Realizując program „Decydujesz, pomagamy” Tesco Polska wspiera aktywnych mieszkańców poprzez przekazywanie grantów na zgłaszane przez nich projekty. W ciągu trzech lat trwania programu wsparcie finansowe otrzymało 1 190 pomysłów społeczników w całej Polsce. 1 kwietnia rusza kolejna – VI edycja programu „Decydujesz, pomagamy”.
Od 2016, wraz z Tesco, wsparliśmy aż 1 190 projektów społecznych. Ogromne zaangażowanie mieszkańców i naszych klientów to dowód na to, że program jest najlepszą odpowiedzią na stale rosnącą wśród Polaków potrzebę współdecydowania o swoim najbliższym otoczeniu. Wsparcie podczas programu jest ogromne, widać to na przykładzie głosów oddanych w ciągu wszystkich pięciu edycji – 26 746 271. Liczby mówią same za siebie, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem. Dziękujemy, że jesteście z nami!
– podkreśla Katarzyna Michalska-Miszczyk, Prezes Fundacji Tesco.
Na potrzeby programu Polska została podzielona na mikroregiony, w obrębie których organizacje mogą rywalizować o wsparcie finansowe swoich działań. W każdym z regionów dofinansowanie w wysokości 5 000 zł, 3 000 zł lub 1 000 zł otrzymają trzy inicjatywy społeczne. Do programu może zgłosić się każdy - zarówno organizacja pozarządowa, spółdzielnia socjalna, instytucja publiczna, jak i grupa mieszkańców, która aktywnie działa w lokalnej społeczności. Pomysł można zgłaszać za pomocą formularza dostępnego na stronie www.tesco.pl/pomagamy od 1 do 29 kwietnia 2019 roku.
Program realizowany jest w 4 krajach Europy Środkowej: Polsce, Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech. W pięciu edycjach realizowanych w 4 krajach 3 197 projektów społecznych otrzymało granty o łącznej wartości ponad 2,8 mln euro.
Pomagając lokalnie, Tesco kreuje realne zmiany w skali globalnej
Prowadzone przez firmę działania skupiają się na wdrażaniu zmian w obszarach, które mają znaczenie dla klientów, pracowników, oraz lokalnych społeczności. Każdego dnia Tesco stawia czoła społecznym, środowiskowym oraz ekonomicznym wyzwaniom. „Każdy, nawet najmniejszy, pomocny gest ma wielkie znaczenie” – tak brzmi wpisane w DNA firmy przekonanie, które przekłada się na aktualną strategię biznesową. Strategia Pomocnych Gestów opiera się na trzech filarach - ludzie, produkty i miejsca. Tesco, jako świadoma sieć handlowa, walczy z niemarnowaniem żywności. Stara się wpływać na procesy wszystkich etapów w łańcuchu dostaw od producenta po konsumenta. Dzięki linii produktów „Perfectly Imperfect” klient, ma możliwość kupienia smacznych owoców i warzyw, które z powodu swojego nieidealnego wyglądu mogą trafić do kosza jeszcze u producentów. Sieć stara się mieć również realny wpływ na środowisko. Do 2025 r. wszystkie opakowania będą w pełni nadające się do recyklingu lub przetworzenia, a całość papieru i tektury będzie pochodzić w 100% ze zrównoważonych źródeł. Program grantowy „Decydujesz, pomagamy” to przykład działań mających na celu poprawę jakości naszego najbliższego otoczenia.
W Polsce w ciągu pięciu edycji Tesco wsparło 1 190 projektów, przekazując łącznie 4 450 000 zł mln złotych na rzecz lokalnych społecznych inicjatyw.