Podejście do walentynek zmienia się wraz z długością trwania związku

2017-02-10 | 12:00

Wydaje się, że walentynki na dobre zagościły w polskiej tradycji. Jak wynika z badania Payback Opinion Poll zdecydowana większość Polaków pozytywnie ocenia obchodzone 14 lutego święto zakochanych, a ponad połowa ankietowanych (55%) celebruje ten dzień. Sposoby spędzania walentynek zmieniają się jednak wraz z długością trwania związku.

Z badania Payback wynika, że pary będące razem krócej niż rok planują przede wszystkim wybrać się 14 lutego do kina (29%), kawiarni (24%) lub przygotować w domu romantyczną kolację dla swojej „drugiej połówki” (22%). Nieco inne plany mają osoby tworzące kilkuletnie związki (do 5 lat). W tegoroczne walentynki zamierzają wybrać się na kolację do restauracji (22%), do kina (21%), a 14% ankietowanych z tej grupy planuje z okazji dnia zakochanych krótki wyjazd.

W domowym zaciszu, ale jeszcze bez konkretnego planu walentynki zamierzają spędzić pary o dłuższym stażu (5-10 lat). Tę odpowiedź wskazało 22% ankietowanych. Nieco mniej osób z tej grupy (19%) planuje wybrać się do kina, a 17% ankietowanych przygotuje w domu romantyczną kolację dla bliskiej osoby. Podobne plany mają Polacy tworzący najdłuższe związki (powyżej 10 lat). W domu, ale bez skonkretyzowanych jeszcze pomysłów, dzień św. Walentego spędzi 21% ankietowanych. Na romantyczną kolację do restauracji wybiera się 18% osób, a samodzielnie chce ją przygotować 16% ankietowanych.

Z badania przeprowadzonego przez Payback wynika również, że im pary są dłużej razem, tym częściej składają sobie walentynkowe życzenia. Zadeklarowało to 70% osób będących w związku krócej niż rok, a w przypadku par z przynajmniej 10-letnim stażem było to aż 91% ankietowanych.

Co kupić z okazji walentynek?

70% Polaków zamierza wręczyć swojej drugiej połówce prezent z okazji walentynek. Nieco ponad 40% tych osób planuje wydać na ten cel mniej niż 50 zł. Porównując jednak wyniki z ubiegłych lat widać, że Polacy z roku na rok przeznaczają na walentynkowe prezenty coraz więcej. Większą kwotę na upominki planują wydać panowie niż panie (a przynajmniej – tak deklarują). Najwięcej prezentów o wartości wyższej niż 100 zł zakupią natomiast mężczyźni, którzy są ze swoimi partnerkami są dłużej niż 10 lat.

Wydatki Polaków na walentynki
rok                      2014    2015    2016    2017
do 50 zł               68%    55%    53%    41%
51 – 100 zł           22%    31%    34%    36%
powyżej 100 zł    10%    13%    13%    23%

Oceń artykuł:

Fot: Pixabay Źródło: Payback

Podejście do walentynek zmienia się wraz z długością trwania związku

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.