Elbląskie Ogrody, największe centrum handlowe w regionie, dzięki licznym aktywnościom może pochwalić się wieloma sukcesami w 2018 roku, w tym szesnastoma podpisanymi umowami i stabilnym footfallem. Centrum przyciąga klientów zarówno poprzez atrakcyjne akcje prosprzedażowe, dodatkowe usługi, jak i działania CSR. Od początku roku CH Ogrody promują się nową, florystyczną linią kreatywną nawiązującą do nazwy centrum.
Najemcy zostają w Ogrodach na dłużej
W ostatnim czasie powierzchnie w CH Ogrody wynajęło pięć nowych marek: North Fish, NeoNail, Mango (AGD), Greenpoint oraz TUI. Na przedłużenie współpracy zdecydowali się natomiast: Orsay, Vistula, Wólczanka, Ziaja, Ray Obuwie, T-Mobile, Orange, Play, Yves Rocher, Quiosque oraz Plus GSM. To aż szesnaście podpisanych umów.
– CH Ogrody jako największe centrum w regionie, z ponad 400-tysięcznym catchmentem dojazdowym w ciągu godziny i silną grupą polskich i zagranicznych turystów głównie z Rosji, jest atrakcyjną lokalizacją dla wielu marek, co pokazują kolejno podpisywane umowy. Jest to również dowód, że nasze działania oraz strategia spotkały się z zaufaniem zarówno dotychczasowych, jak i nowych najemców
– mówi Agnieszka Muż, Senior Asset Manager w CPI Poland Sp. z o.o., właściciela CH Ogrody.
Sprzedaż? Kreatywnie i nowocześnie
Cykliczne działania prosprzedażowe skierowane do klientów prowadzone są w centrum pod wspólnym hasłem „Dzieje się!”. Ich częścią są m.in. akcje „Bony za paragony”, które polegają na nagradzaniu klientów bonami kwotowymi do realizacji podczas zakupów u wybranych najemców centrum, innych w każdym miesiącu.
– Możemy śmiało stwierdzić, że akcja odniosła sukces. Do tej pory zrealizowano ponad 2400 bonów w 29 sklepach, w których odnotowano wyraźny wzrost konwersji oraz średniej wartości paragonu – podsumowuje Agnieszka Muż.
Kluczem do wsparcia sprzedaży jest także kreatywne podejście do obsługi klienta. Oferta CH Ogrodów została wzbogacona o „Pogotowie modowe”, czyli animację sprzedaży polegającą na możliwości skorzystania przez klientów z usług stylistki – Any Pelicany. Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów i zagościła już w 12 sklepach, podnosząc ich obrót w danym dniu nawet o 15 proc.
Centrum Ogrody to pierwsze centrum w Polsce, które aktywnie wspiera rozwój e-commerce najemców poprzez usługę Click&Collect. Dzięki promocji akcji po kilku miesiącach kampanii najemcy odnotowali wzrost liczby klientów korzystających z usługi, a także zauważyli fakt realizowania dodatkowych zakupów w centrum przy okazji odbiorów.
Ekologicznie i lokalnie
CH Ogrody w działaniach promujących społeczną odpowiedzialność biznesu skupia się przede wszystkim na aspekcie ekologicznym. Do jednych z najgłośniejszych tego typu inicjatyw należała „Eco Akademia” – trwający kilka miesięcy edukacyjny projekt dla elbląskich przedszkolaków, mający na celu przedstawienie i utrwalenie proekologicznych nawyków wśród najmłodszych. Dzieci uczyły się poprzez zabawę, tworząc konstrukcje z eko-śmieci i uczestnicząc w interaktywnych grach w lokalnym Zakładzie Utylizacji Odpadów. W projekcie wzięło udział ponad trzysta dzieci z ośmiu przedszkoli.
Kolejnym projektem proekologicznym, który spotkał się z dużym entuzjazmem i zaangażowaniem, tym razem dorosłych mieszkańców Elbląga, był konkurs „Ogród na medal”, polegający na modernizacji i jak najpiękniejszym udekorowaniu ogrodu lub balkonu. Celem przedsięwzięcia było pokazanie mieszkańcom, że każdy może przyczyniać się do wzbogacania ekosystemu i estetyzacji miejsca zamieszkania dla siebie i lokalnych mieszkańców.
– Zamierzamy kontynuować „Ogrody na medal” w kolejnych latach, by zaangażowanie elblążan we wspólny kolorowy projekt było widoczne dla nich samych. Będziemy promować Elbląg i region jako najbardziej ukwiecone miejsce w Polsce
– opowiada o projekcie Agnieszka Muż.
W pierwszej edycji udział wzięło kilkadziesiąt osób. Inicjatywa odbiła się echem w lokalnych mediach, przedstawiając Ogrody jako centrum handlowe dbające o lokalne środowisko.
CH Ogrody włączyło się w promowanie działań na rzecz lokalnej społeczności także podczas inicjatywy „Pomaganie przez ubranie”, której celem było wtórne wykorzystanie niepotrzebnej już odzieży. Mieszkańcy Elbląga mogli przynosić we wskazane miejsce ubrania, a za każdy kilogram zebranej odzieży i akcesoriów przekazana została dotacja finansowa na rzecz Funduszu Dzieci Niepełnosprawnych „Słonik” Fundacji Elbląg. Sukces akcji zachęcił organizatorów do kontynuowania zbiórki w kolejnych miesiącach.
Lokalny dialog
CH Ogrody jest miejscem, które wykorzystuje swoją lokalizację oraz pozycję do wejścia w dialog z lokalną społecznością. Prowadzone akcje CSR oraz kampanie prosprzedażowe są dowodem na to, że centrum handlowe jest miejscem i marką obecną tu i teraz. Dobranie odpowiednich kanałów komunikacji oraz dopasowanie oferty jest kluczem do tego, aby zachęcić mieszkańców miasta i okolic do udziału w życiu centrum. Jak widać na powyższym przykładzie, przekłada się to nie tylko na pozytywny odbiór centrum jako miejsca biorącego udział w społecznych inicjatywach, ale także na wzrost sprzedaży.