- W II kwartale osiągnęliśmy mocne wyniki operacyjne, które będą obciążone odpisami aktualizującymi. Ze względu na wzrost przeterminowania należności oraz pogorszenia ratingu Rosji i Białorusi wynikającego z rosyjskiej agresji zbrojnej w Ukrainie, musieliśmy utworzyć odpisy aktualizujące wartość należności i udziałów w spółkach zależnych. Co ważne, pomimo wpływu na rachunek wyników Grupy, ten proces nie ma wpływu na naszą obecną pozycję gotówkową
– komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.
Spółka podkreśla, że należności od rosyjskiej spółki są nadal do odzyskania, a problem ściągalności wynika m.in. z braku płynności rubla (banki nie przyjmują przelewów w rublach).
- Spółka białoruska osiągnęła bardzo dobre wyniki operacyjne, a utworzony odpis wynika z obniżonego ratingu dla tego kraju, co wynika z większego ryzyka prowadzenia działalności – dodaje Dworczak.
Łączna wartość odpisów aktualizujących odnoszących się do spółki DPM wynosi około 16,2 mln. zł, w tym 2,7 mln. zł to odpis aktualizujący wartość należności, a 13,5 mln zł dotyczy odpisu na wartość udziałów w DPM. Odpis aktualizujący wartość udziałów w DPM wynika przede wszystkim ze wzrostu wskaźnika premii za ryzyko działalności na Białorusi, która wzrosła z 6,43% w styczniu 2022 r. do 16,77% w lipcu 2022 r.
Grupa CDRL jest wiodącym dystrybutorem odzieży dziecięcej w Europie Środkowej i Wschodniej. Spółka w swoim portfolio posiada takie marki jak Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz Buslik będąca największą siecią supermarketów dla dzieci na Białorusi.