Badanie NEINVER: 95% konsumentów wybiera się na letnie wyprzedaże

2022-07-12 | 18:45

Ponad 95 procent polskich konsumentów weźmie udział w tegorocznych letnich wyprzedażach, a 56 procent z nich będzie poszukiwać okazji w centrach outletowych – wynika z badania przeprowadzonego przez NEINVER, drugiego operatora centrów outlet w Europie oraz lidera rynku w Polsce i Hiszpanii. Odpowiedzi w internetowych ankietach udzielali mieszkańcy czterech regionów Polski.

- Jak pokazują ustalenia badawcze NEINVER, ale również wyniki odwiedzin i sprzedaży w branży handlowej w drugim kwartale tego roku, klienci wracają na zakupy. To bardzo dobry sygnał dla rynku, który należy efektywnie spożytkować, dbając o dobrą ofertę produktów i pozytywne doświadczenia zakupowe na miejscu. Co ważne dla centrów outletowych, klienci przykładają dużą wagą do ostatecznej ceny produktu podczas wyprzedaży i stawiają na ulubione marki, zwłaszcza te, na których produkty nie mogą sobie pozwolić w innych okresach roku, poza wyprzedażami

– mówi Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER.

Podczas letnich wyprzedaży najwięcej klientów (35%) deklaruje wydatki w granicach 200 zł - 500 zł. Nieco mniejsza grupa (30%) w ogóle nie określa finansów, które gotowa jest wydać w czasie zakupów. 21 % klientów planuje przeznaczyć więcej niż 500 zł, natomiast 11% badanych przeznaczy mniej niż 200 zł.  

Największa grupa klientów wybiera się na letnie zakupy do centrów outletowych – to 56 % badanych. 43% planuje zaopatrzyć się w regularnych centrach handlowych, natomiast 36% będzie kupować w internecie, zarówno w sklepach konkretnych marek jak i na platformach sprzedażowych. Najbardziej interesują ich letnie kolekcje ubrań (46%) oraz buty i akcesoria (42%). Rzeczy na wakacyjne wyjazdy, jak stroje kąpielowe i walizki, planuje kupić 33% badanych. W kręgu zainteresowania uczestników wyprzedaży są również buty sportowe (28%) oraz odzież oficjalna (15%).

Przy wyborze produktu klienci najczęściej kierują się ostateczną ceną (43%). Blisko 28% zwraca uwagę na wysokość samej obniżki. 27% osób poszukuje marek, na które nie może sobie pozwolić poza wyprzedażą. Tyle samo kupuje produkty ulubionych marek bez względu na wysokość rabatu. Aż 87% badanych robi zakupy dla siebie. Ponad 30% zaopatrzy w stroje również dzieci, a 28% partnera i partnerkę.

Udział w letnich wyprzedażach deklaruje ponad 95% badanych. Blisko 5% osób nie wybiera się jednak na zakupy w tym czasie, jako powód podając najczęściej konieczność ograniczenia wydatków (34%) oraz chęć bycia eko (28%). 15% osób niezainteresowanych letnimi wyprzedażami planuje zaopatrzyć się w second handach.

Badanie internetowe NEINVER wykonane zostało przy wykorzystaniu własnych narzędzie badawczych na próbie 1260 osób. To mieszkańcy dużych miast i okolic Warszawy, Poznania, Krakowa i Gliwic, gdzie obecne są centra outletowe FACTORY, zarządzane przez NEINVER.

Klienci outletów FACTORY stawiają na atrakcyjne promocje

Podobne badanie zostało wykonane wśród ponad 3200 klientów sieci pięciu outletów FACTORY, obecnych na zakupach, a jego ustalenia są zbieżne z wynikami badania internetowego.

49%  uczestników wybiera zakupy w outletach ze względu na atrakcyjne promocje. Pozostali decydują się na wizyty w salonach outletowych ze względu na wysokie rabaty (37,1%), szeroki wybór marek (36,2%) i wygodny dojazd (23,6%).

FACTORY to największa i najlepiej rozpoznawalna sieć outletów w Polsce, zlokalizowanych  w czterech miastach: w Warszawie (FACTORY Annopol i FACTORY Ursus), Poznaniu, Krakowie i Gliwicach. Na łącznej powierzchni ponad 87 000 m² centra gromadzą ofertę 184 marek lokalnych i światowych segmentu premium i mid-mass market w stale obniżonych cenach. To 458  salonów outletowych niemal wszystkich branż – od mody dla wszystkich grup wiekowych, obuwia i akcesoriów, przez biżuterię, bieliznę i sport, po artykuły dla domu, kosmetyki oraz ofertę kawiarni i restauracji.

Tagi: Factory Annopol FACTORY Gliwice Factory Kraków Factory Poznań Factory Ursus Natalia Wiśniewska Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Kraków

Badanie NEINVER: 95% konsumentów wybiera się na letnie wyprzedaże

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.