NEINVER i Nuveen Real Estate ogłosiły datę otwarcia centrum Amsterdam The Style Outlets. Nowe centrum powstało dzięki inwestycjom wynoszącym ok. 110 milionów euro. 26 listopada zostanie otwarte dla klientów. Projekt prowadzony jest wspólnie przez NEINVER i Nuveen Real Estate.
NEINVER to europejska spółka, specjalizującą się w inwestycjach, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi - drugi pod względem wielkości operator centrów outlet w Europie i lider rynku w Hiszpanii i Polsce. Nuveen Real Estate jest jednym z największych zarządców inwestycji na świecie.
Na 19,000 mkw. powierzchni, Amsterdam The Style Outlets zgromadzi 110 sklepów, w tym takie międzynarodowe marki, jak Björn Borg, GUESS, New Balance, Nike, O’Neil, PUMA, Salomon i The Kooples. Centrum otworzy się dla klientów z 75 procentowym poziomem wynajętej powierzchni, a kolejne marki zaplanowały dołączenie w najbliższych tygodniach. Oprócz ekskluzywnej oferty handlowej, NEINVER zaoferuje gościom niezwykłe doświadczenie zakupowe, w tym m.in. usługi concierge. Ponadto, 1000 mkw. przeznaczono na powierzchnię rekreacyjną, restauracje ze stolikami na wolnym powietrzu i pasaże. Dzięki otwarciu centrum powstanie około 600 miejsc pracy.
- Otwarcie Amsterdam The Style Outlets rozszerzy zasięg geograficzny spółki o bardzo atrakcyjny rynek, stanowiąc kamien milowy naszej strategii wzrostu. To siedemnaste centrum outlet w europejskim portfolio NEINVER i pierwsze w Holandii. Dokładaliśmy wszelkich starań w trakcie lockdownu, aby kontynuować realizację projektu i dotrzymać terminu otwarcia. Z jednej strony ponad 20-letnie doświadczenie NEINVER w branży outletów, a z drugiej silne strony samego projektu - doskonała lokalizacja z zasięgiem obejmującym 12 milionów potencjalnych klientów w promieniu nieprzekraczającym 90 minut dojazdu samochodem, przemyślany miks marek modowych, sportowych i rekreacyjnych w niezwykłym środowisku zakupowym, opierającym się o najnowocześniejsze rozwiązania projektowe, czerpiące z najlepszych przykładów niderlandzkiej architektury - to wszystko zapewni sukces tego flagowego przedsięwzięcia, mającego szansę stać się głównym celem zakupów w Holandii
- mówi Daniel Losantos, prezes NEINVER.
- Nowe centrum outlet w Amsterdamie stanowi kolejny znaczący krok naszej współpracy z NEINVER. Nie możemy doczekać się momentu, by zobaczyć w drzwiach pierwszych gości. W Nuveen wierzymy w sektor outletów, ponieważ oferuje on niezwykłe doświadczenie zakupowe i w dalszym ciągu stawia względny opór trendowi handlu w sieci. Amsterdam zasługuje na dobrej jakości ofertę zakupową tego segmentu. Spodziewamy się, że otwarcie nowego centrum będzie dużym sukcesem
- komentuje Charlotte Ashworth, Fund Manager w Nuveen Real Estate.
NEINVER finalizuje właśnie budowę obiektu: ukończono roboty murarskie wewnętrznych fasad i montaż profili aluminiowych, a także innych detali w glazurze i elementach ceglanych. Trwają zaawansowane prace nad szklanymi wejściami, do których dodawane są drewniane panele i płytki typu „metro tiles” dla uzyskania wyjątkowego efektu. Wkrótce ukończone zostaną posadzki i parking pod dachem. Gotowe do montażu w pasażach są już ławki i zieleń. Rozpoczęło się przekazywanie pierwszych lokali najemcom.
Niezwykła lokalizacja w regionie Randstad
Centrum Amsterdam The Style Outlets jest położone w pierwszorzędnej lokalizacji – w Randstad, jednym z najzamożniejszych i najgęściej zaludnionych regionów Europy, w obrębie którego znajdują się cztery największe miasta Holandii, o zasięgu 12 milionów potencjalnych klientów w promieniu 90 minut jazdy samochodem. Amsterdam The Style Outlets będzie pierwszym centrum outlet w regionie. Dzieli je zaledwie10 minut od lotniska Schiphol w Amsterdamie, mieści się niedaleko stacji kolejowej Halfweg-Zwanenburg i zaledwie dwa przystanki od głównej stacji Amsterdam Central Station.
Dla zmotoryzowanych klientów przygotowano 2230 miejsc parkingowych i 200 dla rowerów.
Architektura, moda i historia
Przywiązanie centrum Amsterdam The Style Outlets do stylu znajduje odzwierciedlenie nie tylko w wyjątkowych kolekcjach ubrań, które zawisną w jego sklepach. To także architektura całego outletu, która odbija echem historię jego otoczenia. Przywodzi na myśl budowle starych fabryk i znajduje inspirację w historycznej strefie SugarCity, w której znajduje się obiekt. Ponieważ outlet ulokowany jest na palach wystających z wody, wydaje się sam wyrastać z wody, składając tym samym hołd tradycyjnemu stylowi architektonicznemu Amsterdamu. Outlet, zbudowany zgodnie z wysokimi standardami w zakresie zrównoważonego rozwoju, uzyskał w fazie projektowej certyfikat BREEAM New Construction.
Rób zakupy bezpiecznie, nie narażaj się
Od pierwszego dnia po otwarciu nowy outlet będzie działał zgodnie z zaleceniami „Kupuj bezpiecznie, nie narażaj się”, opracowanymi wspólnie z organizacją SGS, zajmującą się nadzorem i certyfikacją, aby zapewnić najskuteczniejsze środki ochrony przeciwko rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Dzięki podjętym działaniom zapobiegawczym, takim jak ścisłe procedury sanitarne, łatwe w obsłudze środki do dezynfekcji i zespoły monitorujące, Amsterdam The Style Outlets stara się zapewnić odwiedzającym przyjemne i bezpieczne doświadczenie zakupowe już z chwilą otwarcia.