1,6 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów w I kwartale 2018 r.

2018-05-08 | 13:50

W pierwszym kwartale 2018 roku obroty wypracowane przez Grupę Muszkieterów w Polsce przekroczyły 1,6 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 10,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. W omawianym okresie obroty Intermarché i Bricomarché wzrosły w ujęciu rok do roku odpowiednio o 11,4 proc. oraz 6,8 proc., co przekłada się na bardzo dobry wynik całej Grupy zrzeszającej polskich przedsiębiorców.

Udany kwartał dla sieci Intermarché

Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała w pierwszym kwartale 2018 roku ponad 1,2 miliarda złotych obrotów, odnotowując tym samym wzrost o 11,4 proc. r/r.

– Układ kalendarza w pierwszym kwartale tego roku mocno sprzyjał naszemu biznesowi spożywczemu. Kolejne trzy miesiące zapewne nie będą tak korzystne ze względu na liczbę niedziel z zakazem handlu. Niemniej jednak dynamikę sprzedaży wykazaną przez Intermarché oceniamy bardzo pozytywnie, szczególnie, że w pierwszym kwartale nie wdrożyliśmy jeszcze inicjatyw handlowych, nad którymi obecnie intensywnie pracujemy

– komentuje Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Aktualnie sieć spożywcza Grupy Muszkieterów obejmuje 229 supermarketów oraz 63 przymarketowe stacje paliw. Intermarché jest liderem w tym segmencie, a jego wiodącą pozycję potwierdzają bardzo dobre wyniki za okres od stycznia do marca br. – z oferty stacji skorzystało blisko 2,5 miliona klientów.

Bricomarché odnotowuje kolejne wzrosty

Pierwszy kwartał bieżącego roku był udany także dla supermarketów działających pod szyldem Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, liczącej obecnie 152 punkty handlowe, wyniosły ponad 416 milionów złotych i były wyższe o blisko 6,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z oferty sklepów skorzystało w tym czasie blisko 8 milionów klientów, co oznacza wzrost o niemal 5 proc rok do roku. Wpływ na dobre wyniki sieci miały przede wszystkim efektywna i spójna polityka handlowa, dobrze dopasowana oferta oraz skuteczne akcje promocyjne, skierowane do klientów.

– W przypadku naszych marketów DIY, w przeciwieństwie do sklepów spożywczych, rozwojowi sprzedaży nie sprzyjały zarówno kalendarz, jak i pogoda w marcu. Mimo to sieć Bricomarché utrzymała bardzo pozytywny trend wzrostowy i potwierdziła, iż rośnie znacznie szybciej niż rynek. To optymistyczny prognostyk na kolejne kwartały. Fundamenty przyjętej strategii są solidne i pozwalają generować dodatnią dynamiką like-for-like. Przekłada się to na rosnące zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców oraz planowane przez nas kolejne otwarcia sklepów – ocenia Marc Dherment.

Dużym sukcesem mogą poszczycić się otwarte w ostatnim czasie sklepy Bricomarché w Poznaniu – obiekt uruchomiony w lutym br. w miejsce dawnej Castoramy – oraz nowo otwarty market we Wrocławiu. Dobre wyniki obu punktów handlowych potwierdzają, że sieć również cieszy się zainteresowaniem i zaufaniem konsumentów dużych miast.

Sieć systematycznie zwiększa swoją obecność także w mediach społecznościowych – profil „Bricomarché po sąsiedzku” na Facebooku śledzi obecnie ponad 30 000 fanów. W najbliższym czasie planowane jest również uruchomienie kanału poradnikowego w serwisie YouTube – dzięki niemu klienci będą mogli skorzystać z eksperckich porad m.in. Wiesława Skiby, Dominika Strzelca, a także czołowych blogerów DIY.

Równolegle z rozwojem kanałów komunikacji z klientem, sieć intensywnie wdraża rozwiązania służące zniwelowaniu konsekwencji wejścia w życie przepisów o zakazie handlu w niedzielę. W tym celu aktywnie przygotowuje się do sezonów zakupowych m.in. dzięki Targom Branżowym Bricomarché dla swoich franczyzobiorców. Wydarzenie ma charakter cykliczny, a jego głównym atutem jest możliwość nawiązania przez franczyzobiorców bezpośrednich kontaktów z dostawcami, poznanie oczekiwań i trendów rynkowych, a w efekcie stworzenie „szytej na miarę” i atrakcyjnej oferty.

Stały rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce jest wspierany przez inwestycje – te w ubiegłym roku wyniosły ponad 60 milionów złotych, a w roku bieżącym mają wynieść ponad 100 milionów złotych.

Tagi: Grupa Muszkieterów Intermarche Bricomarché Marc Dherment
Oceń artykuł:

Źródło: Grupa Muszkieterów

1,6 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów w I kwartale 2018 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.