Zaledwie 6 lat temu, by zrobić zakupy w KiK, konieczna była wyprawa do Niemiec, Czech lub na Słowację. Dziś, z początkiem 2018 r., marka może się pochwalić ponad 200 sklepami o łącznej powierzchni ponad 100 tys. mkw. na terenie całej Polski – od stolicy, po duże i średnie miasta oraz mniejsze miejscowości. To niewątpliwy sukces, który bynajmniej nie oznacza końca ekspansji sieci na polskim rynku.
Założenia na nadchodzący rok i kolejne lata są jeszcze bardziej ambitne. Firma, która już należy do wiodących detalistów na polskim i europejskim rynku, zamierza poszerzać sieć swoich sklepów w Polsce w tempie kilkudziesięciu na rok.
Wraz z przyjętym tempem rozwoju systematycznie wzrasta liczba pracowników KiK, która obecnie wynosi około półtora tysiąca, a w ciągu najbliższych lat może wzrosnąć kilkukrotnie. Tym samym KiK ma szansę znaleźć się w czołówce pracodawców w naszym kraju.
Konsekwencja, przemyślana strategia i doświadczenie
Co stoi za sukcesem firmy, która w ciągu niespełna 6 lat zdołała zbudować na polskim rynku nie tylko silną, ale – co równie istotne – stabilną pozycję stawiającą ją w czołówce liderów branży? Konsekwencja, przemyślana strategia i doświadczenie, które sięga 1994 r. Wtedy to w Düsseldorfie Stefan Heinig otworzył pierwszy sklep pod szyldem KiK – marki, która obecnie dysponuje siecią ponad 3400 sklepów w 10 europejskich krajach i nieustannie się rozrasta. W imponującym tempie, czego idealnym przykładem jest przebieg ekspansji, która objęła kilkadziesiąt polskich miast i miejscowości. Tylko w ubiegłym roku firma otworzyła w kraju aż 53 nowe sklepy – to, w przeliczeniu, średnio więcej niż jeden tygodniowo.
Dynamizm rozwoju marki w Polsce, którego skalę obrazuje fakt, iż w chwili obecnej dysponuje ona łącznie ponad 100 tys. m² powierzchni handlowej, idzie w parze z bezkompromisowym podejściem do oferowania klientom najwyższej jakości – przede wszystkim w kwestii oferty produktowej, ale także obsługi klientów. Bogaty i zgodny z najnowszymi trendami asortyment prezentujący najwyższą jakość w korzystnej relacji do ceny, jak również obsługa na najwyższym poziomie są tym, co niezmiennie przyciąga kupujących do sklepów KiK. Świadczy o tym nie tylko ogromna liczba stałych klientów, ale też fakt, że dwa lata z rzędu (w 2016 i 2017 roku) marka została przez nich uhonorowana Złotym Laurem Klienta w kategorii „jakość obsługi”.
Nie tylko sklepy: wielokierunkowa ekspansja
Miniony rok funkcjonowania sieci w Polsce to przede wszystkim wspomniana już ekspansja. Zarówno w świecie rzeczywistym – mierzona otwarciami kolejnych sklepów – ale także wirtualnym. Jako nowoczesna marka, która w centrum starań niezmiennie stawia zadowolenie klienta, KiK rozbudowuje swoją działalność w sieci tak, by odpowiedzieć jego rosnącym wymaganiom i potrzebom. Stąd, oprócz stanowiącej wizytówkę, a zarazem bazę najistotniejszych dla konsumentów informacji strony internetowej, firma skupia wiele wysiłków wokół rozwijania swoich profili w najpopularniejszych mediach społecznościowych – wśród nich można wyróżnić prowadzony od maja 2017 roku profil sieci na Instagramie.
Jako firma hołdująca zasadom odpowiedzialności społecznej, KiK swoją obecność zaznacza również w ramach działalności, która na różne sposoby angażuje i wspiera Polaków. Do najgłośniejszych akcji w 2017 roku należy przekazanie pieniędzy zebranych przez klientów sklepów KiK. Łącznie przekazano już 160 000 zł na rzecz Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Stowarzyszenia „Piękne Anioły” i Fundacji Happy Kids. Środki wsparły edukację dzieci i młodzieży. Oprócz tego sieć doceniła też kreatywnych influencerów, którzy wykazywali się inwencją w trwającym 4 miesiące konkursie dla blogerów. KiK kolejny rok aktywnie wspiera także działalność akcji „Ośmiorniczki dla wcześniaków”.
Owocna przeszłość, ekscytująca przyszłość
– 2017 rok był dla marki KiK niezwykle owocny, zwłaszcza w kwestii ekspansji na polskim rynku. Już teraz mogę powiedzieć, że założenia i cele projektowane na minione 12 miesięcy udało się nam zrealizować w 100 procentach. Niezmienne zaangażowanie naszych pracowników i pozytywny feedback ze strony klientów sprawiają, że w nadchodzący rok spoglądam z ekscytacją i przekonaniem, że na jego końcu również czeka na nas sukces
– podsumowuje dyrektor generalny KiK, Mariusz Kulik.