają się coraz bardziej wymagający

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.