Jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce obchodzi 21. urodziny! Empik.com zaczął działać w październiku 1998 roku. Dziś na tej stronie rejestrowanych jest ponad 10,34 mln wizyt miesięcznie. 4,4 miliona użytkowników korzysta z programu Mój Empik. Oferowanych jest 2 miliony produktów w 16 kategoriach. Użytkownicy pobrali już ponad 1 milion razy mobilną aplikację Empik, a poprzez innowacyjną platformę marketplace odnotowano już ponad 500 tys. zamówień w ciągu dwóch lat od startu.
Kryminały, kreatywne zabawki i ulubiony bohater dzieci
Remigiusz Mróz, klocki LEGO i Harry Potter to najczęściej wyszukiwane pozycje w Empik.com w 2019 roku. Empik jest nie tylko dystrybutorem książek, płyt czy filmów, ale również szerokiej oferty produktów nie-edytorialnych, takich jak zabawki, produkty dla mamy i dziecka, kosmetyki do makijażu i pielęgnacji ciała, perfumy, artykuły do wyposażenia wnętrz czy urządzenia elektroniczne. Przez 21 lat działalności ten jeden z najpopularniejszych e-sklepów w Polsce rozrastał się, powiększając swój asortyment, aby wspierać rozmaite pasje i zainteresowania swoich klientów. W tym czasie, wraz z dynamicznym rozwojem handlu elektronicznego, zmieniały się także zachowania i zwyczaje zakupowe Polaków.
Trzeci polski sklep internetowy
Według danych Gemius za wrzesień 2019, Empik.com jest 3. najpopularniejszym polskim sklepem internetowym[2]. W badanym okresie Empik.com odnotował niemal 66,9 milionów odsłon (dokładnie 66 885 282) oraz prawie 20. procentowy wzrost liczby użytkowników (tzw. real users) względem analogicznego okresu roku ubiegłego (dokładnie 19,73%).
Empik z Laurem Opineo
We wrześniu 2019 Empik.com został też wyróżniony Laurem Opineo za zajęcie miejsca w pierwszej dziesiątce w kategorii „Książki” w 10. edycji niezależnego rankingu Opineo.pl. Wyróżnione w rankingu firmy otrzymują Laury jako potwierdzenie ich dbałości o najwyższą jakość oferowanych usług.
W tegorocznej edycji zebrano dwa miliony głosów oddanych przez klientów, którzy ocenili ponad 38 tys. sklepów internetowych. Oceny sklepów wystawione na Opineo.pl poparte są realnymi doświadczeniami setek tysięcy klientów.
Black Friday 2019 – jesienne szaleństwo wyprzedaży
Tej jesieni Empik ponownie szykuje się na kolejne rekordy sprzedaży z okazji Black Friday. Czarny Piątek to dzień największych wyprzedaży w roku. Ten zwyczaj wywodzący się z USA, przypadający w ostatni piątek listopada, skutecznie przyjął się od kilku lat także w Polsce i na dobre zagościł w sercach konsumentów. W ubiegłym roku, w Black Friday poprzez empik.com zrealizowano 128 347 zamówień. Także w ciągu całego listopada 2018 witryna empik.com znalazła się TOP3 e-commerce w Polsce, odnotowując 130 692 525 odsłon wykonanych łącznie przez 5 816 699 użytkowników. W tym roku firma spodziewa się podobnych wyników.
Strategia omnichannel oraz unifikacja usług online i offline
Jesienią 2019 mijają też dwa lata od uruchomienia unikalnej usługi usługi ekspresowej realizacji i odbioru zamówień. Ta usługa daje klientom możliwość zdalnego sprawdzenia w wybranym salonie Empiku dostępności towaru - w aplikacji mobilnej lub poprzez stronę empik.com - zarezerwowania go i odebrania w sklepie w ciągu zaledwie 2 godzin! To forma realizacji zakupów, zyskująca coraz większą popularność wśród klientów (+38% rok do roku) jest elementem strategii omnichannel Empiku. Wraz z programami Mój Empik i Empik Premium to doskonały przykład spajania światów online i offline – z korzyścią dla użytkowników.