Atrium Promenada zdobyło złotą statuetkę w międzynarodowym konkursie ICSC SOLAL Marketing Awards za instalację Aleja Ciekawostek. Projekt zwyciężył w kategorii Customer Services, pokonując osiem innych projektów zgłoszonych w tej kategorii. Jury konkursu doceniło kreatywną i innowacyjną przestrzeń rozrywki i rekreacji, która została przygotowana na okres przebudowy głównego pasażu handlowego Atrium Promenada. ICSC Solal Marketing Awards to jedna z najważniejszych i najbardziej prestiżowych nagród marketingowych w branży retail. Wręczenie statuetek miało miejsce podczas uroczystej gali w Amsterdamie.
Atrium Promenada, flagowy obiekt Grupy Atrium, od 2015 roku przechodzi stylową metamorfozę, czerpiąc ze światowych trendów, a także pojawiających się na rynku innowacji. Prace związane z wieloetapową przebudową i rozbudową centrum odbywają się bez wyłączania przebudowywanych części obiektu z użytku. Wyzwanie związane z aktualnym, najtrudniejszym etapem - modernizacji głównego pasażu - i pracami trwającymi nieprzerwanie od niemal półtora roku w sercu centrum, Grupa Atrium zamieniła na szansę wprowadzenia innowacyjnego, interaktywnego projektu, który kształtuje nowe spojrzenie na przestrzeń centrum handlowego. Wykorzystując kreatywne i proaktywne podejście do przebudowy, Atrium stworzyło tymczasową instalację – Alejkę Ciekawostek.
Alejka Ciekawostek to autorsko zaprojektowana i wykonana przestrzeń rozrywki i rekreacji, którą wyznaczają ciągnące się wzdłuż głównego pasażu Promenady interaktywne kamieniczki. Rysunki kamieniczek zostały wykonane przez znaną ilustratorkę książek dla dzieci – Kasię Cerazy. W inspirowane kultową opowieścią „Mary Poppins” kamieniczki wkomponowane są interaktywne instalacje z grami, zadaniami oraz ekranami, tworząc inspirującą przestrzeń do nauki poprzez zabawę w trzech strefach: „sztuka”, „gry i zabawy” oraz „wiedza”. Alejka Ciekawostek tworzy nowy wymiar retailtainmentu – odwiedzające centrum dzieci, młodzież, ale też całe rodziny mogą spędzić wolny czas, obcując w przestrzeni handlowej ze sztuką i nauką poprzez zabawę, a niezwykła scenografia i niecodzienne atrakcje edukacyjne w szczególny sposób rozwijają wrażliwość, estetykę, kreatywność i wiedzę.
Alejka Ciekawostek stworzyła nowe możliwośći integracj dla lokalnej społeczności, stanowiąc zarazem atrakcyjne i skuteczne połączenie dwóch funkcjonujących części centrum handlowego, rozdzielonych 200-metrowym odcinkiem pasażu w przebudowie.
Alejka Ciekawostek ustępuje obecnie miejsca flagowym sklepom i salonom modowym w najnowszych konceptach, które zostaną otwarte w powstającej właśnie w miejscu głównego pasażu przestrzennej, unikalnej pod względem architektury i atmosfery, Alei Fontann. Kilka atrakcji z Alei Ciekawostek zostanie udostępnionych w innym miejscu warszawskiej Promenady w pobliżu nowej strefy food court.
Nagrody ICSC SOLAL MARKETING AWARDS są przyznawane dorocznie przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (International Council of Shopping Centers - ICSC). W tegorocznej edycji wzięło udział łącznie 216 zgłoszeń z 22 krajów, w podziale na 8 kategorii.
Do konkursu zgłaszane są najlepsze projekty z obszaru retail marketingu z Europy i Afryki Południowej. Kampanie oceniane są pod kątem unikalności konceptu, efektywności oraz skuteczności dotarcia. Najlepsze wyznaczają punkt odniesienia dla branży.