Bakalland i Purella łączą się. Nowa nazwa korporacyjna to FoodWell

2022-10-19 | 12:00

Bakalland, działający od 1991 roku lider w bakaliach i zdrowych batonach, oraz Purella, innowator kategorii zdrowej żywności, połączyły się. Nowa nazwa  korporacyjna dla szerszego portfolio to FoodWell. W planach jest stworzenie najsilniejszej grupy w segmencie zdrowej żywności w Polsce i systematycznie rozszerzanie międzynarodowej działalności. Do 2026 roku firma chce przekroczyć 1 mld złotych obrotu rocznie. 1/3 przychodów będzie pochodziła z kanału e-commerce oraz eksportu.

– Mój powrót na stanowisko prezesa to przemyślana decyzja – Bakalland to duża firma w branży FMCG, dla której impakt Purelli jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Bakalland pokazał przez wiele lat, że nie tylko doskonale rozumie potrzeby klientów, ale też że jest w stanie zagwarantować stabilny rozwój biznesowy i budować duże kategorie. Purella to innowacyjna spółka, która świetnie rozumie współczesne trendy. Te firmy idealnie do siebie pasują. Po połączeniu tworzymy grupę o bardzo dużym potencjale produkcyjnym oraz o wyróżniającej się sile dystrybucyjnej, skupionej w obecnych kanałach, ale najdynamiczniej w e-commerce oraz eksporcie

– mówi Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell.

– Udało się skompletować prawdziwy „dream team”, najlepszy zespół, jaki mogłem sobie wyobrazić. Na stanowiskach wiceprezesów zarządu będą mnie wspierać: Michał Czerwiński (CCO) i Karol Kleszcz (CFO). W zarządzie FoodWell zasiadają również: Artur Ryczkowski (CSO), Artur Gajewski (CMO) i Tomasz Szafarczyk (COO). Dla realizacji naszej strategii bardzo ważna jest obecność w akcjonariacie Rafała Brzoski, co wzmacnia nasze plany biznesowe – dodaje prezes.

Innowacje i trendy

Nowo przyjęta strategia firmy obejmuje 10-letni horyzont czasowy. Nowa organizacja będzie rozwijać wszystkie marki, które funkcjonowały do tej pory w obu firmach. W portfelu FoodWell znajdują się: Bakalland, Delecta, Anatol, Purella i BeRAW. FoodWell chce być liderem w kategorii zdrowych produktów ze szczególnym wskazaniem na roślinne pochodzenie składników. Zarząd podkreśla również znaczenie marki Delecta, silnego gracza na rynku produktów do pieczenia i deserów, która systematycznie będzie uzupełniana o propozycje zawierające produkty roślinne. Osiąganiu celów ma sprzyjać rozpoznawalność marek Bakalland i Purelli oraz posiadanie trzech fabryk w Janowie Podlaskim, Włocławku i Białymstoku.

- Zachowamy te kategorie produktowe, które mamy obecnie, znajdziemy dla nich również nowe pomysły. Będziemy też rozwijać kierunki innowacyjne, głównie produkty oparte o surowce roślinne, będące zamiennikami mięsa i mleka – mówi Michał Czerwiński, CCO w FoodWell.

W Warszawie powstało centrum innowacji, którego zespół analizuje na bieżąco nowości rynkowe, proponując zmiany w ofercie produktowej. Pierwsze produkty „plant based” zostaną wprowadzone w IV kw. 2022 r. Strategia zakłada również rozwój kategorii  „zdrowych batonów”, jak i „superfoods” oraz produktów funkcjonalnych.

– Będziemy demokratyzowali zdrową żywność. Zapewnimy do niej dostęp wszystkim klientom dzięki atrakcyjnym cenom i wielokanałowej dystrybucji. Wierzymy, że nasze produkty, które są jednocześnie zdrowe i smaczne, będą inspirowały do wyboru lepszego stylu odżywania. Nieprzypadkowo opieramy nasz koncept na czterech fundamentach: wellbeingu, ludziach, innowacyjności i rozwoju oraz odpowiedzialności – mówi Artur Gajewski, CMO w FoodWell.

Doświadczenie i zakupy

Strategia grupy zakłada silną koncentrację na doskonałości operacyjnej, czyli w konsekwencji zapewnieniu organizacji jak najlepszych wyników finansowych. To one mają otwierać drogę ku innowacji, nowym rynkom i ewentualnym przejęciom, a także zapewniać dostęp do najlepszych specjalistów, tworzących strukturę organizacyjną FoodWell. Do 2026 roku, firma planuje podwojenie przychodów, których 1/3 będzie generowana z rynku e-commerce oraz z eksportu.

- Poprzez bakaliowe DNA jesteśmy zwinną organizacją z dobrze osadzonym procesem S&OP. Dostarczając klientom serwis operacyjny na poziomie 97% przez ostatnie pandemiczne lata pokazaliśmy, że nasze operacje są odporne na zewnętrzne zawirowania. Do zakładów w Janowie Podlaskim i Włocławku dołącza nowoczesna fabryka w Białymstoku – po połączeniu znacząco wzrasta poziom naszej wartości dodanej. Jesteśmy dobrze przygotowani na obsłużenie dynamicznego wzrostu w przyszłości

– mówi Tomasz Szafarczyk, COO w FoodWell.

Całe przedsięwzięcie jest autorskim konceptem właścicieli: Rafała Brzoski i Mariana Owerko. FoodWell na tle konkurencji wyróżnia się stylem zarządzania i myśleniem o firmie w długim horyzoncie czasowym.
 
- Konkurujemy z międzynarodowymi graczami: w płatkach śniadaniowych i batonach ze szwajcarskim koncernem Nestle, w produktach do pieczenia i deserach z niemiecką firmą dr Oetker, a w bakaliach z austriacką firmą Kresto. Jesteśmy pewni, że polski kapitał, doświadczenie menedżerów, otwartość na innowacje i nasz unikalny know-how, to potencjał do międzynarodowego sukcesu FoodWell. Już dziś przypatrujemy się rynkowi z zainteresowaniem, poszukując podmiotów w Polsce i Europie, zwłaszcza w Skandynawii, które będziemy mogli przejąć, zapewniając sobie tym samym komplementarność w wybranych obszarach – dodaje Marian Owerko.

 

 

Tagi: Bakalland Fuzje i przejęcia Marian Owerko Purella FoodWell
Oceń artykuł:

Źródło: Bakalland

Bakalland i Purella łączą się. Nowa nazwa korporacyjna to FoodWell

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.