Za co Polacy kochają pieczywo?

2017-12-07 | 08:00

Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez kromki świeżego chleba czy chrupiącej bułki. Według badania, przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie sieci handlowej Netto, aż 98 proc. Polaków jada pieczywo, a ponad 80 proc. robi to przynajmniej raz dziennie.

W dzisiejszych czasach pieczywo jest wypiekane różnymi metodami, które wpływają na jego smak czy świeżość. Konsumenci nie zawsze są świadomi tych różnic. Polacy uwielbiają smak tradycyjnego pieczywa. Wielu z nas kojarzy się on z czasami dzieciństwa, kiedy świeże bochenki chleba wypiekały mamy czy babcie. Podstawowymi składnikami były wtedy: mąka pszenna lub mąka żytnia, woda, sól oraz dodatki, na przykład drożdże czy zakwas. Od tamtych czasów wiele się jednak zmieniło. Większa skala produkcji i potrzeby konsumentów wymusiły na producentach poszukiwanie nowych rozwiązań, dzięki którym zoptymalizowano proces wypieku.

Czy Polacy wiedzą, co jedzą?
Polacy coraz częściej kupują świadomie – czytają etykiety, stawiają na sprawdzonych, polskich producentów, chcą jeść lekko i zdrowo. Jaka jest jednak ich wiedza, jeżeli chodzi o tak podstawowy produkt, jakim jest chleb? Z badania Kantar Millward Brown dla sieci sklepów Netto wynika, że trzy czwarte badanych słyszało o wypieku tradycyjnym. Nieco mniej, bo dwie trzecie Polaków wie, na czym polega metoda odpieku pieczywa z ciasta mrożonego, które obecnie można kupić w niektórych sieciach handlowych. W przypadku wypieku tradycyjnego, chleb produkowany jest z kilku naturalnych składników. Przygotowywane na świeżo ciasto jest wyrabiane przez piekarzy i pieczone w piecach. Odpiek pieczywa z ciasta mrożonego charakteryzuje się znacznym skróceniem tego procesu. Gotowe produkty: bułki, chleby, ciastka są poddawane procesowi głębokiego mrożenia, a następnie zostają jedynie odpiekane na miejscu w sklepie.

Co ciekawe, konsumenci kupujący pieczywo wypiekane w sklepie są często przekonani, że jest ono przygotowywane ze świeżych składników. Deklaracje badanych pokazują, że Polacy chcieliby kupować produkty wykonane z najwyższej jakości składników, według tradycyjnych receptur, jednak nie zawsze posiadają pełną wiedzę na temat procesu produkcji artykułów, które każdego dnia wkładają do swojego koszyka.

Chleb idealny
Przy wyborze pieczywa Polacy kierują się przede wszystkim walorami smakowymi – na sprawdzony, ceniony smak, jako kryterium ważne i najważniejsze, wskazuje 83 proc. ankietowanych. Kilkudniowa świeżość pieczywa jest ważna dla 68 proc. osób. Na trzecim miejscu znalazła się wysoka jakość składników (65 proc.), a następny jest fakt wyrabiania pieczywa przez lokalną piekarnię (64 proc.) oraz tradycyjna receptura chleba czy bułek (59 proc.). Wyniki te pokazują, że Polacy uwielbiają i szukają naturalnego, sprawdzonego produktu oraz chcieliby mieć dostęp do wysokiej jakości pieczywa.

Dla tych, którzy cenią tradycyjny smak
- Netto rozumie przywiązanie Polaków do jakości i smaku tradycyjnego pieczywa, dlatego współpracujemy z lokalnymi dostawcami, by móc każdego dnia oferować naszym klientom świeży i smaczny chleb – mówi Daniel Grabka, dyrektor Zakupów Netto Polska. - Koncept sprzedaży pieczywa opiera się w naszej firmie na czterech filarach: pierwszy to najlepsi lokalni dostawcy, którzy codziennie dostarczają naszym klientom świeży chleb i bułki. Dzięki nim każdy miłośnik pieczywa, wypiekanego według tradycyjnej receptury, może codziennie cieszyć się jego smakiem. Drugi filar to pieczywo bezglutenowe – w Netto reagujemy na trendy i dostosowujemy nasz asortyment do potrzeb klientów, trzeci filar stanowi obecne w naszej codziennej ofercie bogaty asortyment pieczywa paczkowanego, z dłuższym terminem ważności, znanych marek piekarniczych. Czwarty filar jest dla nas szczególnie ważny, bo odróżnia naszą sieć od konkurencji - w placówkach Netto znajduje się obecnie 320 stoisk piekarniczych, zajmowanych przez ponad 40 firm. Są to lokalni, sprawdzeni producenci, którzy oferują produkty piekarnicze – w tym chleb i bułki – w najwyższej jakości i w bardzo szerokim wyborze.

Oceń artykuł:

Źródło: Netto

Za co Polacy kochają pieczywo?

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.