Zakończenie modernizacji aż 7 centrów handlowych, w tym wielkie otwarcie najważniejszej inwestycji firmy - gdańskiej galerii przy ulic Schuberta. Tak Carrefour Polska podsumowuje 2016 rok na rynku nieruchomości komercyjnych. W minionych miesiącach firma kontynuowała także inwestycje w rozbudowę swojego portfela hiper- i supermarketów. Tempo rozwoju ma zostać utrzymane również w 2017 roku.
Rok 2016 był dla Carrefour Polska niezwykle owocny. To efekt konsekwentnie realizowanej przez firmę strategii rozbudowy, remodelingu oraz rekomercjalizacji obiektów znajdujących się w portfolio francuskiej sieci handlowej. Celem przyjętej polityki jest przede wszystkim zagwarantowanie klientom nowoczesnej i atrakcyjnej przestrzeni zakupowej, a także dostarczenie różnorodnej i ciekawej oferty handlowej.
Uważnie obserwujemy trendy na rynku centrów handlowych, a także wsłuchujemy się w potrzeby lokalnej społeczności. W odpowiedzi na nie podejmujemy decyzje o modernizacji naszych obiektów. Poczynione przez nas w zeszłym roku inwestycje pozwoliły nam osiągnąć nasze główne cele - zaoferować klientom przyjemne zakupy, a najemcom nowe możliwości rozwoju. Potwierdza to pozytywny trend w odwiedzalności naszych obiektów, a także liczne przedłużone lub podpisane z najemcami umowy
- mówi Ronan Martin, Wiceprezes Carrefour ds. ekspansji i centrów handlowych.
Na koniec 2016 roku Carrefour mógł się pochwalić przeprowadzeniem aż 7 kompleksowych modernizacji centrów handlowych znajdujących się w portfelu firmy. Najważniejszą inwestycją, a także największym przedsięwzięciem na krajowym rynku nieruchomości komercyjnych, była rozbudowa gdańskiej galerii, w wyniku której powierzchnia najmu tego obiektu wzrosła do 33 tysięcy mkw. Od maja klienci mają tam do dyspozycji niemal 80 sklepów popularnych i lubianych marek, nowoczesny food-court połączony z odkrytym, przestronnym tarasem z funkcją wypoczynkową, a także wewnętrzne strefy zabaw dla dzieci. Z kolei w październiku strefę rozrywkową galerii wzbogaciło pierwsze w Trójmieście nowoczesnej kino - Cinema 3D. O sukcesie inwestycji najlepiej świadczy wzrost odwiedzin galerii.
W ciągu roku Carrefour przeprowadził także remodeling swoich centrów handlowych między innymi w Starogardzie Gdańskim, Bydgoszczy, Tczewie czy Łodzi.
Zdajemy sobie sprawę z potencjału posiadanych przez nas obiektów, dlatego sukcesywnie dążymy do ich rozwoju. Centra handlowe Carrefour w Polsce zajmują obecnie powierzchnię ponad 230 tysięcy mkw. GLA. Chcemy, aby stanowiły one dla klientów, ale i dla najemców, atrakcyjną alternatywę dla nowo powstających galerii handlowych. Wymaga to od nas ogromnego zaangażowania, którego z przyjemnością się podejmujemy
– dodaje Ronan Martin.
Wśród zeszłorocznych osiągnięć Carrefour Polska znalazł się również dynamiczny rozwój hiper- i supermarketów z portfela marki. W 2016 firma zmodernizowała 18 hipermarketów, a w październiku mogła pochwalić się otwarciem 2 sklepów w tym formacie – w galerii pod Warszawą oraz w Centrum Handlowym w Poznaniu. Drugi z obiektów to przykład realizacji nowej strategii handlowej firmy. Sklep charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami i kompleksową ofertą, zarówno produktów świeżych, jak i lokalnych. Nowatorski, butikowy układ sklepu, innowacyjne minikoncepty oraz digitalizacja wpływają na komfort i przyjemność zakupów, a różnorodne i precyzyjnie wyselekcjonowane produkty dopasowane są do potrzeb współczesnego konsumenta. Od stycznia sieć otworzyła także 12 nowych supermarketów, zaś 14 z posiadanych placówek poddała modernizacji. Nowością było wprowadzenie na rynek 2 konceptów w tym formacie – premium oraz urban.
Carrefour zapowiada utrzymanie tempa rozwoju także w nadchodzących miesiącach.