Badania: Polacy znów wydają w galeriach handlowych? Kupują laptopy, biżuterię i ubrania

2020-10-09 | 18:53

Pandemia nie powstrzymuje Polaków przed wydawaniem pieniędzy w centrach handlowych? Jak pokazuje analiza aż 21342 paragonów, o jaką pokusiła się Galeria Jurajska, konsumenci powoli wracają do zwyczajów zakupowych sprzed lockdown'u.

Przez ostatnie miesiące Polacy ostrożnie podchodzili do zakupów. Rzadziej odwiedzaliśmy centra handlowe, staliśmy się także bardziej oszczędni. Jak wynika z badan Santander  Consumer Bank, aż 30 proc. deklaruje, że stara się kontrolować swoje wydatki. Nie oznacza to jednak, że mocno zaciskamy pasa i odmawiamy sobie przyjemności.

Wręcz odwrotnie, odwiedzając galerie handlowe znów wydajemy tam sporo. Pokazuje to analiza aż 21342 paragonów, jaką wykonała Galeria Jurajska, przy okazji organizowanej tam loterii. To pierwsza próba podsumowania wydatków klientów w centrum handlowym od czasu zniesienia ograniczeń. Co zauważono?

Największą średnią wartość osiągnęły paragony ze sklepów z elektroniką, AGD i RTV. Pokrywa się to z rynkowym trendem. Badania Santander Consumer Bank pokazują, że w ostatnim czasie aż 6,9%  Polaków zdecydowało się na zakup dodatkowego sprzętu.  Kolejne miejsce pod względem wartości paragonów zajęły sklepy z biżuterią, modą oraz segmentów home i zdrowia i urody.

- Wyniki, jakie uzyskaliśmy dzięki analizie zaskakują, bo stoją nieco w kontrze do prognoz mówiących o spadku wydatków konsumenckich. Do tego zebrane dane uwidaczniają aż 2 pozytywne zjawiska, które wyczekiwane były przez rynek. Po pierwsze, wydatki konsumentów wracają do poziomu sprzed pandemii, co jest sygnałem, że jednak nie zaciśniemy aż tak mocno pasa. Po drugie, niektóre branże notują wzrost wartości paragonów.  Tak jest chociażby w przypadku elektroniki, która zyskuje dzięki konieczności zakupy sprzętu m.in. z powodu przejścia wielu osób na telepracę czy do nauki zdalnej

- mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

Ale to nie koniec dobrych wieść. Wracamy do sklepów, które chętnie odwiedzaliśmy przed pandemią. Blisko 50% analizowanych paragonów pochodziło ze sklepów odzieżowych. Na drugim miejscu uplasowały się sklepy z butami i galanterią -  ok. 15%. Trzecim segmentem, w którym klienci najchętniej robili zakupy było zdrowie i uroda. Drogerie, perfumerie i apteki wygenerowały aż 8,4% paragonów. Na czwartym miejscu uplasowała się elektronika, na piątym biżuteria.

- Branże, które najmocniej dotknął koronakryzys zaczynają odrabiać straty. I chociaż nie ma jeszcze powodu do hurraoptymizmu, to przeprowadzona przez nas analiza pokazuje pewien pozytywny trend powrotu nie tylko na zakupy, ale i do shoppingu. Trend ten w najbliższych 2-3 miesiącach ma szansę się umocnić, o ile sytuacja z związku z COVID-19 nie pogorszy sprawy. Tym bardziej, że przed nami prawdziwy maraton handlowy, obejmujący m.in. nowe kolekcje w sklepach ,kolejne akcje prosale, promocje Black Friday czy święta - mówi.

Nie oznacza to jednak, że nic się nie zmieniło. Jak zauważa przedstawicielka Jurajskiej, nieco inaczej dziś zachowujemy się na zakupach. - Wartość paragonów pokazuje, że nasze zakupy stały się konkretniejsze. Do galerii wpadamy rzadziej, spędzamy w niej mniej czasu, ale więcej kupujemy. Zakupy stały się bardziej celowe i przemyślane. Odwiedzamy kilka sklepów i w każdym coś kupujemy - zauważa.

*Analizę paragonów w trakcie trwania loterii przeprowadzono w dniach od 5 do 26 września 2020. W sumie analizie poddano 21342 dowodów zakupu, po okazaniu których klienci galerii mogli odebrać kupon loteryjny i przystąpić do loterii.

Tagi: Galeria Jurajska Raport Violetta Dziubin – Łuszczyk
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

Badania: Polacy znów wydają w galeriach handlowych? Kupują laptopy, biżuterię i ubrania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.