Bank Pocztowy podpisał umowę o współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Dzięki dostępowi do partnerów e-Izby i bliższym kontaktom z ekspertami e-commerce Bank będzie lepiej rozwijać swoje usługi cyfrowe i dopasowywać je do potrzeb rynku. Bank Pocztowy pracuje obecnie między innymi nad uruchomieniem śledzenia przesyłek pocztowych Poczty Polskiej z poziomu własnej aplikacji mobilnej.
Rozwój sektora e-commerce gwałtowanie przyśpieszył w ostatnich kilkunastu miesiącach głównie z powodu trwającej pandemii. Jego wartość szacuje się obecnie na ponad 60 miliardów złotych. Bank Pocztowy chce czynnie uczestniczyć w tym sektorze. Przystąpienie do Izby ułatwi nam dostęp do szerokiego grona partnerów działających na rynku e-commerce. Z jednej strony pozwoli to na lepsze dopasowanie usług cyfrowych do potrzeb naszych klientów. Z drugiej zaś strony efektywniej będziemy mogli wspierać naszego głównego akcjonariusza - Pocztę Polską w rozwoju nowych technologii związanych z e-commerce. Obecnie pracujemy między innymi nad wdrożeniem usługi śledzenia przesyłek pocztowych z poziomu aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. To będzie nowa oferta zarówno dla naszych klientów jak i osób korzystających z usług Poczty Polskiej. Usługę uruchomimy w połowie bieżącego roku
- komentuje Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego.
Cieszymy się, że do naszej organizacji dołączył kolejny podmiot ze świata finansów, dążący do rozwoju kompetencji cyfrowych. Wierzymy, iż współpraca pomiędzy Bankiem Pocztowym oraz e-Izbą przyniesie wymierne korzyści na wielu polach działania
- komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
W ofercie Banku są już usługi ułatwiające zamawianie i odbieranie produktów zakupionych w Internecie. Klienci Banku Pocztowego bez względu na porę i miejsce mogą uzyskać SMS-em informację o oczekującej na odbiór korespondencji czy przesyłce, dzięki usłudze e-Awizo. Mogą także zamówić dostarczenie listów poleconych bezpośrednio do ich skrzynki na listy, a informację o ich dostarczeniu Klient otrzymuje SMS-em lub e-mailem. Obie usługi Poczty Polskiej dostępne są w smartfonie i są bezpłatne dla klientów Pocztowego. Bank pracuje nad kolejnymi produktami rozszerzającymi ofertę dla rynku e-commerce.