55 proc. Polaków kupuje produkty remontowe i wykończeniowe online – raport Muszkieterów

2021-10-08 | 11:00

Polacy deklarują zmianę nawyków remontowych po pandemii. Według badania Jak kupuje polski konsument? Trendy e commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów, aż 61 proc. Polaków wskazuje, że zakupy produktów remontowych i wykończeniowych robiło online jeszcze przed pojawieniem się koronawirusa, jednak obecnie częściej korzysta z takiego rozwiązania. 51 proc. respondentów planuje remont w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 55 proc. kupuje potrzebne do niego produkty przez Internet.

 

Ile kosztują nas zakupy w Internecie?

Badanie zlecone przez Grupę Muszkieterów, zarządzającą sieciami Intermarché i Bricomarché, wykazało, że Polacy na zakupy online przeznaczają średnio 297,58 zł miesięcznie. W przypadku nabywania materiałów remontowych oraz do wykończenia mieszkania kwota ta jest już ponad półtorakrotnie wyższa i sięga 449,67 zł miesięcznie. Aż 23 proc. respondentów odpowiada, że ponad połowę swojego budżetu na produkty remontowe i wykończeniowe wydaje w Internecie.

– Konsekwentnie stawiamy na rozwój kanału e-commerce w Grupie Muszkieterów. Bricomarché jako pierwsza w Polsce sieć handlowa wprowadziło do powszechnego użytku boksy pozwalające na wygodny, szybki i bezkontaktowy odbiór towarów. To przełomowe rozwiązanie znalazło uznanie u szerokiego grona klientów, dzięki czemu sieć Bricomatów rozwinęła się niezwykle dynamicznie i obecnie obejmuje swoim zasięgiem już ponad 75 lokalizacji na terenie całej Polski. Przeprowadzone w sierpniu badanie potwierdza trwały wzrost e-commerce w zakresie zakupu towarów remontowych i wykończeniowych oraz wyznacza jasny kierunek dalszego rozwoju

– mówi Magdalena Wiśniewska, Kierownik Działu Zarządzania Projektami sieci Bricomarché w Polsce.

Najpopularniejsze artykuły remontowe kupowane online

Badanie Grupy Muszkieterów sprawdziło trendy e-commerce również w zakresie najchętniej kupowanych produktów. Wyniki pokazują, że największą popularnością w przypadku remontów i wykończenia mieszkania cieszą się artykuły oświetleniowe, które kupuje 54 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazły się dekoracje wnętrz (ich zakup deklaruje 47 proc. respondentów), a na trzecim – produkty do wyposażenia łazienki (wybór 40 proc. respondentów).

Dostawa do domu czy do Bricomatu?

Najczęściej wybierany sposób dostawy towarów remontowych i wykończeniowych nie stanowi zaskoczenia. Według raportu jest nim kurier, którego wybiera 60 proc. Polaków. Niespodzianką jest natomiast druga najpopularniejsza opcja dostawy. Na tej pozycji znalazły się paczkomaty i inne boksy, które preferuje 30 proc. respondentów. W przypadku produktów wykończeniowych i remontowych na taki odbiór pozwalają m.in. Bricomaty, czyli autorskie boksy sieci Bricomarché. Ich budowa umożliwia przechowanie towarów również wielkogabarytowych, co dla wielu klientów jest kluczową zaletą. Jak wyraźnie widać w raporcie, tego typu rozwiązania e-commerce zyskują popularność nie tylko w zakresie produktów codziennego użytku, ale, co ciekawe, również artykułów remontowych i wykończeniowych.

– Przeprowadzone badanie pokazało, że pandemia trwale zmieniła nawyki zakupowe Polaków w zakresie nabywania artykułów wykończeniowych i remontowych. Zauważalna większość respondentów zadeklarowała, że przed pandemią robiła już tego typu zakupy przez Internet, jednak teraz robi to częściej. Jest to z pewnością bardzo ważna obserwacja dla wszystkich podmiotów na rynku oraz wyraźny sygnał dalszych zmian. – dodaje Magdalena Wiśniewska.

 

Tagi: Grupa Muszkieterów Magdalena Wiśniewska Raport
Oceń artykuł:

Źródło: Muszkieterowie

Zobacz także

55 proc. Polaków kupuje produkty remontowe i wykończeniowe online – raport Muszkieterów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.