Per aspera ad astra
Spacer po ścianie wieżowca, kolacja w ciemności, wyprawa wędkarska na łososie, tratowanie wraków, kulinarny event wśród stworów morskich i 3 milionów litrów wody - to tylko namiastka projektów własnych i partnerskich Wyjątkowego Prezentu, które podbiły serca mieszkańców Polski.
Początki firmy sięgają 2007 roku, kiedy to jedna osoba postanowiła zaskoczyć drugą niezwykłym prezentem w formie przeżycia…
- Inspiracją do powstania Wyjątkowego Prezentu był podarunek świąteczny, który mój wspólnik wręczał swojemu przyjacielowi. Był to 2007 rok, a prezentem był własnoręcznie zrobiony voucher na jazdę quadem. To wydarzenie wspominamy do dziś, właśnie jako symboliczny moment powstania firmy. Na samym początku w naszej ofercie było zaledwie kilkadziesiąt produktów
– wspomina CEO Wyjątkowego Prezentu Jakub Matuszewski.
Obecnie w ofercie Wyjątkowego Prezentu jest ponad 8 000 prezentów, w różnych lokalizacjach i dopasowanych do różnych gustów - dla kobiet, mężczyzn, par, przyjaciół, dzieci i rodzin. Dla miłośników ekstremalnych doświadczeń (jak noc na skale i lot szybowcem), dla spragnionych odpoczynku dla ciała i duszy (dzień w spa, wszelkie masaże i usługi upiększające, a także wyjazdy w klimatyczne miejsca), dla poszukiwaczy przygód (shitty dinner, kurs nurkowania i tratowanie wraków) i romantycznych chwil (podwodna kolacja, masaż dla dwojga, romantyczny pobyt w aquaparku i zwiedzanie winnicy).
Te i inne doświadczenia przeszły próbę pandemią COVID-19 i wybuchem wojny za wschodnią granicą. Jednak dzięki uważnemu słuchaniu klientów, wprowadzeniu wydłużonego czasu na realizację, systematycznemu zwiększaniu sieci partnerów i sprzedaży, a także wprowadzaniu nowych pomysłów na spełnianie małych i dużych marzeń firma odnotowuje ciągły wzrost sprzedaży. “Jeszcze bardziej doceniamy doświadczenia i prawdziwe emocje” - potwierdza na podstawie doświadczeń sprzedażowych kierownik retail sieci własnej Wyjątkowego Prezentu Cezary Holenderski.
Wyjątkowy Prezent od 15 lat stawia na nowatorskie rozwiązania. To oni stoją za dwoma najpopularniejszymi “fine diningami” w kraju - kolacją w ciemności i podwodną kolacją. Firma jako pierwsza i jedyna w branży podjęła decyzję o wydłużeniu ważności voucherów aż do 3 lat i ciągle szuka rozwiązań, które bezpośrednio i pośrednio wpływają na poprawę jakości oferowanych usług.
Ponadto Wyjątkowy Prezent jako pierwszy w swojej branży wprowadził gwarancję ceny, czyli zapewnienie, że cena prezentu jest zawsze identyczna jak u jego Wykonawcy. Innymi słowy - oferta na stronie wyjątkowyprezent.pl czy w jednym ze sklepów stacjonarnych firmy jest ceną rynkową lub nawet niższą od niej. To przekłada się na zaufanie klientów oraz przejrzyste warunki współpracy z partnerami.
Obserwując marzenia i potrzeby klientów, Wyjątkowy Prezent wprowadził rozwiązania prezentowe dla niezdecydowanych - Pakiety Prezentów (tzw. Pakiety Przeżyć), dzięki którym osoba obdarowana sama wybiera, jaki prezent chce zrealizować. Nie należy go jednak mylić z Kartą Podarunkową (która też jest w ofercie firmy). Pakiet to zbiór prezentów, dopasowanych tematycznie lub lokalnie, spośród których wybiera się jedno przeżycie. Jest to swoista gwarancja spokoju - zarówno dla osoby, która prezent wręcza, jak i tej, która go otrzymuje.
Nie istnieje uniwersalny klucz do sukcesu, ale Wyjątkowy Prezent w swoich działaniach wykazuje postawę prokonsumencką. Firma wielokrotnie podkreślała, że to Klient marzy i zaczyna dostrzegać, że spełnianie marzeń jest proste, co stało się mottem firmy w ostatnich latach. Wyjątkowy Prezent uważnie obserwuje rynek i tendencje, nie bojąc się wprowadzać nowatorskich rozwiązań, takich jak 3-letnie Vouchery czy samoobsługowe automaty sprzedażowe, tzw. voucheromaty. Ponadto firma cały czas rozwija własną i partnerską sieć sprzedaży.
- Jeśli miałbym wskazać największy sukces Wyjątkowego Prezentu, to bez wahania odpowiedziałbym: ludzie. Mam tu na myśli wszystkich, którzy tworzą tę wyjątkową firmę - zarówno osoby pracujące w biurze, jak i ambasadorów naszej marki w punktach sprzedaży na terenie całej Polski. Przykładamy dużą wagę do relacji w firmie i wiemy, że każdy z nas ma swoje pragnienia i pasje. Czerpiemy z tego inspirację, która przekłada się na oryginalny produkt - zdradza Jakub Matuszewski.
Równie ważna w rozwoju firmy jest sieć partnerów, którzy dostarczają nie tylko unikalne, ale również te popularne i lubiane oferty. Wśród ponad 8000 propozycji prezentowych znajdują się przeróżne możliwości spędzania czasu - od najbardziej popularnych, jak vouchery do klimatycznych restauracji czy wyjazdów w inspirujące miejsca, przez najbardziej ekstremalne, jak skok ze spadochronem czy zejście po pionowej ścianie budynku, aż do najbardziej oryginalnych, jak wyprawa wędkarska na łososie czy nurkowanie w zalanym kamieniołomie. Wielu Partnerów współpracuje z firmą od lat, tworząc naprawdę udane, oparte na zaufaniu, relacje.
Pierwszy sklep stacjonarny został otwarty w 2012 roku w Warszawie, w centrum handlowym Złote Tarasy. W trosce o dostępność dla klientów, Wyjątkowy Prezent prowadzi sprzedaż prezentów zarówno w formie online i przez własną sieć sprzedaży (we wrześniu został otwarty 62 sklep w sieci), jak i w sklepach partnerskich (m.in. Auchan, Market Ubezpieczeń, Media Markt). Ponadto w 2022 Wyjątkowy Prezent wprowadził nowoczesne rozwiązanie sprzedażowe - wówczas w warszawskiej Galerii Północnej stanął pierwszy w Polsce automat samoobsługowy, sprzedający vouchery na przeżycia.
Voucheromat to innowacyjny automat, który w sposób intuicyjny przeprowadza klienta przez cały proces zakupowy - od inteligentnego dopasowania prezentu do potrzeb, okazji i zainteresowań osoby obdarowywanej, aż do natychmiastowego i bezproblemowego zakupu. Jest to proste i inteligentne urządzenie, które pozwala w łatwy sposób zakupić prezent z całej dostępnej oferty, która stale się rozwija i rozszerza, a obecnie liczy ponad 8000 propozycji. Wszystkie przeżycia są dostępne od ręki, a Klient dodatkowo otrzymuje atrakcyjne pudełko prezentowe całkowicie za darmo, czyli otrzymuje gotowy do wręczenia prezent – nawet w niehandlową niedzielę.
Obecna strategia rozwoju samoobsługowej sprzedaży Wyjątkowego Prezentu, zakłada ekspansję na małe lokalizacje, w których otwarcie sklepu czy stoiska mogłoby być utrudnione.
- Od początku swojego istnienia na polskim rynku zaszczepiamy Polakom zamiłowanie do doświadczania. Jako pierwsi podjęliśmy się wyzwania, by zmieniać kulturę obdarowywania w taki sposób, by Polacy wręczali bliskim przeżycia pełne radości, które stwarzają szansę doświadczania nowych sytuacji, realizowania pasji i spełniania marzeń. Udało się, czego potwierdzeniem jest prawie 1 500 000 voucherów na przeżycia, które trafiły w ręce osób, którzy razem z nami wierzą, że spełnienie marzeń jest proste
- mówi CEO Wyjątkowego Prezentu.
Aktualnie najważniejszym celem firmy pozostaje utrzymanie pozycji lidera i zwiększenie udziału w rynku. Z wypowiedzi liderów wynika, że firma w kolejnych latach planuje dynamiczny rozwój sieci sprzedaży - własnej i partnerskiej.