Mastercard Love Index: Miłość nie zna ceny, czyli co kupujemy ukochanej osobie na Walentynki?

2018-02-14 | 08:00

W związku ze zbliżającym się Dniem Zakochanych Mastercard już po raz trzeci opublikował wskaźnik „Mastercard Love Index” – zestawienie obrazujące trendy zakupowe i zwyczaje konsumentów związane z wydatkami na Walentynki. Według najnowszych danych, od 2015 r. wartość wydatków Europejczyków na wspólnie spędzone chwile z okazji Walentynek zwiększyła się o 19%.

„Mastercard Love Index” jest obliczany na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach od 11 do 14 lutego w okresie ostatnich trzech lat. Wskaźnik ten potwierdza, że Europejczycy coraz chętniej wydają pieniądze na wspólne spędzanie czasu z ukochaną osobą, zamiast na dobra materialne. Kupowanie i otrzymywanie przedmiotów jako dowodów miłości już nam nie wystarcza – czujemy się szczęśliwsi, kolekcjonując bezcenne wspomnienia i dzieląc się nimi w mediach społecznościowych.

Romantyczna kolacja i wspólny wyjazd wciąż w cenie
Najpopularniejszym pomysłem na walentynkowy prezent pozostaje kolacja w restauracji – tam dokonuje się najwięcej, bo aż 65% wszystkich transakcji. Ich łączna wartość stanowi 29% walentynkowych wydatków.

Z kolei najwięcej pieniędzy zostawiamy w hotelach – w 2017 r. niemal jedna trzecia (32%) wartości wszystkich płatności na Dzień Zakochanych była związana z zakwaterowaniem. Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę walentynkowych transakcji na nocleg w hotelu, to obejmują one 11% wszystkich transakcji dokonywanych w tym okresie.

Podróż z ukochaną osobą (samolotem bądź pociągiem) także cieszy się popularnością, na co wskazuje liczba dokonywanych w tym celu transakcji w 2017 r., która wzrosła o 38%. Wartość wydatków związanych z podróżami stanowiła z kolei 31% wszystkich wydatków z okazji Dnia Zakochanych.

Zbliżamy się na Walentynki
Transakcje zbliżeniowe – idealne, gdy chcemy uniknąć kłopotliwego momentu uiszczania rachunku podczas walentynkowej kolacji z ukochaną osobą – zyskują ogromną liczbę zwolenników. Od 2015 r. wartość wszystkich transakcji zbliżeniowych z okazji Walentynek wzrosła w Europie aż o 766%.

Popularność zakupów przez internet nadal znacząco wzrasta — od Walentynek w 2015 r. do tych w 2017 r. liczba transakcji w handlu elektronicznym wzrosła aż o 211%. Jednak chociaż wolumen prezentów kupowanych w e-commerce wzrósł do poziomu 10%, to jednak wciąż zdecydowaną większość upominków (86%) wybieramy osobiście, podczas wizyty w sklepie.

Wyrazy miłości na ostatnią chwilę
Europejczycy nadal lubią kupować na Walentynki tradycyjne kwiaty. W porównaniu z 2015 r. liczba transakcji za bukiety wzrosła niemal o połowę (48%), a ich wartość o 29%. Więcej kupujemy również biżuterii (wzrost o 15%), chociaż wydajemy na nią mniej (o 5%) niż w 2015 r., co pokazuje, że chcemy obdarować ukochaną osobę odrobiną luksusu, jednocześnie nie uszczuplając zbytnio swojego budżetu.

Dane Mastercard pokazują też, że europejscy konsumenci kupują prezenty walentynkowe na ostatnią chwilę – największą część (30%) zakupów robimy 14 lutego (13,3 mln transakcji w Europie na przestrzeni ostatnich 3 lat). Z drugiej strony, nieco ponad jedna czwarta (27%) wszystkich zakupów (pomiędzy 11 a 14 lutego) jest jednak dokonywana 11 lutego, a więc z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Inne ciekawe wnioski z zestawienia „Mastercard Love Index”:

  • Irlandczycy chętnie podróżują: W ciągu ostatnich 3 lat największy wzrost wartości zakupów walentynkowych zanotowano w Irlandii (o 83%). Pieniądze te Irlandczycy chętnie przeznaczają na wyjazdy. 80% wartości ich walentynkowych zakupów stanowią wydatki na bilety samolotowe i pociągowe (najwięcej w Europie).
  • Belgowie spędzają Walentynki w restauracjach, Hiszpanie – w hotelach: Najwięcej pieniędzy w restauracjach zostawiają Belgowie (62% wartości ich wszystkich walentynkowych wydatków). Na nocleg w hotelu najwięcej wydają Hiszpanie (47% wartości ich wszystkich wydatków).
  • Szwajcarzy kupują online: Najwyższy wzrost transakcji w e-commerce, aż o 754% w porównaniu do 2015 r., zanotowano w Szwajcarii.
  • Słowacy najbardziej spontaniczni: Najwięcej transakcji na ostatnią chwilę, w dniu Walentynek, dokonują Słowacy (38% wszystkich transakcji), zaś z wyprzedzeniem (11 lutego), najwięcej transakcji realizują Belgowie (30%).
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2018-02-14

Źródło: MasterCard

Mastercard Love Index: Miłość nie zna ceny, czyli co kupujemy ukochanej osobie na Walentynki?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.