Moda z minimalistyczną architekturą w tle – tak sezon jesienno-zimowy przedstawia w swojej sesji wizerunkowej Solar, zestawiając modernistyczną formę budynków ze szlachetnymi krojami ubrań. Harmonia kompozycji podkreśla zainteresowanie sztuką – jedną z wiodących inspiracji polskiej marki. Punktem styku tych dziedzin jest konstrukcja.
Doskonale skrojony wełniany płaszcz, wieńczący większość stylizacji, to podstawa jesiennej garderoby. Jego klasyczny fason pojawia się w wersjach monochromatycznych i w kratę – kultowy wzór, który w nowej kolekcji Solar występuje w wielu wariantach. Stonowane kolory ubrań w odsłonie J/Z 2021/22 uwydatniają ich formę – tweedowy zestaw jest alternatywą dla spodni i marynarki, a przewiązywana w pasie sukienka z kołnierzykiem z powodzeniem zastąpi koszulę noszoną ze spódnicą – nawet w stylizacjach biznesowych. Kilka odcieni szarości nawiązuje do barwy Ultimate Grey wytypowanej przez Pantone na kolor roku 2021 – czerpiącej z natury i odnoszącej się do odporności i siły.
Siłą kolekcji Solar są też materiały, w tym naturalne mieszanki tkanin, bawełna czy szlachetna wełna, i pięknie układająca się na ciele wiskoza. Wiskozowe sukienki w klimacie boho ozdobiono subtelnymi falbankami i wzorami. Obok jesiennej odsłony kwiatów pojawiają się motywy zwierzęce, elegancka, delikatna wersja kraty i orientalny paisley – wywodzący się z Indii motyw, stosowany także w sztuce i architekturze. Intrygującą nowością w jesienno-zimowej odsłonie Solar są jeansy – klasyczne, w kolorze ciemnoniebieskim, i wygodna ekoskóra – baza szykownych spódnic i spodni o ponadczasowym kroju. Biorąc pod uwagę ich wszechstronność, nowe propozycje wpiszą się w kategorię casual elegance.
Kojarzone z Solar wzory w tym sezonie pozwoliły także na wizualną grę struktur. Czarną koszulę ozdobiono kropkami w dwóch kolorach i rozmiarach, co dodatkowo urozmaica jej drapowaną formę, a długą spódnicę pokryto geometrycznym deseniem, który daje intrygujący efekt trójwymiaru. Zabawa z konstrukcja łączy się też z motywem tygrysa widniejącym na swetrze o asymetrycznym kroju i cętkowanym szalu w rozmiarze XXL.
Wzrok przykuwają również formy akcesoriów. Motywem przewodnim kolekcji torebek są przeszycia – pikowanie pojawia się zarówno w większych modelach typu shopper bag, jak i w mniejszych z modnym krótkim paskiem lub łańcuszkiem. Wizualne eksperymenty z fasonem sukienek i dłuższych swetrów zapewniają skórzane paski z fantazyjnymi klamrami. Gra ze strukturą to także wzory biżuterii – broszki z masy perłowej i mieniące się w słońcu złociste kolczyki o ciekawej nieregularnej powierzchni.
W sesji wizerunkowej Solar przed obiektywem Stanisława Bonieckiego stanęła zjawiskowa Nora Vara – hiszpańska modelka z niemieckiej agencji Model Werk. To kolejna, druga już, udana współpraca polskiej marki z młodym i zdolnym fotografem. Na tło dla kampanii J/Z 2021/22 wybrano modernistyczną architekturę Alentejo – historycznego regionu Portugalii – z delikatnym akcentem natury. W tym sezonie Solar chce mocniej zaakcentować architekturę jako centrum inspiracji:
Ten koncept jest krokiem w kierunku zakcentowania bliskiemu nam od zawsze uwzględniania artyzmu w ramach projektowania kolekcji i zainteresowania sztuką w kreowaniu wizerunku marki. Wykorzystaliśmy ciepłe, jesienne w odbiorze światło i postawiliśmy na minimalistyczne stylizacje, mocne sylwetki i kolory. W tym sezonie Solar podwójnie podkreśla siłę i piękno doskonałej konstrukcji
– podkreśla Anna Karpińska, Menedżer Działu PR Solar.