Ta kwota może się jeszcze nieco zmienić, ponieważ w dalszym ciągu trwa liczenie pieniędzy wrzuconych do puszek w ponad 3200 sklepów sieci w całej Polsce, a także aukcje internetowe unikatowego członka Gangu Swojaków – łosia – oraz 30 koszy produktów marek własnych Biedronki, wystawionych na licytację. Biedronka po raz pierwszy podczas jubileuszowego 30. Finału została jednym ze sponsorów głównych Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Z kwoty ponad 7 milionów złotych przekazanych dla WOŚP większość – ponad 4,5 mln zł – pochodzi ze sprzedaży specjalnych czapek WOŚP. Zgodnie z przyjętą zasadą „cała kwota pomaga” wszystkie przychody z ich sprzedaży zostały przekazane na cel 30. Finału WOŚP, a sieć Biedronka dodatkowo pokryje koszty podatku VAT tego produktu. Czapki stały się prawdziwym hitem wśród klientów Biedronki – w ciągu 3 tygodni nabyło je niemal pół miliona Polaków!
- Dziękujemy wszystkim naszym klientom, którzy masowo wsparli jubileuszowy cel 30. Finału WOŚP, wrzucając datki do puszek w trakcie codziennych zakupów oraz nabywając specjalne produkty WOŚP w sklepach sieci Biedronka. Cieszymy się, że wspólnie zagraliśmy tak głośno, a nasi klienci udowodnili, że tkwi w nich nieograniczony potencjał dobra. Nie byłoby tego sukcesu bez ponad 60 tysięcy naszych pracowników, którzy stali się zaangażowanymi wolontariuszami Orkiestry. Jesteśmy dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tym narodowym święcie empatii i pomocy jako Sponsor Główny.
- Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR sieci Biedronka.
Puszki WOŚP pojawiły się przy kasach we wszystkich sklepach sieci w Polsce już 10 grudnia 2021 r. W sumie było ich ponad 28 000, a do dnia Finału klientom Biedronki wydano niemal 14 milionów serduszek. Od grudnia w ofercie Biedronki były też produkty sygnowane logo WOŚP. Autorskim pomysłem sieci na tegoroczny 30. Finał WOŚP było wprowadzenie do oferty wyjątkowych „czapek, które pomagają”, bo cały przychód z ich sprzedaży został przekazany na rzecz Orkiestry. Kolorowe czapki okazały się prawdziwym hitem i były najchętniej wybieranym przez Klientów produktem wspierającym cel 30. Finału WOŚP, którego zapas wyprzedał się w większości sklepów w ciągu zaledwie kilku dni. Wśród piątki produktów sygnowanych logo WOŚP, cieszących się największym zainteresowaniem klientów znalazły się również smycze, skarpetki oraz kubki termiczne i ceramiczne.
Do 14 lutego trwają aukcje internetowe, które są nieodłącznym elementem każdego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Biedronka, jako Sponsor Główny, oddała na licytacje unikatową maskotkę z Gangu Swojaków, która powstała specjalnie z okazji Finału WOŚP oraz 30 ekskluzywnych koszy z najlepszymi produktami marki własnej Biedronki.