Jesienią 2019 światło dzienne ujrzy kolekcja Weekday x Lee. Legendarna marka jeansów i wkrótce wchodzący po Polski Weekday, stworzyli 22 projekty inspirowane odzieżą robotniczą i kulturą młodzieżową z połowy lat 90. Daleka jest jednak od nostalgii. Marki połączyły historię denimu marki Lee i nowoczesne spojrzenie na modę Weekday, co okazało się bardzo oryginalną i nietuzinkową mieszanką.
Zespół projektantów Weekday uzyskał swobodny dostęp do 130-letniego archiwum Lee, w którym poszukiwał kultowych modeli, chcąc zinterpretować je w swoim nowoczesnym stylu. Marka Lee zwraca szczególną uwagę na autentyczność denimu, jakość, krój i funkcj onalność oraz charakterystyczne detale. Natomiast dla Weekday ważne są kreatywna dekonstrukcja, zwiększanie rozmiarówki i personalizowanie odzieży. Dzięki wykorzystaniu tych aspektów oraz kolorów takich, jak jasny beż, indygo, akcenty różu, otrzymujemy look u podstawy nawiązujący do odzieży roboczej. Jednocześnie emanuje też młodością i beztroską.
Bawełniane spodnie stolarskie, szerokie jeansy, ogrodniczki, kurtki i płaszcze od uniformu to najbardziej wyróżniające się kroje. Wszystkie te modele mogłyby być strojami zarówno dla pracownika stacji paliw, jak i skate’a. To, co odróżnia projekty Weekday x Lee to kreatywność z jaką zostały stworzone na nowo.
Dla nas współpraca ta stanowi wyraz współdzielonej pasji dla materiału jakim jest denim. Jeansy Lee są charakterystyczne i różnią się od jeansów innych marek. Posiadają piękne detale i jednocześnie pozostawiają przestrzeń dla kreatywności, a to dla nas bardzo inspirujące
- mówi Per Axen, Men’s Denim Designer, Weekday.
Przypominamy, że Weekday już pod koniec listopada zawita do Krakowa. Sklep o powierzchni 305 m2 będzie znajdował się w Galerii Kazimierz i będzie pierwszym sklepem marki w Polsce. Wiosną 2020 roku natomiast przyjdzie czas na Warszawę!
Kolekcja będzie dostępna wyłącznie w wybranych sklepach Weekday oraz online od 19 września.
O WEEKDAY
Weekday to szwedzka marka modowa, która czerpie inspiracje z ku ltury młodzieżowej i stylu ulicznego. Założona w 2002 roku, obecnie prowadzi sprzedaż wysyłkową na 19 rynków i posiada sklepy w 12 krajach. Marka zapewnia wyjątkowe doświadczenie zakupowe w swoich sklepach stacjonarnych, a w swojej ofercie posiada kolekcje damskie i męskie tworzone przy współpracy z innymi markami oraz pewien wybór odzieży innych firm.