W czasie pandemii i przymusowego pozostawania w domu wiele starszych i chorych osób znalazło się w trudnej sytuacji. Dlatego to właśnie dla tej grupy lokalnej społeczności Blue City zorganizowało pomoc.
Pandemia jest dużym zagrożeniem dla seniorów, stąd zalecenie, aby szczególnie oni nie wychodzili z domów. Wśród osób starszych wielu potrzebuje konkretnych produktów, dlatego Ochocki Ośrodek Pomocy Społecznej przy wsparciu darczyńców stara się zapewnić im zaopatrzenie w żywność, środki higieniczne i ochronne.
- W dzielnicy Ochota seniorzy stanowią niemal 27 proc. wszystkich mieszkańców. Wielu z nich jest samotnych i schorowanych. Ośrodek Pomocy Społecznej ma ograniczone środki, za to niemałą bazę wiedzy, komu potrzebna jest pomoc. Gdyby nie wolontariusze, różne firmy i organizacje, wsparcie kierowane do naszych podopiecznych byłoby po prostu skromniejsze. Dzięki sponsorom i współpracujących z nami organizacjom możemy docierać z pomocą szybciej i do większej liczby osób. Jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy pomagają nam pomagać – mówi Rajmund Kowalczyk, Konsultant ds. współpracy ze środowiskiem lokalnym Ośrodka Pomocy Społecznej na warszawskiej Ochocie.
Na pomoc swoim „najstarszym sąsiadom” ruszyło Blue City, które u swojego najemcy - Poprawki Krawieckie zamówiło uszycie z bawełny medycznej 200 wielorazowych maseczek ochronnych z kieszonką na wymienny filtr i przekazało je Ośrodkowi w celu zabezpieczenia pracowników oraz seniorów. Do akcji Blue City dołączyły również drogerie Super-Pharm i Hebe, które dostarczyły Ochockiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej najpotrzebniejsze środki higieniczne. Z inicjatywy współpracującej z Blue City agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited, seniorom z Ochoty swoje produkty (papier toaletowy, ręczniki papierowe i chusteczki) przekazała firma Velvet Care.
- Od lat wspieramy lokalną społeczność, koncentrując swoje działania na najmłodszych. Teraz postanowiliśmy zająć się najstarszymi. W tym trudnym czasie pomoc i solidarność społeczna mają również bardzo duże znaczenie psychologiczne. Dzięki temu osoby znajdujące się w trudnym położeniu mogą poczuć, że nie są same
– mówi Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City.
Centrum od 2013 roku współpracuje z Młodzieżowym Domem Kultury „Ochota” i finansuje wydawany przez MDK miesięcznik dla młodzieży „Korniszon”. Wychowankowie tej instytucji bezpłatnie korzystają z wielu dostępnych w Blue City atrakcji, odwiedzają nowo otwarte miejsca, są zapraszani na organizowane wydarzenia. W Blue City odbywają się również lokalne finały WOŚP.