Bardzo dobre wskaźniki programu lojalnościowego SPAR Polska po pierwszym kwartale

2019-07-29 | 10:15

20% udziału w ogólnej sprzedaży z kartami programu Mój SPAR oraz średnio o 58% wyższy średni koszyk niż dla pozostałych transakcji w sklepie – takie wskaźniki po pierwszych 3 miesiącach od uruchomienia prezentuje Program Lojalnościowy Mój SPAR, który wystartował 2 kwietnia 2019 r.

W programie lojalnościowym Mój SPAR klienci gromadzą punkty przyznawane podczas zakupów w dowolnym sklepie sieci SPAR, który przystąpił do programu, a następnie mogą wymieniać je na bony zakupowe o wartości 15, 25 lub 40 zł. Za każde wydane na zakupach 5 złotych, klienci otrzymują 1 punkt. Ponadto, za każde wydane 20 złotych naliczany jest dodatkowo 1 punkt bonusowy. Sklepy mogą przyznawać także punkty dodatkowe za zakup wskazanych produktów. Rejestracja do programu odbywa się online.

Program spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów sieci. Już po pierwszym kwartale funkcjonowania programu średnia liczba kart w sklepach biorących w nim udział osiągnęła wartość zbliżoną do uzyskanej w poprzednim programie lojalnościowym, który zastąpił. Sieć szacuje, że już w kolejnym kwartale liczba kart w sklepach uczestniczących w programie będzie wyższa niż miało to miejsce w ostatnim programie i to pomimo konieczności ponownej rejestracji w związku z wymogami RODO. W jednym ze sklepów już po pierwszym kwartale liczba wydanych nowych kart wyniosła aż o 37,52% więcej niż w poprzednim programie, cieszącym się wówczas dużym zainteresowaniem klientów.

Z obliczeń sieci wynika, że średnio już ponad 20% obrotu w sklepach realizowane jest przez uczestników programu, których przewagę (aż 81%) stanowią kobiety, co potwierdza wyniki badań dotyczących zakupów Polek i Polaków w sklepach oraz jest zbieżne z danymi sieci z organizowanych loterii. Jeśli chodzi o średni koszyk zakupowy klientów dokonujących zakupów z kartą, w sklepach, które przystąpiły do programu, jest on wyższy o średnio 58% od średniego koszyka tych sklepów, przy czym szczególnie dobre rezultaty odnotowują duże supermarkety, których klienci są bardziej wrażliwi na okazje i przy okazji zakupów poszukują również wartości dodanych. 

Pozytywnie oceniamy rezultaty programu lojalnościowego Mój SPAR po pierwszym kwartale od jego uruchomienia. Stworzyliśmy rozwiązanie nowoczesne, pozwalające wyeliminować papierowe formularze rejestracyjne starego programu, odciążając osoby pracujące na kasie, dzięki przejściu online. Jest ono zarazem dostosowane do oczekiwań Klienta i realnie osadzone w możliwościach po stronie sklepów. Dane pokazują, że wprowadzona mechanika oraz komunikacja programu oddziałują na zwiększenie średniego koszyka, wpływając na wzrost i utrzymanie motywacji Klientów, co było celem programu. Nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa i w perspektywie jest możliwość dalszego rozwoju funkcjonalności programu

– komentuje Michał Zych, Dyrektor Marketingu SPAR Polska.

Tagi: SPAR Polska Michał Zych
Oceń artykuł:

Źródło: SPAR Polska

Bardzo dobre wskaźniki programu lojalnościowego SPAR Polska po pierwszym kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.