Komfortowy sen w upalne noce według sleepless in Warsaw

2018-07-08 | 10:00

Mimo że astrologiczne lato dopiero się rozpoczęło, upały dotarły do Polski już pod koniec kwietnia. Synoptycy donoszą, że maj był najgorętszym od pięćdziesięciu lat, a słupki rtęci w wielu regionach kraju wskazywały znacznie ponad 30 stopni Celsjusza. To prawdziwie tropikalne temperatury, które kochamy, mogąc nosić lekkie ubrania. Jednak nie lubimy ich, kiedy nie możemy przez nie zasnąć. Co zrobić, aby w upalne noce sen był komfortowy, sprawdziła marka sleepless in Warsaw.

Wietrz i nie wietrz
Aby sen był komfortowy warto zadbać o odpowiednią temperaturę w sypialni. Są na to dwa sposoby. Jednym z nich, który absolutnie nie jest dla nas zrozumiały latem, jest pozostawienie okien zamkniętych w ciągu dnia. Kiedy tylko robi się ciepło naturalne jest dla nas, że otwieramy lub chociaż uchylamy okna, chcąc wpuścić do domu świeże powietrze. Jest ono jednak również ciepłe, dlatego zostawiając okna zamkniętymi, ograniczamy nagrzewanie pokoju. Dodatkowo w mocno nasłonecznionych mieszkaniach, w ciągu dnia warto zostawić zasłonięte rolety czy zasłony. Drugim rozwiązaniem jest przewietrzenie sypialni już wieczorem, kiedy powietrze jest znacznie chłodniejsze niż za dnia. Warto na noc zostawić otwarte okno w sypialni i innym pomieszczeniu, aby zrobić lekki przeciąg.

Ochłódź się
Doskonałym sposobem na ochłodzenie ciała jest oczywiście zimny prysznic przed snem. Wyciągnie on z nas sporo ciepła. Jednak poza lodowatym prysznicem, który nie należy do najprzyjemniejszych, są też inne sposoby na schłodzenie się. Jednym z nich jest przyłożenie lodu na najcieplejsze fragmenty naszego ciała.. To miejsca, które perfumujemy, aby w ciągu dnia, kiedy organizm się ogrzewa, pobudzały zapach. Są to kark, nadgarstki, a także miejsce pod kolanami czy bardzo wrażliwe na zmiany temperatury stopy. To właśnie przyłożenie do nich kostek lodu daje uczucie przyjemnego chłodu. Są również metody takie, jak np. położenie na łóżku mokrego prześcieradła (pamiętajmy, aby pod nim położyć ręcznik) lub włożenie prześcieradła na godzinę do zamrażalnika.

Nie śpij nago
Wiele osób jest zdania, że w upalne dni najlepiej spać nago. Wychodzą bowiem z założenia, że ubranie grzeje. Czas obalić ten mit. Z nagiego ciała pot nie jest tak szybko odprowadzany, ciepło więc zamiast uciekać, gromadzi się na nim. Odpowiednio ubrane ciało, odprowadza pot, dzięki czemu zostaje schłodzone. Aby mimo potu, nie tracić komfortu snu, należy wybrać piżamę z odpowiedniego materiału. Najlepiej sprawdza się bawełna, szybko chłonąca ciepło, a także pochłaniająca pot. Zwykle wykorzystuje się ją również w produkcji pokrowców na materace łóżek, jednak to właśnie wybór bawełnianej piżamy jest kluczowy. Piżamy satynowe czy jedwabne, choć piękne i dające wrażenie chłodu, nie sprawdzają się w gorące dni. Warto więc wybrać tę uszytą z bawełny, np. marki sleepless in Warsaw. Wszystkie modele tworzone przez markę wykonane są właśnie z bawełny, a mnogość fasonów pozwala wybrać wzór idealny dla siebie. Latem idealnie sprawdzą się modele o kroju letniej sukienki mini, wykończonej falbaną, czy zestawy dziewczęcych topów z bokserkami wiązanymi na kokardę. Wybór takiej piżamy spowoduje, że poczujemy się nie tylko komfortowo, ale też pięknie.

Śpij sam
Metoda ta, choć wydaje się absurdalna, zabawna czy niemożliwa, jest naprawdę skuteczna. Oczywiście nie chodzi o to, żeby będąc w związku spać w osobnych pokojach, jednak spanie jak najdalej od siebie lub choćby pod osobnymi kołdrami jest doskonałym rozwiązaniem na ochłodzenie organizmu. Pomyślmy jak nasze ciało nagrzewa się latem, wtulone w ciało partnera czy partnerki ogrzewa się jeszcze bardziej, nie mając wokół siebie przestrzeni. Dodatkowo ciało drugiej osoby produkuje ciepło, które przechodzi na nas. Noc upojna a upalna to zupełnie różne pojęcia, dlatego kiedy na dworze panują egzotyczne temperatury, a my następnego dnia mamy ważne spotkanie, na którym musimy być wyspani, śpijmy osobno.

Nie jedz przed snem
Jedzenie przed snem powoduje, że nasze ciało musi wytworzyć dużo energii, aby strawić posiłek. To powoduje, że nasz organizm się nagrzewa. Czynnikami, które ogrzewają ciało jeszcze mocniej są potrawy ciężkie i/lub gorące, do trawienia których organizm musi wykrzesać z siebie znacznie więcej energii. Dlatego w upalne dni zdecydujmy się na lekkostrawną dietę. Doskonałym rozwiązaniem będzie też odpowiednie nawodnienie organizmu za pomocą schłodzonych napojów.

 

Tagi: Bielizna sleepless in Warsaw
Oceń artykuł:

Źródło: sleepless in Warsaw

Zobacz także

Komfortowy sen w upalne noce według sleepless in Warsaw

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.