Blisko 7,5 mld złotych obrotów Grupy Muszkieterów w Polsce w 2018 roku

2019-02-21 | 10:30

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2018 roku obroty w wysokości 7,5 miliarda złotych. Jest to wynik o 5,5 proc. wyższy, czyli o blisko 400 mln złotych, w porównaniu z rokiem poprzednim.

W omawianym okresie obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio powyżej 5,16 miliarda złotych i ponad 2,3 miliarda złotych. Oznacza to wzrosty kolejno o 3,4 proc. i 10,3 proc. rok do roku. Rosnące obroty Grupy to potwierdzenie mocnej pozycji Muszkieterów na rynku i dobry prognostyk na przyszłość.

Rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce to m.in. efekt licznych inwestycji – te w ubiegłym roku wyniosły ponad 100 milionów złotych. W 2018 roku Grupa przeznaczyła tę kwotę m.in. na otwarcia nowych punktów handlowych, repozycjonowanie cen oraz promocje dla klientów obu sieci. Działania te, wsparte dużą mobilizacją zarówno ze strony właścicieli sklepów, jak i pracowników Grupy, pozwalają nam znowu cieszyć się mocnym trendem wzrostowym.

2018 rok początkiem transformacji sieci Intermarché

W 2018 roku sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała powyżej 5,16 miliarda złotych obrotów, co oznacza wzrost o 3,4 proc. rok do roku.

Do ubiegłorocznych sukcesów można zaliczyć otwarcie czterech nowych supermarketów: w Gnieźnie i Kosakowie koło Gdyni, a także Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Te dwa ostatnie punkty powstały dzięki dołączeniu do Grupy Muszkieterów nowego przedsiębiorcy, którego supermarkety funkcjonowały dotychczas pod innym szyldem. Ponadto, mając na uwadze potrzeby i wygodę klientów, sieć przeprowadziła relokację dwóch marketów Intermarché – w Ostrowie Wielkopolskim oraz Mławie. Nowe punkty są obecnie bardziej nowoczesne, mają większe sale sprzedaży i oferują szerszą gamę produktów, co skutkuje wyraźnym wzrostem obrotów w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

W 2018 roku sieć umocniła także swoją pozycję lidera w segmencie przymarketowych stacji paliw poprzez otwarcie trzech kolejnych obiektów – w Rawie Mazowieckiej, Koninie i Chodzieży. Kolejnym krokiem było dla sieci poszerzenie oferty o stacje do elektrycznego ładowania samochodów. W 2018 roku Grupa Muszkieterów podjęła działania właśnie na rzecz rozwoju transportu elektrycznego w naszym kraju i otworzyła trzy stacje ładowania pojazdów elektrycznych Intermarché – w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie.

– Rok 2018 był wymagający dla sieci Intermarché zarówno z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, przykładem jest wprowadzenie ograniczenia handlu w wybrane niedziele, jak i wewnętrzne. Niemniej podjęliśmy liczne działania w zakresie m.in. polityki cenowej, asortymentowej i promocyjnej, które naszym zdaniem poprawią wyniki w kolejnych kwartałach

– mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje

–  Cieszymy się, że mimo wszystko udało się nam wypracować dalsze wzrosty obrotów sieci. Niebawem będziemy gotowi rozpocząć nowe pozycjonowanie marki Intermarché. Jest to wynik intensywnej, wielomiesięcznej pracy właścicieli sklepów i pracowników Grupy, podjętej po dogłębnej analizie rynku i potrzeb konsumentów. Równolegle konsekwentnie analizujemy portfel naszych obecnych lokalizacji. Natomiast idzie to w parze z systematycznym poszukiwaniem alternatywnych sposobów otwierania kolejnych supermarketów. W 2019 roku planujemy otworzyć minimum 4 nowe sklepy pod szyldem Intermarché. Co ważne jedno z tych otwarć udało nam się z sukcesem zrealizować już w styczniu tego roku. Kolejnym naszym celem będzie wprowadzanie nowych kanałów komunikacji z klientem. Planujemy także rozwijać sieć naszych stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive.

Kolejny mocny rok dla Bricomarché

Już od kilku lat sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché prężnie się rozwija, odnotowując dwucyfrowe wzrosty. Rok 2018 także można zaliczyć do niezwykle pomyślnych. Sieć odnotowała obroty w wysokości powyżej 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego – również bardzo dobrego – o ponad 10 proc. Ponadto sieć sukcesywnie zwiększa swoje udziały w rynku DIY. Z danych GfK wynika, że ubiegłoroczne udziały sieci w tym rynku wynosiły blisko 11 proc.

W 2018 roku Bricomarché rozwinęło sieć punktów handlowych i otworzyło 9 nowych placówek. Sklepy powstały w: Poznaniu, Wrocławiu, Lubartowie, Gnieźnie, Świdniku, Konstantynowie Łódzkim, Dąbrowie Górniczej, Radzyniu Podlaskim, a także Wyszkowie. Oznacza to, że na koniec 2018 roku markety były dostępne dla klientów w 156 lokalizacjach. Na szczególną uwagę zasługują ubiegłoroczne otwarcia sklepów Bricomarché w Poznaniu i Wrocławiu. Są one kontynuacją zapoczątkowanej w 2017 roku strategii wchodzenia sieci do dużych miast.

Kolejnym ubiegłorocznym sukcesem sieci Bricomarché było otwarcie czterech składów budowlanych. Powstały one w Lubawie, Złocieńcu, Tarnobrzegu i Krępicach. Na koniec 2018 roku na terenie naszego kraju funkcjonowało pięć takich obiektów. Natomiast już na początku 2019 roku sieć otworzyła ostatni z zaplanowanych sześciu magazynów. Powstawanie kolejnych składów budowlanych to część konsekwentnie realizowanej strategii, mającej na celu nieustanny rozwój oferty „dom i ogród”. Wprowadzenie nowego modelu dystrybucji oferowanego asortymentu istotnie zwiększa możliwości sprzedażowe sieci. Składy budowlane pozwalają nie tylko na działalność na jeszcze większą skalę, ale co równie istotne rozwijanie portfolio produktowego.

– Mamy ambitne plany wobec sieci Bricomarché. Dotyczą one zarówno otwarć kolejnych punktów sprzedaży, jak i działań z zakresu cyfryzacji. W 2019 roku planujemy otworzyć około 15 nowych supermarketów w różnych częściach Polski. Ponadto chcielibyśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta w zakresie wykorzystania dodatkowych narzędzi technologicznych. W tym celu już na początku roku klienci będą mieli możliwość podglądu ceny i dostępności danego towaru w poszczególnych sklepach naszej sieci. Rozpoczęliśmy także testy naszych rozwiązań Drive i Click&Collect. Planujemy również stworzenie obszernej bazy danych produktów, co pozwoli na wzbogacenie asortymentu naszych supermarketów o towary, które nie będą na co dzień dostępne na sklepowych półkach

– podsumowuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna Bricomarché w Polsce.

Tagi: Bricomarché Grupa Muszkieterów Intermarche Katarzyna Jańczak-Stefanide Marc Dherment Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Grupa Muszkieterów

Blisko 7,5 mld złotych obrotów Grupy Muszkieterów w Polsce w 2018 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.