L’Occitane wspiera UNICEF w suplementacji witaminy A, aby zapobiegać ślepocie i śmiertelnym chorobom u dzieci. Teraz współpracuje z UNICEF poprzez sprzedaż kremów do rąk Masło Shea (75 ml i 150 ml).
Od 2000 roku, L’Occitane sprzedaje co roku nowy produkt charytatywny, z którego dochód przeznaczony jest na walkę ze ślepotą poprzez zapewnienie najbiedniejszym dostępu do opieki oftalmologicznej.
Do tej pory marka dotarła do 5 milionów ludzi na całym świecie. Nowe wyzwanie L’Occitane to „10 do '20.", czyli zapewnienie opieki okulistycznej 10 milionom ludzi do 2020 roku.
Można uchronić 1,7 mln dzieci przed utratą wzroku
80% wszystkich wad wzroku można zapobiec lub je wyleczyć, zapewniając odpowiednią ilość witaminy A. Jej niedobór jest jedną z głównych przyczyn dziecięcej ślepoty, a dotyka aż jedno na troje dzieci w wieku poniżej 5 lat. L’Occitane angażuje się w rozwój profilaktyki dziecięcej ślepoty na całym świecie, wspierając prowadzone przez UNICEF programy suplementacji witaminy A.