Kazar to polska marka z segmentu premium, powstała w 1990 roku. Od samego początku konsekwentnie buduje swoją pozycję oferując klientom obuwie, torby oraz akcesoria skórzane, zaprojektowane z pasją i w zgodzie ze światowymi trendami. Na tle konkurencji, wyróżnia się dbałością w doborze materiałów, wysoką jakością wykonania oraz starannie przemyślaną i spójną ofertą produktową. O sukcesie brandu zadecydował jednak nie tylko produkt, ale także takie elementy jak chociażby topowe standardy w zakresie obsługi klienta, spójna strategia marketingowa czy głęboko zakorzeniona w świadomości odbiorców identyfikacja wizualna. Po niemal trzydziestu latach, marka postanowiła ożywić swój wizerunek, prezentując odświeżony logotyp, a także nowy monogram.
Nowa odsłona marki wynika ze zmieniających się realiów świata designu, nowych trendów nim rządzących oraz chęci stworzenia harmonijnej i spójnej oferty, w której nowoczesne wzornictwo produktów idzie w parze z nowoczesną identyfikacją. Nowy logotyp stanowi odświeżoną wersję dotychczasowego. Największa zmiana dotyczy zaś monogramu.
U podstaw identyfikacji leżała dotychczas litera K – widoczna była w takich elementach jak chociażby monogram na podeszwie czy zapięcia torebek. Stanowiła także element organicznie rozpoznawalny i identyfikowany z marką. Nowy monogram może stanowić w odbiorze zmianę na wskroś rewolucyjną. Wrażenie to jest jednak mylne. Marka nie odcina się bowiem od swojego dziedzictwa i wypracowanej przez lata komunikacji, przeciwnie – nowy monogram stanowi połączenie dwóch, splecionych ze sobą liter K, przez co zyskuje na znaczeniu i symbolice. Uosabia bliskość i przywiązanie, jest pełen pasji i namiętności. W aspekcie czysto estetycznym, przedstawia formę niezwykle elegancką i wyrafinowaną, a zarazem subtelną i czytelną.
Kolekcja damska
W palecie kolorystycznej kolekcji damskiej odnaleźć można sporą różnorodność. Dużą część kolekcji stanowią zgaszone, subtelne i delikatne odcienie ziemi, spośród których wyróżniają się zwłaszcza pudrowy błękit, ciemne szarości nawiązujące do odcieni dymu czy chmur, a także ciepłe i zmysłowe beże. Delikatne i kobiece odcienie najwspanialej prezentują się w modelach wykonanych ze skór zamszowych.
Niejako w opozycji do tych łagodnych barw stoją wyraźne i zdecydowane kolory. W ich gronie wyróżniają się kawowe brązy, elegancki fiolet przełamany zwierzęcymi motywami czy błyszczącym lakierem, a także niezwykle modne odcienie rudości. Kolor ten to poniekąd pozostałość po rozgrzanym słońcem lecie, a równocześnie początek złotej jesieni. Ciepły i ognisty odcień stanowi mocny i niezwykle kobiecy akcent stylizacji.
Wśród motywów przewodnich kolekcji wyróżnić należy przede wszystkim kratę, która pojawia się odcieniach beżu w różnych opcjach botków, zarówno na wyższym, jak i płaskim obcasie. Drugim wyraźnym motywem są printy zwierzęce w wielu odcieniach, w opcjach matowych i delikatnie lakierowanych. Wśród nich, mocno wybija się też motyw imitacji skóry krokodyla podkreślony prostotą wzornictwa klasycznych modeli.
Kolekcja męska
W kolekcji męskiej modele ze skóry zamszowej są niemal równie liczne jak te ze skóry licowej. W tym sezonie zamsz pojawia się w bogatej kolorystyce – w nasyconych brązach, wyrazistej rudości, a także granatach i różnych odcieniach beżu. Najbogatsza jest kategoria modeli casualowych w tym sneakersów. Wśród nich wyróżniają się modele w migdałowych odcieniach bieli, te z dynamiczną, masywną podeszwą a także tzw. monkey shoes czy modele z obcasem typu kubańskiego. Te ostatnie są silnym modowym trendem najnowszej kolekcji Kazar. Wśród opcji obuwia formalnego, na szczególną uwagę zasługują modele typu pointed wholecut, w których cholewka wykonana została z jednego kawałka skóry. Zachwycają one czystą linią i gładką powierzchnią stanowiąc najwyższy przejaw minimalistycznej i subtelnej elegancji.
Całość kolekcji, zarówno w opcjach dla kobiet jak i mężczyzn, stanowi wyraźne nawiązanie do stylistyki vintage, niezwykle modnej w tym sezonie. Marka rozwija także ofertę produktową o nowe opcje, chociażby etui na smartfony, na którym pojawi się w szerokim zakresie nowy monogram.
Odświeżone elementy identyfikacji wizualnej widoczne są w całej kolekcji i obejmują takie elementy, jak sprzączki zamków, elementy ozdobne butów czy zapięcia torebek i pozostałych akcesoriów. Marka Kazar w nowej odsłonie ma jeszcze więcej subtelności i wyrafinowania.
Nowa kolekcja dostępna jest w sklepach stacjonarnych oraz online.