Boho, retro, rave. Najnowsza, denimowa kolekcja Reserved czerpie ze stylowej przeszłości. Ale dzięki temu wybiega w przyszłość.
Od ich wynalezienia minęło ponad 150 lat a pond pół wieku temu słynna redaktorka mody Diana Vreeland mówiła o nich: „To najpiękniejsza rzecz od czasów wynalezienia gondoli”. Dziś dżins wciąż króluje na wybiegach i na ulicy. I jest kluczowym elementem w nowej kolekcji Reserved. Idąc za światowymi tendencjami w streetwearze projektanci Reserved sięgają do historii mody. Umiejętnie czerpiąc z różnych estetyk i subkultur przeszłości tworzą na wskroś nowoczesną kolekcję, bogatą w odniesienia do lat 70. I 90. Choć eklektyczną w charakterze, to jednak bardzo harmonijną w stylu.
Filmowym stylem vintage przesycone są damskie projekty. Począwszy od fasonów po fakturę i kolorystykę. Dominują proste dżinsy z wysokim stanem, płaszcze o kopertowym kroju, szerokie spódnice z głębokim rozcięciem, crop topy i krótkie, oversize’owe kurtki. Nowością są denimowe szmizjerki (sukienki na guziki) z dekoltem, wysoko wiązane w talii. Ważną role odgrywają detale, bardzo charakterystyczne dla estetyki lat 90. jak przetarcia, marmurkowe wzory, printy ombre. Wszystko w spranej palecie barw jak błękit, przybrudzony niebieski, słoma czy kość słoniowa. Retro denimowe fasony w kampanii przełamane są innymi vintage fasonami jak kolarki, obcisłe T-shirty i spodnie w wężowy wzór co tylko podkreśla ich rave’owy charakter.
Z kolei męska linia nawiązuje do klimatu lat 70. Jej bazą są zwężane, granatowe dżinsy i jasnobłękitne koszule. Na czasie są denimowe total looki jak białe spodnie i kurtki typu katany w tym samym kolorze np. Bieli albo miksowanie dżinsowej góry i dołu w różnych odcieniach denimu. Całość nawiązuje do stylu filmowych amantów z lat 70. Spędzających wakacje na włoskim wybrzeżu lub Francuskiej Riwierze. Stąd dżins zestawiany jest z koszulami w retro wzory, sztruksowymi kurtkami i koszulami w biało - granatowe pasy. Dopełnieniem looków są wzorzyste fulary (chusty wiązane wokół szyi), retro okulary przeciwsłoneczne i skórzane mokasyny.
Retro klimat ma też sama kampania linii, inspirowana filmowymi zdjęciami amerykańskiego fotografa Williama Egglestona. Umiejscowienie jej w pejzażach egzotycznej, nadmorskiej scenerii i modernistycznych wnętrzach nadaje fotografiom melancholijny charakter. Nostalgiczny nastrój zdjęć wiele mówi też o samej kolekcji: nonszalanckiej, ale wyrafinowanej. Subtelnej i sexy zarazem.