8 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kobiet. Kilkadziesiąt lat temu święto to wiązało się jedynie z obdarowywaniem prezentami „płci pięknej”. Dzisiaj natomiast dzień ten stanowi doskonałą okazję do podkreślania siły i niezależności kobiet. Starbucks u podstaw swojej działalności ma wpisaną ideę równości. Z okazji święta kobiet firma przygotowała coś specjalnego.
Stawiamy na kobiety
Jedną z głównych wartości dla Starbucks jest otwartość na wszystkich. Firma od lat sprzeciwia się wszelkim formom dyskryminacji, zatrudniając różnorodnych pracowników i zapewniając im równe szanse rozwoju. Obecnie 71% zatrudnionych w Starbucks to kobiety. Wśród managerów kobiety stanowią aż 66% pracowników. Ciężko wyobrazić sobie historię Starbucks w naszym kraju bez ich udziału. Kobiety są obecne w świecie kawy na każdym stanowisku – są baristkami, coffee masterkami, kierowniczkami regionalnymi, a także menadżerkami. Jak mówi Katarzyna Pijanowska, Brand Manager Starbucks Polska – Starbucks to firma, dla której idea równości jest podstawą działania, a o zajmowanym stanowisku i sukcesach decyduje nie płeć czy pochodzenie, ale własna praca. Z kolei Sofia Muzychka, Starbucks District Coffee Master, podkreśla, że praca w kawiarni dała jej ogromne możliwości rozwoju. - Pamiętam swoje pierwsze wspomnienie z wizyty w Starbucks w postaci mocnego aromatu świeżo mielonych ziaren, jaki poczułam w kawiarni na Nowym Świecie, gdzie obecnie pracuję. Nie wyobrażałam sobie wtedy jeszcze, że czeka mnie tak wiele nowych znajomości, zdobytej wiedzy i doświadczenia. I nie wyobrażałam też sobie, że sama zostanę managerem i rozwinę w sobie umiejętności i mocne strony, z istnienia których nie zdawałam sobie wcześniej sprawy. Dzień Kobiet to doskonała okazja dla Starbucks, żeby podkreślić, jak ważne są kobiety w budowaniu siły marki.
Ku inspiracji i motywacji
8 marca w Krakowie odbędzie się Power Speech pod tytułem: Starbucks na Dzień Kobiet: o odwadze bycia sobą. To spotkanie z niezwykłą kobietą - Olką Kaźmierczak, ekspertką biznesu mody, strateżką i autorką kampanii komunikacyjnych wielu polskich marek z branży mody&lifestyle. Power speech ma motywować i inspirować kobiety do pozostawania wiernym własnym wartościom, podejmowania niepopularnych decyzji i podkreślania własnej siły. Dodatkowo, Starbucks organizuje konkurs w social media dla wszystkich superwomen. Uczestnicy konkursu mogą zgłaszać historie kobiet, które ich zdaniem są silne, odważne i mogą być wzorem do naśladowania. Spośród opisanych kobiet, marka wyłoni 3 laureatki, które otrzymają wstęp na Power speech Olki, pobyt w Krakowie oraz kartę podarunkową do Starbucks. To inicjatywa, która ma zachęcać kobiety do doceniania mocnych stron – własnych lub innych kobiet. Wszystko w klimacie wzajemnego wsparcia i Girl Power – idei, które są bardzo bliskie Starbucks!