Koszty ochrony danych osobowych dla administratorów budynków wzrosną

2017-04-23 | 11:00

RODO jest rozporządzeniem zaostrzającym normy bezpieczeństwa baz danych na całym obszarze wspólnoty europejskiej. Mimo, że został wprowadzony w ubiegłym roku, to trwa obecnie okres dostosowawczy. Rozporządzenie wejdzie w życie 26 maja 2018 roku, a póki co prowadzone są prace przygotowawcze. Firmy informatyczne ciężko pracują nad RODO – zaostrzenie dotyczy przede wszystkim kwestii szyfrowania i pseudonimizacji danych. Lux Dom od dawna stara się być powyżej wszystkich standardów, więc można założyć spełnienie również tego wyśrubowanego standardu. Wprowadzenie tego rozporządzenia zwiększy koszty związane z bazami danych, które będą musiały pokryć firmy takie jak Lux Dom.

– Przy umowach z klientami i wspólnotami mieszkaniowymi zobowiązujemy się do prowadzenia bez danych oraz spełnienia wymogów narzuconych przez prawo państwowe – powiedział agencji eNewsroom.pl Marcin Celiński, wiceprezes Lux Dom – W tej chwili certyfikowanie baz danych oraz coroczne audyty mogą znacznie zwiększyć koszty. Czekamy na akt wykonawczy w prawie krajowym, który wskaże kto, w jaki sposób, w jakich okresach będzie wykonywał te kontrole. Z całą pewnością będą one płatne – przez co zwiększy to koszty. Kolejnym kosztem będzie oprogramowanie. Rozporządzenie uderzy najbardziej w mniejsze firmy, ze skromniejszymi środkami. Koszt startowy wdrożenia nowych rozwiązań będzie taki sam jak w przypadku dużych firm. Pewne jest, że RODO będzie uciążliwe dla małych firm, zwiększy koszty ich działania i spowoduje profesjonalizację obsługi informatycznej – co nie jest normą w małych firmach. Rynek zarządzania nieruchomościami jest tak konkurencyjny, że trudno sobie wyobrazić przerzucenie kosztów firmy na klientów. Małe firmy będą zmuszone do poszukania rozwiązań konsolidowania wspólnych zleceń albo nastąpi ruch rynkowy, który przekaże większą część tego tortu dużym firmom – podsumował Celiński

 

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Enewsroom.pl

Koszty ochrony danych osobowych dla administratorów budynków wzrosną

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.