C&A z sukcesem realizuje cele założone do osiągnięcia do 2020 roku

2018-06-27 | 16:05

Międzynarodowy detalista odzieżowy C&A poinformował o dobrych wynikach w dążeniu do realizacji celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, które wyznaczył sobie do osiągnięcia do 2020 roku. W swoim nowym Raporcie nt. globalnego zrównoważonego rozwoju w 2017 r. („2017 Global Sustainability Report”) firma informuje o swoich osiągnięciach i zobowiązaniach, koncentrując się na swoich produktach, łańcuchu dostaw i pracownikach.

Nasz postęp w 2017 roku jest bezpośrednim skutkiem tego, jak zrównoważony rozwój jest zakorzeniony w naszych organizacjach handlowych. Zrównoważony rozwój jest ważną częścią tego, w jaki sposób projektujemy odzież, zapewniając, że została ona pozyskana i wykonana z poszanowaniem praw ludzi, zwierząt i środowiska

- mówi Jeffrey Hogue, Dyrektor ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju C&A.

Pozyskiwanie bardziej zrównoważonych materiałów: C&A wiodącym na świecie nabywcą biobawełny

Biorąc pod uwagę wpływ produkcji surowców, C&A zobowiązało się do pozyskania dwóch trzecich naszych materiałów z bardziej zrównoważonych źródeł do 2020 roku. Obecnie ponad 65% źródeł bawełny C&A to certyfikowana biobawełna lub bawełna pozyskiwana jako Better Cotton, gdzie w 2016 r. wartość ta wynosiła 53%. C&A pozostaje największym na świecie pod względem ilości nabywcą certyfikowanej bawełny organicznej.* Ponad 44% surowców używanych w bieżących kolekcjach firmy – takich jak bawełna, wiskoza i poliester – jest pozyskiwanych w bardziej zrównoważony sposób.

W Europie i Chinach firma C&A podjęła śmiały krok, aby pozyskać 100% sztucznych włókien celulozowych od dostawców, którzy stosują praktyki zapobiegające przedostaniu się do ich łańcucha dostaw produktów z lasów pierwotnych lub zagrożonych. Niedawno firma wprowadziła również pierwsze produkty z nylonu pochodzącego z recyklingu: bieliznę certyfikowaną zgodnie z normą Global Recycled Standard.

W kierunku mody okrężnej: Wprowadzono na rynek ponad 1,3 mln sztuk odzieży z certyfikatem Cradle to CradleTM

Firma C&A jak dotąd wprowadziła na rynek ponad 1,3 miliona sztuk odzieży z certyfikatem Cradle to CradleTM na całym świecie, utrzymując tym samym najbardziej zrównoważoną kolekcję odzieży aktualnie dostępną na rynku w tej skali.

Program certyfikacji Cradle to Cradle stanowi dla naszej strategii wizję w zakresie gospodarki okrężnej.  Poprzez zaopatrzenie w odzież z certyfikatem Cradle to Cradle GOLDTM oferujemy pierwsze kolekcje w branży, które są wytwarzane w wysokich standardach społecznych przy użyciu w 100% bezpiecznych i nietoksycznych materiałów, 100% odnawialnej energii, 100% wody z recyklingu, a każda sztuka odzieży jest zaprojektowana tak, aby służyć przez kolejny cykl życia

- mówi Hogue.

W tym roku Ethical Corporation nagrodziło innowacyjne T-shirty C&A z certyfikatem Cradle to Cradle GOLD TM  nagrodą „Zrównoważona Innowacja Roku”. Firma C&A opracowała te innowacyjne T-shirty we współpracy z firmą Fashion for Good. C&A i jej fundacja korporacyjna są wspólnikami-założycielami Fashion for Good, która wspiera działania oparte na gospodarce okrężnej i nowe technologie innowacyjnych start-upów, tak aby branża odzieżowa stała się w krótszym czasie bardziej zrównoważona.

Ograniczony wpływ na środowisko: przejrzystość w zakresie emisji dwutlenku węgla i zużycia wody

C&A jest jednym z niewielu detalistów odzieżowych, które ujawniają dane na temat emisji gazów cieplarnianych i zużycia wody. W 2017 r. C&A zmniejszyła swoją emisję dwutlenku węgla o 15%, a zużycie wody o 14%. C&A ogłosiła, że jej celem jest dalsze zmniejszanie zużycia wody w produkcji surowców. C&A zobowiązała się również do stworzenia „Celów w oparciu o naukę”, aby zmniejszyć swój wpływ na zmiany klimatu.

Zwiększenie przejrzystości łańcucha dostaw: mapa pokazuje informacje o ponad 2000 fabrykach dostawców

Łańcuch dostaw C&A obejmuje ponad 1 milion osób zatrudnionych przez 757 globalnych dostawców, którzy zarządzają ponad 2000 jednostkami produkcyjnymi na poziomie dostawców klasy Tier-1 i Tier-2**. Firma C&A podjęła pierwszy krok w kierunku zwiększenia przejrzystości łańcucha dostaw już w swoim raporcie z 2015 r., ujawniając nazwy i adresy fabryk dostawców klasy Tier-1 a w zeszłym roku dodała fabryki Tier-2. Poprzez narzędzie internetowe każdy klient C&A może łatwo zidentyfikować fabryki, w których produkowane są produkty C&A.

Przybliżanie zrównoważonego rozwoju konsumentom: kampania #WearTheChange C&A

Chcąc pomóc klientom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych, poprzez zwrócenie uwagi na zrównoważony charakter ich odzieży, firma C&A rozpoczęła kampanię „#WearTheChange”. Jest to globalna kampania wielokanałowa na rzecz zrównoważonego rozwoju, obecna zarówno w sklepach C&A na całym świecie jak i w internecie. Wszystkie produkty reklamowane pod nazwą #WearTheChange są produkowane i pozyskiwane w sposób bardziej zrównoważony.

Fundacja C&A: zmiana branży odzieżowej

Opublikowanie raportu „2017 Global Sustainability Report” zbiega się z wydaniem Raportu rocznego Fundacji C&A za 2017 r. W tegorocznym raporcie fundacja dzieli się zarówno najciekawszymi momentami z pracy w 2017 r., jak i wnioskami z udzielonych przez nią dotacji.  Tworzenie zmian w wymaganej skali i szybkości jest trudne i złożone oraz wymaga nowych rodzajów współpracy.  Właśnie dlatego w Raporcie Rocznym Fundacja C&A otwarcie dzieli się doświadczeniami z sukcesów i porażek w nadziei, że zachęci więcej organizacji – w szczególności fundacje korporacyjne – do wspierania inicjatyw koniecznych do stworzenia systemowych zmian w branży odzieżowej.

Obydwa raporty razem przedstawiają obraz sytuacji, w której C&A i Fundacja C&A pracują ramię w ramię, aby uczynić branżę odzieżową zrównoważoną i odpowiedzialną, stając się przykładem dla innych gałęzi przemysłu.

Tagi: C&A Rozwój sieci handlowych
Oceń artykuł:

Źródło: C&A

C&A z sukcesem realizuje cele założone do osiągnięcia do 2020 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.