4F wprowadza ekologiczne opakowania w sprzedaży wysyłkowej

2022-04-21 | 12:00

Rezygnacja z wysyłki produktów w opakowaniach z tworzyw sztucznych na rzecz przyjaznych środowisku kopert papierowych i kartonów to kolejny krok podjęty przez markę 4F na drodze do ograniczania zużycia plastiku i bardziej zrównoważonego działania organizacji.

4F stale dąży do redukcji ilości wytwarzanych odpadów, stawia na recykling i ponowne użycie surowców. W ubiegłym roku dołączyła do Polskiego Paktu Plastikowego.

W marcu przyszedł czas na kolejny etap zmian – do sprzedaży wysyłkowej wprowadzone zostały bardziej zrównoważone opakowania.

- Mamy świadomość negatywnego wpływu na środowisko branży odzieżowej i tekstylnej, dlatego stale podejmujemy kolejne inicjatywy, których celem jest ograniczenie tego oddziaływania przez nasze marki. W styczniu wprowadziliśmy strategię 4F Change, u której podstaw leży przejście z modelu linearnego na cyrkularny obieg odzieży. W ramach 4F Change wprowadziliśmy już w wybranych sklepach 4F strefy Wear Fair z odzieżą używaną, uruchomiliśmy też testowo wypożyczalnię ubrań narciarskich. Przyszedł czas na kolejny ruch tym razem dotyczący sprzedaży online

- mówi Magdalena Stepień-Łyga, członek Zarządu OTCF.

Zamówienia składane w sieci bez względu na formę dostawy i kraj docelowy będą od teraz wysyłane w opakowaniach przyjaznych dla środowiska – papierowych kopertach i kartonach.

- Kwestia opakowań zajmuje niezwykle ważne miejsce w strategii 4F Change, dlatego pracujemy nad ich maksymalną eliminacją. Tam, gdzie rezygnacja z opakowań z tworzyw sztucznych nie będzie możliwa, zamierzamy wprowadzić opakowania podlegające w 100 procentach recyklingowi - kontynuuje Magdalena Stepień-Łyga.

W ramach wdrażania zrównoważonych rozwiązań 4F wprowadza także proekologiczną, nowoczesną logistykę odpadów m.in. poprzez odzyskiwanie kartonów do ponownego użycia oraz selektywną zbiórkę odpadów i ich recykling w biurach i sklepach marki.

Kolejnym krokiem przewidzianym w strategii 4F Change jest wdrażanie nowego podejścia do projektowania w oparciu o materiały pochodzące z drugiego obiegu i pozyskiwane w sposób zrównoważony.

Tagi: 4F Działania pro-ekologiczne E-commerce / Omnichanel Magdalena Stepień-Łyga
Oceń artykuł:

Źródło: 4F

4F wprowadza ekologiczne opakowania w sprzedaży wysyłkowej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.