15 lat minęło jak jeden dzień... a FORUM ciągle rośnie

2022-10-20 | 08:00

15 zwycięskich par – klientów gliwickiego FORUM z okazji 15-lecia centrum handlowego wyjedzie na wycieczkę do Paryża. Poza konkursem, który ruszy we wrześniu, najważniejsze dla klientów FORUM są dziś informacje o kierunku jego rozwoju. To właśnie rozwój czyni to miejsce przyjaznym, komfortowym, stale wzbogacającym tenant-mix, a także otwartym na społeczność lokalną i podejmującym ważne inicjatywy społeczne.


Centrum Handlowe FORUM kojarzy się klientom z dużym wyborem polskich i światowych marek, lokalizacją w sercu Gliwic oraz możliwością zakupów i rozrywki w jednym miejscu. Wśród 140 sklepów i punktów usługowych znajdują się m.in.: kino Cinema City, sieć siłowni Fitness Club Interfit, klub dla dzieci Bajkowy Labirynt, a nawet miejska biblioteka.

– Ofertę FORUM stale wzbogacamy nowymi markami, co potwierdzają kolejne otwarcia. Wzmacniamy także współpracę z obecnymi najemcami, którzy udostępniają klientom jeszcze większe powierzchnie swoich sklepów. Przykładem jest Sinsay, który trzykrotnie powiększył lokal i zajmuje aktualnie niemal 1150 m². To pokazuje, że wraz z piętnastką na karku weszliśmy w czas dobrych zmian. Doceniamy to szczególnie po doświadczeniach, jakie przyniósł wybuch pandemii COVID-19, co było dla wszystkich niełatwym momentem – mówi Patrycja Duczmal, dyrektor CH FORUM w Gliwicach.

Gdy pięć lat temu FORUM obchodziło 10-lecie istnienia, kończono wówczas modernizację powierzchni wspólnych, toalet oraz budowę nowych ciągów komunikacyjnych. Zburzono spocznik na półpiętrze i zastąpiono go podium scenicznym na parterze. Dziś Forum Gliwice wchodzi w całkiem nowy etap, gdyż rozwija wszystkie swoje sektory. W strefie food court pojawiła się restauracja Top Sushi. Ofertę home&decor wzbogaci Tchibo ze sklepem o powierzchni 145 m² oraz Homla o powierzchni aż 430 m². Działający w FORUM od 15 lat sklep Home&You przenosi się piętro wyżej i powiększa swoją powierzchnię dwukrotnie - wkrótce zajmie 515 m². Sektor fashion został wzbogacony o ofertę dla kobiet, na czele ze sklepami Tatum (164 m²) oraz ESOTIQ (75 m²), a niebawem dołączy do nich również Tous (128 m²). Strategia leasingowa, którą MVGM zarządzający centrum od 2013 r., zaczął systematycznie realizować od kilku miesięcy, przewiduje wprowadzanie marek, których nigdy nie było w FORUM, a nawet na lokalnym rynku.

 - W ostatnim czasie podpisaliśmy umowę z salonem optycznym Kodano o powierzchni 120 m² oraz wprowadziliśmy do galerii operatora sportowego – sieć siłowni Fitness Club Interfit, wynajmując jej ponad 1200 m². Ci najemcy zadebiutowali tym samym w Gliwicach – mówi  Małgorzata Słowik, Retail Leasing Director w firmie MVGM.

To, co dziś potwierdza właściwy kierunek rozwoju centrum, to wskaźnik odwiedzalności. W tej chwili jest on zbliżony do tego z 2019 r. Dodatkowo cieszy fakt, że zwiększyły się również obroty najemców o ok. 20-30 proc. w porównaniu z obrotami rejestrowanymi przed pandemią, co oznacza, że znacznie przewyższają one wskaźniki inflacyjne. Liczby te są również wynikiem zmiany strategii marketingowej. Kiedyś koncentrowała się ona na generowaniu footfallu oraz działaniach wizerunkowych, natomiast dziś w FORUM sprawdzają się systematyczne działania nagradzające stałych klientów, czyli program lojalnościowy i powiązane akcje prosprzedażowe oraz gry online. Dobrymi efektami cieszę się również akcje ukierunkowane na konkretnych najemców, podczas których klienci mogą odbierać nagrody tematyczne za zakupy w konkretnych sektorach.

Do skutecznych narzędzi marketingowych należy również magazyn „Forum News”, który kiedyś był pismem bardziej wizerunkowym, natomiast aktualnie jest narzędziem mocno wspierającym sprzedaż, prezentującym przede wszystkim najemców i ich ofertę.

– Wspieranie najemców po pandemii jest dla nas kluczowe, bowiem wszyscy wiemy, co przeżywali, gdy zostali zamknięci na kilka miesięcy. Dlatego też cieszymy się bardzo, że 15-lecie istnienia FORUM przypada na czas, kiedy klienci mają do nas pełny dostęp oraz zaufanie. Z tej okazji przygotowaliśmy kolejną akcję prosprzedażową a klienci, którzy wezmą w niej udział, pojadą na wycieczkę do Francji. Autokar z 30 osobami na pokładzie zatrzyma się dopiero w Paryżu. To się nazywa urodzinowe przyjęcie – mówi Alicja Suchańska-Królica, menadżer ds. marketingu w CH FORUM.

W ostatnim czasie w glwiwickim centrum FORUM wzmocniono jeszcze bardziej działania na rynku lokalnym i w sferze CSR. Tylko ostatnie społeczne inicjatywy przyciągnęły do FORUM miłośników psów i kotów, którzy podczas kilku eventów adoptowali ponad pół setki zwierząt. Wielkim zainteresowaniem cieszyła się także inauguracja cyklicznej imprezy FORUM Rękodzieła, będącej kontynuacją akcji „Pomaganie przez kupowanie”, którego początkiem było otwarcie sklepu charytatywnego Fundacji „Stacja 6”. Na co dzień FORUM współpracuje z Gliwickim Ośrodkiem Działań Społecznych - Centrum 3.0, Centrum Rozwoju Dzieci i Młodzieży Bumerang oraz Stowarzyszeniem GTW i wieloma innymi organizacjami pozarządowymi. W CH FORUM energia włożona w codzienną pracę wraca w postaci rosnących wyników sprzedażowych i zadowolenia klientów.

Tagi: Alicja Suchańska-Królica Forum Gliwice Małgorzata Słowik Patrycja Duczmal
Oceń artykuł:

Fot: CH Forum Źródło: CH Forum

zobacz więcej informacji o: Forum Gliwice

15 lat minęło jak jeden dzień... a FORUM ciągle rośnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.