FACTORY Poznań świętuje 10. rocznicę powstania. Popularne centrum outlet, zarządzane przez NEINVER, odwiedza każdego roku średnio 2,5 mln klientów. W ciągu 10 lat sprzedaż rosła średnio o 7% rocznie.
NEINVER zbudował rynek polskich outletów
FACTORY Poznań jest pierwszym i jak do tej pory jedynym centrum wyprzedażowym w Wielkopolsce. Gdy powstało w 2007 roku gromadziło 71 sklepów popularnych wówczas marek na 9600 m² powierzchni handlowej. W rok później zwiększyło powierzchnię o kolejne 5 000 m² - dla najemców i klientów robiących zakupy.
Poznańskie FACTORY było wówczas trzecim outletem w kraju, zbudowanym i zarządzanym przez NEINVER – lidera rynku centrów wyprzedażowych w Hiszpanii i Polsce. NEINVER stworzył rynek centrów wyprzedażowych w Polsce, otwierając w 2002 roku pierwszy obiekt tego formatu - podwarszawskie FACTORY Ursus, a cztery lata później FACTORY Wrocław.
Klienci poznańskiego FACTORY
- FACTORY Poznań, w ciągu minionych 10 lat, zmieniało się wraz z rynkiem centrów wyprzedażowych w Polsce. To miejsce pierwszego kontaktu dla wielu mieszkańców Poznania i okolicznych miejscowości. Dzięki bliskości autostrady i miejskich obwodnic, często odwiedzają je również klienci, pokonujący trasę nawet do 100 km
– podkreśla Aleksandra Grychowska, dyrektor centrum FACTORY Poznań.
Wśród robiących zakupy, aż 46% procent stanowią mężczyźni, co jest efektem silnej reprezentacji marek mody męskiej i sklepów sportowych. Centrum posiada też bogatą ofertę dla kobiet, które poznański outlet odwiedzają najczęściej.
Popularne marki w Poznaniu
Dzisiaj na 14 800 m² powierzchni handlowej, FACTORY Poznań gromadzi 90 sklepów outletowych niemal wszystkich branż: od mody damskiej i męskiej czy ubrań dla dzieci, przez popularne salony obuwnicze, biżuterię, akcesoria i artykuły wnętrzarskie, po bardzo bogatą ofertę sportową. W ostatnim roku do najemców poznańskiego outletu dołączył m.in. Guess – znana marka modowa z segmentu premium czy salon biżuterii Apart. W FACTORY odnaleźć można jedyny sklep hiszpańskiej marki Desigual w Poznaniu, czy jedyny salon outletowy z obuwiem Aldo. Wszystkie dostępne są w stale obniżonych cenach - od 30% do 70%.
FACTORY Poznań zmienia się dla klientów
W ciągu minionych 10 lat, FACTORY Poznań wielokrotnie udoskonalało wystrój wnętrz i wprowadzało liczne udogodnienia dla klientów. W obiekcie dominują przejrzyste, szklane witryny, z elementami aluminium i ciepłym oświetleniem. W ostatnim czasie otwarte zostały nowoczesne, eko-przyjazne toalety, pokoje dla rodziców z dziećmi oraz specjalny punkt informacyjny dla klientów. Nie brakuje też strefy chilloutu na oddech w czasie zakupów, kafejek i restauracji czy miejsca z profesjonalną opieką dla dzieci. Klienci mają też możliwość zakupu kart podarunkowy do wszystkich salonów outletowych.
Tego lata w centrum powstała stacja popularnych miejskich rowerów Nextbike. To najbardziej wysunięty na południe punkt poznańskiego roweru miejskiego na mapie miasta i okolic. Stacja FACTORY Poznań ma też samoobsługowy punkt naprawy rowerów.