W związku z pandemią koronawirusa w Polsce sieć sklepów Bricomarché podjęła zdecydowane kroki zwiększające bezpieczeństwo klientów i pracowników. Kierownictwo sieci na bieżąco aktualizuje procedury bezpieczeństwa i stosuje się do najnowszych zaleceń oraz instrukcji wydawanych przez Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.
Wszyscy pracownicy sieci zostali poinformowani o konieczności stosowania się do zaostrzonych zasad higieny i ochrony. Kluczowymi wśród działań prewencyjnych, wdrożonych na terenie Bricomarché, marketów typu dom i ogród, są: zwiększona częstotliwość dezynfekcji powierzchni często dotykanych, takich jak koszyki i wózki zakupowe, taśmy kasowe, PIN-pady, klamki, czy poręcze. W sklepach systematycznie wprowadzane są dodatkowe zabezpieczenia, takie jak m.in. ochronne płyty plexi w strefie kas, dzięki którym bezpośredni kontakt kasjerów z klientami jest ograniczony. Sieć poprzez radiowęzeł przypomina klientom o zachowywaniu bezpiecznej odległości oraz zachęca do korzystania z płatności bezgotówkowych.
– Zdajemy sobie sprawę z potrzeby zakupów w sklepach Bricomarché, ponieważ oferują one szereg artykułów niezbędnych do codziennego funkcjonowania gospodarstw domowych, jak opał, środki czystości i chemiczne, artykuły gospodarcze czy karmy dla zwierząt. W trosce o dobro klientów i pracowników wdrożone zostały w naszych sklepach wszystkie zalecane środki ostrożności. Podejmujemy skuteczne działania, by zaspokoić najważniejsze potrzeby klientów, chroniąc przy tym zdrowie pracowników oraz ich samych. Apelujemy do rodziców, by nie zabierali dzieci na zakupy. Planując wizytę w Bricomarché należy wziąć pod uwagę fakt, że godziny otwarcia sklepu mogą ulec zmianie w zależności od decyzji właściciela sklepu. Jednocześnie zachęcamy klientów do zakupów poprzez naszą stronę internetową. Codziennie pojawiają się na niej kolejne dostępne online produkty, a już niebawem uruchomimy opcję dostawy kurierem
– mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce.
Szereg działań ochronnych został również podjęty wobec osób zatrudnionych w centrali Grupy Muszkieterów w Swadzimiu oraz w magazynach logistycznych. W każdym możliwym przypadku Muszkieterowie zachęcają do podjęcia pracy zdalnej, dotyczy to zarówno pracowników biurowych, jak i administracyjnych zatrudnionych w części magazynowej. W innych przypadkach menadżerowie ustalają odpowiednie rotacje w zespołach. Inne działania ochronne to zamknięcie kantyny, zrezygnowanie z wizyt przedstawicieli handlowych na terenie biurowca oraz w sklepach, a także prowadzenie rekrutacji online. Muszkieterowie przygotowali także w swoich wewnętrznych intranetach dla centrali oraz sklepów zakładki, gdzie publikują kluczowe instrukcje, materiały do pobrania dla klientów oraz komunikaty skierowane do wszystkich pracowników.